Alles over vakanties op én met de fiets

Parijs Roubaix vcr 10juni

Critic
Forum-lid
Berichten: 929
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 07 jun 2018 23:15

Merci over de tip voor de italiaan.. Zijn op de fiets, dus geen sjieke restaurants voor ons haha

En geen groene drankjes bij de bevoorrading nemen, kan ik me herinneren uit 1 van je eerdere verslagen haha

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6239
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 08 jun 2018 07:21

Critic schreef: 07 jun 2018 23:15 Merci over de tip voor de italiaan.. Zijn op de fiets, dus geen sjieke restaurants voor ons haha
Dan is dat een prima keuze. Kan je je fiets ook een beetje in de gaten houden.
Critic schreef: 07 jun 2018 23:15 En geen groene drankjes bij de bevoorrading nemen, kan ik me herinneren uit 1 van je eerdere verslagen haha
Er zullen best mensen zijn die het lekker vinden en ik ben nogal experimenteel ingesteld wat eten en drinken betreft maar dat vind ik gewoon gore zooi. Ziet er ook heel chemisch uit. brrrrrrrrrrrrr

GVW
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 apr 2017 20:03

GVW 09 jun 2018 08:29

Gastheerg schreef: 07 jun 2018 22:07 Ik zou met een restaurantje zoeken niet wachten tot je in Wallers-Arenberg bent want dan ben je aangewezen op een porti vinkenbrood :(
Vinkenbrood zijn restje eten van mijnwerkers die werkte ONDER de strook van het Bos van Wallers.
Vinkenbrood is ook de naam van een paar prachtige stripalbums met Parijs-Roubaix als decors.

Het stadje Orchies is verreweg de beste plek om wat te gaan eten.
In noodgevallen zit er zelfs een McDonalds ;)
In Orchies al eens voor een gesloten deur gestaan bij "Le Pave Gourmant" vrij vertaald de gulzige kassei. Wie wil daar niet eten de avond voor Parijs-Roubaix?
Lijkt me een wat luxere tent maar wel leuk lijkt me.
113 rue Leon Rudent, 59310 Orchies

Ligt vlak bij (100 meter) de kasseistrook direct na Orchies. Op de hoek van die kasseistrook zit een cafe dat heet Cafe de la Villette. Op de gevel staat een pijl naar Roubaix en dat stuk kasseistrook heet Chemin des Abattoirs :mrgreen: In het cafe hangen vaak bijzondere dingen betreffende Parijs-Roubaix.

Maar aan de rand van Orchies zit een prima Italiaan. Relatief eenvoudig (beetje luxe bedrijsrestaurant) maar pizza's zijn daar goed en pasta's zullen ook wel ok zijn.
Goeie naam ook: Le Sambuca Di Sicilia
Geen rood/wit geblokte kleedjes maar voor de avond voor zo'n rit prima denk ik.
Tent zit op een soort bedrijven terein waar allemaal grote supermarkten zitten. Heb daar de auto eens geparkeerd toen ik bij de verkenning ben wezen kijken/fietsen.
Het is aan de D938 (in Orchies dus) schuin tegen de Lidl.

Iets westelijk van Orchies ligt Bersee. Kom je ook door met de rit zelf. Daar is op het "dorpsplein" een eettent die heet "Au Pave". Geen idee of het wat is maar wel een mooi naam!

Andere tips die ik heb zijn veel zuidelijker in de buurt van de start van de lange afstand.
En veel tentjes waar ik rond het parcours geweest ben was ik alleen voor koffie. cola en de wc. Alleen over de Noord Franse wc's kan ik al een boek schrijven.

Ik zou lekker naar de Italiaan in Orchies gaan. Ligt aan de doorgaande weg. Goed, niet duur, geen fratsen.

Maar..............het is altijd een feest om in deze omgeving in een zijstraatje een tent in te duiken :mrgreen:

Over eten! Je hebt na het Bos van Wallers TWEE bevoorradingen (op de lange afstand 4 totaal) voor je bij de finish bent. Bevoorradingen zijn echt mega royal:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ofwel kijk ik erover maar ik zie geen bevoorrading op de 70km.
Volgens uw foto's zijn de bevoorradingen idd royaler dan deze tijdens de Paris Roubaix challenge in April. Dit zijn bijna buffetten morgen.

Critic
Forum-lid
Berichten: 929
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 09 jun 2018 10:56

1 in Solesmes
1 In Wallers-arenberg
1in Foumont
1in Bouvines

Ik neem aan dat de 70km bij Bouvines een pauze heeft, aangezien het vanaf daar nog 35 km is

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6239
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 09 jun 2018 11:35

De 70km heeft 1 bevoorrading in Bouvines. Helaas is dat juist een wat magere bevoorrading. Die in Wallers en Faumont zijn zeer uitvoerig. Overigens in Cysoing paar km verder zitten een aantal gelegenheden waar je wat kan krijgen mocht je honger hebben :-)
Wie op 12km van de finish nog in de problemen komt kan terecht bij 6 Bonniers. Direct na overweg bij het uitrijden van Chereng.
Aan deze overweg dankt Tom Boonen z'n tweede plaats in 2006.

