Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Polsblessure

forza
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 04 jun 2009 14:43

forza 21 jun 2018 13:23

Goedendag,

Ik loop al sinds een paar jaar te tobben met mijn pols.
Na een aantal operaties: Ulna verkorting, Brunelli Plastiek en een kleine polsprothese wil ik na ruim een jaar uit de roulatie het fietsen weer proberen op te pakken.
Nu kan ik vragen of er lotgenoten zijn welke hier ervaring in hebben maar was eigenlijk benieuwd of er leden zijn welke ervaring hebben in fiets aanpassingen zodat er met 1 arm gefietst kan worden. Het probleem zit in mijn rechterpols en schakelen/remmen is een uitdaging.
bijvoorbeeld een shifter welke met links bediend kan worden(achter derrie en beide remmen)

Een aanpassing naar een tijdritfiets is niet de oplossing, deze hebben we al een jaar geleden getest.

Ik hoor graag van jullie.
eigenwijs is ook wijs...

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16244
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 jun 2018 13:48

Er staat hier ergens op het forum ergens een verslag van iemand die zijn fiets heeft aangepast voor één hand. Schakelen ging in ieder geval met Di2. En laatst is er nog iemand geholpen om bij een driewieler de beide achterwielen gelijk te laten remmen.

Hiet is nog een budget oplossing met één STI en een bar end shifter:https://www.fiets-info.nl/info-fietsen- ... -handicap/

Zelf heb ik "alleen" de Brunelli plastiek gehad en de klachten zijn in ieder geval beperkt nu. Met een goede afstelling van mijn fiets kan ik een paar uur fietsen zonder mij daags naderhand ziek te moeten melden maar ik voel wel het wel als ik gefietst heb en een noodstop is altijd een pijnlijke aangelegenheid. Remmen in de bergen gaat een stuk beter met schijfremmen.
Campagnolo Ultra Dork

forza
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 04 jun 2009 14:43

forza 21 jun 2018 15:51

Thnx Ernie, er is hoop blijf ik maar zeggen.
ik zal eens kijken of er iets te vinden is bij dit artikel. wat daar staat is de rechter shifter. het mooiste zou zijn dat je de linkershifter zou kunnen gebruiken voor de achter derrie. echter weet ik niet of zoiets met Di2 programmeerbaar zou zijn.
Voor het remmen lijkt er met schijfremmen wel wat mogelijk met een splitter.
eigenwijs is ook wijs...

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 21 jun 2018 16:06

Forumlid Serbak heeft een aanpassing mbt tot remmen en schakelen op zijn fiets.

Plaats reactie