Dank allen voor de reacties.
De reden waarom ik beter op mijn fiets wil zitten is dat dat ik sneller wil rijden. Ik weet wel dat dit niet voornamelijk komt door aerodynamica, maar toch. Tot een paar maand geleden fietste ik op snelheid en altijd zo snel mogelijk. Nu ben ik mij meer aan het verdiepen in trainingen en fietsen.
Met die flexibiliteit zit het wel goed, ik kan wanneer ik mijn benen strek bijna plat met mijn handen op de grond komen (dat is niet in een handstand).
Wanneer ik mij plat druk op de fiets kom in inderdaad met mij neus voorbij de stuurpen (met mijn kin aan de voorkant van de pen). De stuurpen is overigens 120 mm.
Ik heb eerst geprobeerd om 2 uur te fietsen, steeds een half uur of in de beugel of met gebogen ellebogen. Qua flexibiliteit hield ik dit wel vol, maar ik kreeg behoorlijk last van mijn polsen, als ik remde deed het pijn.
Dus ik heb het een en ander aangepast; spacers (20 mm) boven het stuur, zadel 18 mm naar beneden en het stuur iets naar beneden gekanteld. Dat ziet er als volgt uit:

Door deze veranderingen ga ik nu automatisch met gebogen ellebogen zitten en verminderd de druk op mijn handen aanzienlijk.

Is het door deze veranderingen nog nodig/beter om een langere (130 mm) stuurpen te monteren?
Nog even over de maten van de fiets, de stack is 601 mm en de reach 395 mm. Wanneer ik ooit een andere fiets wil kopen is het dus beter om één te zoeken met een reach van rond de 410 mm zodat dat niet gecompenseerd hoeft te worden door een langere stuurpen? Voor de volledigheid; ik ben 188 cm en heb een binnenbeenlengte van 91 cm