Klein beetje achtergrond info:
- Ben een woon-werk fietser. 7km enkele reis.
- Fiets door weer en wind.
- verder doe ik niet aan sport etc.
Algemene conditie:
Redelijk, rook/drink niet. Een fietstochtje van 30-40km is geen probleem, maar iets langer ga ik denk ik wel voelen.
Nu ga ik met een aantal collega's de elfsteden route fietsen op 2e pinksterdag. 240km op 1 dag.
Om een beetje goed voor de dag te komen wil ik me een beetje goed voorbereiden.
Nu heb ik het volgende schema gevonden: http://www.wielersportinfo.nl/fietssche ... ginner.htm
Je gaat dan uit van 1-2 trainingen door de week van max 1-1,5 uur. en daarnaast nog 1 duurtraining die elke week iets langer duurt.
Planning is om over 2-3 weken hiermee te beginnen en dan in 13-14 weken hiernaar toe te werken.
Graag verneem ik jullie mening over dit schema of dat ik me beter anders kan voorbereiden?
Daarnaast nog enkele tips voor kleding? Verwachte temperatuur zal rond de 15-18 graden liggen. Echter hoef ik niet als een Tom Dumoulin aan de start te verschijnen, daarnaast is het budget ook beperkt.
Ik heb als budget 100 euro gesteld voor een broek en helm. Een helm is verplicht en ga gewoon voor de goedkoopste variant (ong 25 euro). Dus houd ik 75 euro over voor een goede broek.
Bovenkleding ga ik gewoon in t-shirt of een soft-shell jacket erover.
Grootste pijnpunt zal mijn kont zijn, dus ik ontvang graag advies over een goede broek.
Verder zoek ik nog wat ideeën over voeding voor en tijdens deze tocht.
Ik ben geen grote ontbijter, een groot bord met pasta om 4:30 smorgens gaat er dus niet in. Iemand tips om gedurende de tocht toch het energie peil omhoog te houden?
Het doel is om de eindstreep te halen (ook wanneer de omstandigheden niet ideaal zijn zoals met wind/regen etc), dat ik daarna 3 dagen spierpijn heb maakt me niet uit.