Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Trainen en corona.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 19 mar 2020 13:38

Rester chez soi, ça veut dire rester chez soi.
Gelukkig zijn zij die niet in Frankrijk wonen :-)

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 19 mar 2020 13:39

Orlok schreef: 19 mar 2020 11:57 Vanuit de MPCC wordt nu aan iedere wielrenner gevraagd binnen te blijven om verdere verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.!

http://www.mpcc.fr/index.php/en/news-uk ... h-measures
Heel rare oproep, ze zeggen dat de richtlijnenvan de overheid gevolgd moeten worden, en dat wielrenners binnen moeten blijven.
Maar binnen blijven is helemaal niet de richtlijn van de overheid. Maar goed, wellicht hebben ze het over andere landen?

Ineens helemaal stoppen met trainen kan ook best gevaarlijk zijn, toch?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 19 mar 2020 13:58

Met zijn allen niet meer bewegen is gevaarlijk. Inactiviteit wordt wereldwijd gezien als 1 van de grootste doodsoorzaken (bron: WHO).
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 19 mar 2020 14:14

Christine schreef: 19 mar 2020 13:07 Ik blijf niet "gewoon binnen" want ik wil mijn conditie op peil houden. Je kunt zeggen "wat anderen doen in groepen moeten zij weten" maar dan ga je eraan voorbij dat ze met hun groep de verspreiding van het virus versnellen en dan lopen we eerder de kans dat het plafond van wat ziekenhuizen kunnen is bereikt.

En hoe moeilijk is het als je op TV iedere tien seconden hoort dat je afstand tot elkaar moet houden, om dan op je fiets wat meer ruimte te nemen als je iemand inhaalt? Ik ben 60+, ik zit niet te wachten op dat virus.
Het risico van groepen (in supermarkt, in fietsgroepje, in hardloopgroepje, bij familie thuis) is dat als 1 iemand het virus heeft.., en je een tijdje dicht op elkaar zit, er een redelijke kans is dat de rest het virus oppakt en ook ziek wordt en/of verder verspreid.

Het risico dat zo iemand in een groep het overdraagd in die halve seconde dat ze iemand passeren is zeer klein. Behalve als de besmette persoon die er misschien tussen zit, op dat moment niest/snottert/roggelt, en dat in jouw richting doet.

Ik ben het met je eens dat het dom is om nu in groepen te fietsen en dat het ook nog eens niet zo sociaal is om krapjes in te halen. Maar qua verspreiding van het virus, zit het gevaar in overdracht binnen die groep, niet naar de individu.
Andersom werkt het ook, mocht je per ongeluk zelf al het virus hebben en net even naar opzij niest terwijl zo'n groepje langs komt, heb je ook kans dat het virus vanaf de individu overgedragen worden naar die groep ;).

En als er een lock down komt, de schuld op groepen wielrenners schuiven is wel extreem kort door de bocht! Als er een lock down komt, is dat omdat de huidige maatregelen niet voldoende werken om de toename van besmettingen binnen de perken te houden. Ofwel, de huidige maatregelen worden niet voldoende opgevolgd. In dat laatste geval komt dat net zo goed door de groepen wielrenners, als de groepen in supermarkten, speeltuinen, uitjes naar natuurgebieden etc etc etc.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 19 mar 2020 14:59

Vanmorgen rondje gefietst. Heerlijk weer, lekker laag in hartslag.
Niet kwatten onderweg, neus afgeveegd aan mouw.

Wat een rust overal, heerlijk.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7988
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 mar 2020 15:08

Vandaag ook weer een aantal totaal onverantwoordelijke mensen gezien. Iedereen gaat met kinderen naar buiten en groept samen met lotgenoten op picknick kleedjes om te klagen over hoe lastig het wel niet is nu ze de kinderen niet in de kinderopvang kunnen steken.

