wouterf schreef: ↑16 sep 2019 16:10
Heftig hoor!
Wat is verder je fietservaring? Of je 'trainingsleeftijd'. Wat heb je al voor de kiezen gehad? Puur dat woonwerk verkeer? Heb je al langere tocht in de benen en zoja hoelang?
Het wordt vooral een lange dag in het zadel, dus dat zal je moeten trainen lijkt me. Dus praktisch gedacht: Opbouwend langere duurritten in het weekend waarbij je zo lang mogelijk op de fiets zit en niks geeft om je snelheid. Doordeweeks kan je dan wat intensieve momentjes op je woonwerk inplannen.
Klinkt als zitvlees creëren, wennen aan de hele dag door eten tijdens het fietsen, goed blijven drinken, de houding vol kunnen houden en niet vergeten dat je ook behoorlijk wat hoogtemeters voor de kiezen krijgt dus je zal ook intensief werk moeten doen (dat verbetert ook je basistempo).
Qua schema's heb ik niet direct advies maar je kan je laten inspireren door de wereld van randonneurs die veel lange tochten maken.
Ik heb al enkele zaken gedaan. Ik ben zo in 2014 een hele maand door Japan getrokken.
In 2013 heb ik dan telkens van uit Londerzeel ( Belgie ) Naar Londen, Amsterdam en Parijs gefietst.
Dit is echter wel allemaal al even geleden.
Ik heb deze zomer wel al 2x gaan trainen op de Nurburgring zelf. tijdens de trainingsessies. Dus ik heb zeker al geproefd dat dit een pittig rondje is. ( Ben ook actief in de motorsport dus ken het circuit dan ook uit mijn broekzak )
Ik had gezien dat hier iemand de vraag stelde wat ik wenste als resultaat...
Eigenlijk gewoon al de 24u uitrijden, zonder op de laatste plaats te staan.
Zou zelfs tevreden zijn met de laatste plaats..... Als ik maar geen 10 ronden achterstand heb
De fiets die ik gebruik is alvast geen racefiets. Het is een Cube Acid ( heb deze nu al een goede 10+ jaar. ) Deze ondertussen wel al uitgerust met tal van aftermarket spul...
De keuze van de fiets is simpel, Heb met deze al heel wat avonturen meegemaakt en heb wat moeite om er afstand van te nemen. Daarom is de 24u race zijn uitvaart.... de laatste rit. Want na de 24h koop ik een nieuwe.
Het lijkt inderdaad een logische stap om in de weekends al te beginnen met tochten van ±200km en deze stelselmatig opbouwen. De snelheid maakt tenslotte niet uit.
Dat zien we wel als het allemaal zover is
Ik wil alvast iedereen bedanken voor de nuttige reacties, Hoewel sommige vanzelfsprekend zijn is het niet slecht dat deze vermeld worden.
Thanks!