Alles over vakanties op én met de fiets

Mont Ventoux 2010

gerrit-1963
Forum-lid
Berichten: 483
Lid geworden op: 07 aug 2009 23:20

gerrit-1963 25 jan 2010 19:50

[quote="Groene Spicht"]De "Cingle" Gerrit-1963?? Is dat de cyclo en moet je ze dan alledrie in 1 dag beklimmen of mag je dit ook over 3 dagen spreiden? [/quote]

Hallo Groene Spicht

Ik verwijs naar kale berg daar staat o.a.

Sinds 1998 bestaat Le Club des Cinglés du Mont-Ventoux van Christian Pic uit Sorbiers (zie De kale berg – op en over de Mont Ventoux 1e/2e druk p. 56 e. v., 3e/4e druk p. 66 e.v.) Om tot dit illustere en inmiddels ook onder Nederlandse en Belgische toerrenners zeer bekende genootschap toegelaten te worden, moet je de drie zijden van de berg op één dag beklimmen. Je start bijvoorbeeld in Bedoin en rijdt dan volgens het schema Bedoin – top – Malaucène – top – Saul – top - Bedoin; na gedane zaken heb je 136 km afgelegd en 4.390 m geklommen. Is je dat gelukt en kun je dat bewijzen met een gestempelde kaart, dan krijg je van monsieur Pic een oorkonde, een soort medaille en de fel begeerde titel Cinglé du Mont-Ventoux, wat zoveel betekent als Malloot van de Mont Ventoux. Je bent dan officieel lid van Le Club des Cinglés du Mont-Ventoux.

meer informatie op club cingles ventoux

Dus nee, niet over 3 dagen, maar op 1 dag. Veel leesplezier. Kan overigens het boek De Kale Berg aanbevelen

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 25 jan 2010 20:03

Dat is inderdaad geen cyclo (daar zijn er geloof ik 2 van : le beaume-de-venise (?) en le Tristan Mouric) maar een individuele uitdaging om de berg van de drie verschillende kanten op 1 dag op en af te rijden.
Zie post hierboven, alles en echt alles staat in het boek/site de kale berg!

Succes
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

groenespicht
Forum-lid
Berichten: 682
Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39

groenespicht 25 jan 2010 21:21

Merci! Oei...als ik dat dit jaar maar red? Denk het niet...ik wil de uitdaging wel aangaan...alleen als het reeel voor mij is. Merci voor de tips gerrit-1963 en timper!!!
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 25 jan 2010 21:29

Cyclo's zijn:
5 - jun La Ventoux
27 - jun Vauclusienne Tristan Mouric
12 - sep Les Routes du Ventoux

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 25 jan 2010 21:54

[quote="pinarello"]Cyclo's zijn:
5 - jun La Ventoux
27 - jun Vauclusienne Tristan Mouric
12 - sep Les Routes du Ventoux [/quote]

Bedankt, ik was het even kwijt. Ben wel van plan om te starten in le Tristan Mouric (nieuw parcours dit jaar) dit jaar. Vorig jaar is het er niet van gekomen.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

gerrit-1963
Forum-lid
Berichten: 483
Lid geworden op: 07 aug 2009 23:20

gerrit-1963 27 jan 2010 19:41

[quote="Groene Spicht"]Merci! Oei...als ik dat dit jaar maar red? Denk het niet...ik wil de uitdaging wel aangaan...alleen als het reeel voor mij is. Merci voor de tips gerrit-1963 en timper!!! [/quote]

graag gedaan !!

tweety
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 dec 2009 11:46

tweety 28 jan 2010 23:10

Ik heb de Mont Ventoux inmiddels al zo'n vier keer beklommen. Voor het eerst toen ik een jaar of 16 was geloof ik. Toen deed ik er 1.31 over, maar moet wel zeggen dat we hem eerst met de auto zijn opgegaan om te zien wat ik moest verwachten.
Daarna heb ik hem nog een keer met de mountainbike en met de racefiets beklommen. Alle keren vanaf Bedion, aangezien dat toch de kant is waar je je kunt vergelijken met de Tour. Tevens is de afdaling naar Malaucene goed overzichtelijk en prima te doen..
De laatste keer was afgelopen september, toen ik als 'toeschouwer' mee ging met de actie 'Go for Mont Ventoux'. Toen deed ik er met de racer 1.19 over.

Erg gave ervaring, keer op keer. Dus wat ik wil adviseren; als het kan rij hem dan eerst met de auto en dan kun je de klim een beetje indelen.
Succes!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 jan 2010 23:46

Je kunt ook gewoon de 1e keer niet direct maximaal gaan rijden maar op 't gemakje naar boven rijden, dan zie je vanzelf wat er komt. Daarnaast kloppen de hoogte profielen van de Ventoux gewoon, dus aan de hand daarvan kan je ook al een inschatting maken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4517
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 29 jan 2010 09:20

[quote="Amclassic-fan"]Je kunt ook gewoon de 1e keer niet direct maximaal gaan rijden maar op 't gemakje naar boven rijden, dan zie je vanzelf wat er komt. Daarnaast kloppen de hoogte profielen van de Ventoux gewoon, dus aan de hand daarvan kan je ook al een inschatting maken.[/quote]

Het zijn er maar enkelen, die dit soort bergen op het gemakje naar boven kunnen rijden...

Plaats reactie