En verderop een soort bootcamp met een groep van 10 personen. Allen flink hijgend rondrennen op een geïmproviseerd parcours en daarna lekker bij elkaar uithijgen en pochen over hun prestaties

Vooral jongeren die kennelijk vinden dat ze geen risico lopen zie je in groepjes tegelijk rondzwerven in bossen en velden. Lekker wandelen want de zon schijnt en we zijn “vrij”

Echt bizar!! Zo rennen we dus collectief op een lockdown met dank aan deze idioten en zwakbegaafden. zum kotsen!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 19 mar 2020 16:11

@Orlok, jammer genoeg lukt het niet echt om duidelijkheid te geven over wat wel of niet mag in Frankrijk. "Kortere rondjes dan u gewend bent" even uit de losse pols. Zeg dan gewoon we willen je niet zien verder dan 3 (of 5 of 8) km van je huis. Nu is het aan de diender die je tegenhoudt of het wel of niet mocht dat ritje van 20km??
Even later staat er weer dat het eigenlijk niet mag, maar wel..... vul maar in
Dus maar gewandeld. (Niemand tegen gekomen op de wandeling van 8km). Wordt veel gedaan op het moment, maar ik denk dat het eigenlijk ook niet de bedoeling is,

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5886
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 19 mar 2020 16:17

Jans schreef: 19 mar 2020 16:11 @Orlok, jammer genoeg lukt het niet echt om duidelijkheid te geven over wat wel of niet mag in Frankrijk. "Kortere rondjes dan u gewend bent" even uit de losse pols. Zeg dan gewoon we willen je niet zien verder dan 3 (of 5 of 8) km van je huis. Nu is het aan de diender die je tegenhoudt of het wel of niet mocht dat ritje van 20km??
Even later staat er weer dat het eigenlijk niet mag, maar wel..... vul maar in
Dus maar gewandeld. (Niemand tegen gekomen op de wandeling van 8km). Wordt veel gedaan op het moment, maar ik denk dat het eigenlijk ook niet de bedoeling is,
Kijk @Jans, als je de uitleg van de Franse minister van Sport Roxana Maracineanu leest dan is het mij wel duidelijk wat zij er mee bedoelt. Blijf dicht bij huis. ;)
Rester chez soi, ça veut dire rester chez soi. Faire une activité physique, ça veut dire sortir près de chez soi pour se dégourdir les jambes, dans sa cellule familiale et réduire la durée de ces sorties pour pouvoir rentrer très vite chez soi.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 19 mar 2020 16:50

Ja, voor een fietser is dichtbij huis iets verder dan een wandelaar. Wij hebben een buurman die door een zwaar ongeluk wat geestelijke problemen heeft, die rijdt nu rondjes van 1,5 - 2 km. Vanmiddag 13x, Maar of dat het probleem minder maakt???

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 19 mar 2020 17:12

Hij is wel in de buurt van chez soi gebleven, dus binnen de regels

Gebruikersavatar
Christine
Forum-lid
Berichten: 309
Lid geworden op: 27 aug 2016 20:16

Gebruikersavatar Christine 19 mar 2020 17:45

Philippos schreef: 19 mar 2020 13:27 "Ik blijf niet "gewoon binnen" want ik wil [...vul maar in...]"
Ik fiets alleen, ik stop bij een stoplicht een eindje bij de andere fietsers vandaan, en ik haal fietsers met een boogje in. Is het niet omdat het helpt, dan is het een signaal aan andere mensen. We krijgen allemaal ongetwijfeld vroeg of laat dat virus, maar als we het allemaal tegelijk krijgen dan verstoppen de ziekenhuizen en gaan er heel veel mensen dood. Bovendien, hoe langer je het uitstelt, hoe groter de kans dat er dan een vaccin of geneesmiddel is.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 mar 2020 18:32

En als wij ons goed gedragen blijven we van een makkelijker controleerbare full lockdown vandaan.
Ik begrijp niet dat mensen daar niet bij nadenken.
Less is bore

Plaats reactie