De 110 rijdt vanaf Wallers exact hetzelfde parcours als de lange afstand. De 70 zakt van Roubaix naar het zuiden (ik denk over de D90 en komt bij Ennevelin op het parcours en is daarna hetzelfde en gewoon PR> volgen :mrgreen:
Dus bevoorrading Bouvines! En dit is inderdaad de Bouvines van de slag bij Bouvines. Door de Fransen van de Vlamingen afgepakt :o
Overigens is het hele parcours van Parijs-Roubaix één lange aaneenschakeling van veldslagen. Let bij Champin En Pevele en Carrefour de L'Arbre eens op de bunkers!
Sommige zien die pas na 5 deelnames :mrgreen:

Verder krijg je bij aankomst een drankje naar keuze en een sandwich. Die laatste ook naar keuze maar hoe later je binnenkomt hoe lastiger natuurlijk :mrgreen:

Ik stap zo in de auto en ieder die morgen hier gaat fietsen veel plezier. Maar zorg vooral dat jezelf heel blijft en laat je niet opnaaien door anderen, maar gewoon zelf lekker fietsen. Dan is dit echt een feestje en de aankomst blijft natuurlijk uniek. Ook de enige plek waar ik het leuk vind om met mannen te douchen :lol:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 09 jun 2018 11:58

Gastheerg schreef: 09 jun 2018 11:35

Ook de enige plek waar ik het leuk vind om met mannen te douchen :lol:

Afbeelding
Al lijkt dat gezien de foto niet wederzijds :mrgreen:
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Critic
Forum-lid
Berichten: 929
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 09 jun 2018 13:07

Ik kijk nu al uit naar de finish.. Een rondje over de velodrome.. Waarschijnlijk net zoiets als voor een voetballer om in de arena of camp nou te mogen voetballen.. (alleen is die kans een stuk kleiner haha). Onderweg paar mooie plaatjes schieten hopelijk, en zeker op baantje ook!

Critic
Forum-lid
Berichten: 929
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 10 jun 2018 18:38

Wauw wat een gave tocht.. Is zeker niet de laatste keer geweest. Genoten, lol gehad, en kan best aardig de kasseien over heb ik ontdekt.. Tof dagje..

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6239
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 10 jun 2018 20:17

:winkthumb:

Ik ben ook weer veilig thuis. Even de rommel opruimen en dan de foto's eens uitzoeken.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6239
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 10 jun 2018 23:20

Gister al richting Frankrijk. Eenvoudig hotel want geld kan je beter uitgeven aan knap uit eten gaan. Dat hebben we dus gedaan.
Gistermiddag al m'n nummer gehaald om de drukte van vanmorgen een beetje te ontlopen.

Afbeelding

Bij de start kwam ik een vriend tegen uit Italie die met een fiets met een vast verzet voor de vijfde keer Parijs-Roubaix gaat rijden. Fiets is van voor de oorlog maar het is een sterke beer!
Afbeelding

Start dan maar
Afbeelding

Eerste uren was het een beetje mistig
Afbeelding

De eerste 100km zit best wel wat hoogtemeters in en daar verkijken de meeste zich toch op. Kruipt toch in je kleren.
Afbeelding

Eerste controle
Afbeelding

Vanaf de eerste controle tot de finish met een bekende gefietst.
Afbeelding

Ik had 1 lek bandje en bij de ingang van het bos van Wallers wilde ik m'n band even iets bijpompen bij de mecanicien. Nou de fiets moest gelijk gesmeerd worden.
Afbeelding

M'n vrouw was van de start naar het einde Bos van Wallers gereden.
Afbeelding

M'n maatje is er aan begonnen
Afbeelding

Het blijft mooi om op de kasseien iemand voorbij te rijden die op de chickenrun fietst :mrgreen:
Afbeelding

Maar ik snap ze wel. Bos hoeft voor mij ook geen 200 meter langer te duren
Afbeelding

Voor het familiealbum
Afbeelding

Straks deel II

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 10 jun 2018 23:26

Straks?.

Dan blijf ik nog even op...

:mrgreen:

Enne der Fabian ziet er nog goed uit. :lol:
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6239
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 10 jun 2018 23:44

Na het bos komt de bekende Pont Gibus. Troetelnaam van Gilbert Duclos Lassalle die twee keer op al wat hogere leeftijd de klassieker der klassiekers wist te winnen.

Afbeelding

Tussen Wallers en Mons En Pevele even een beetje door zitten fietsen.
Afbeelding

Maar voor we de beroemde strook van Mons En Pevele opgingen nog even de inwendige mens verwennen.
Afbeelding

Mons En Pevele
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

M'n vrouw was doorgereden naar Pont Thi(l)baut
Afbeelding

Afbeelding

M'n favoriete strook maar het begon nu toch te wegen. Ook hele dag wind tegen. Geen extreem harde wind maar als deze de hele dag andersom staat is het toch een ander verhaal.
Afbeelding

Afbeelding

Een laatste controle en nog even wat brandstof naar binnen.
Afbeelding

En toen vond ik toch nog wat extra energie tussen m'n tenen en ging het de laatste 30km toch vrij rap
Afbeelding

Eenzamer fietser op Carefour de L'Arbre (daar heb ik inmiddels 500 foto's van dus dit is van vandaag de enige ;) )
Afbeelding

En van daar is het nog even over Gruson en Hem knallen en op naar de wielerbaan waar m'n lief ons stond op te wachten.
Afbeelding

Afbeelding

Die laatste meters hebben ook altijd iets jammerlijks...............het is weer over.
Afbeelding

Thanks
Afbeelding

En ik ben nu eenmaal dol op rituelen en waar is die mooier dan op het velodrome in Roubaix.
Afbeelding

Uiteraard een kassei en een biertje gehaald na afloop en onderweg met m'n lief in Vlaanderen friet wezen eten.

Plaats reactie