Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Griepprik

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 09 okt 2010 01:02

Het heeft genoeg met fietsen te maken.
Er zijn namelijk mensen die sporten en de prik niet nemen omdat ze effect ervan zeggen te voelen, anderen nemen m juist weer wel omdat ze willen voorkomen dat ze griep krijgen.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

alwarrior
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 sep 2008 01:40

alwarrior 09 okt 2010 01:18

Ik haal de griepprik al jaren en heb nog nooit enige bijwerking kunnen ontdekken.
De reden dat ik hem haal is dat ik cara/astma patient ben (allergie tegen huisstofmijt)

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 09 okt 2010 01:18

Ik werk in de gezondheidszorg en kan dus (van '55 en 55 :)) al jaren de griepprik krijgen. Nooit gedaan want er is niks mis met mijn conditie en behoor niet tot een risicogroep. Soms ben ik wat grieperig. Daar kunnen echter jaren (1,2,3...) tussen zitten.
Er lijkt me niks mis met het opbouwen van natuurlijke weerstand.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 09 okt 2010 01:37

Vorig jaar voor het eerst geprobeerd via het werk (Zorgsector). Ik was al een beetje snotterig.
Paar dagen later griep, via werk test moeten doen; Mexicaanse griep.
Heeft natuurlijk niets met elkaar te maken gehad maar ik ga hem dit jaar denk ik niet halen.
Ik heb hem gehaald omdat ik elk jaar weer in herfst/winter vaak en langdurig verkouden ben en eens wilde proberen of de griepprik dit zou kunnen doorbreken.
Het doormaken van de Mexicaanse griep had dan weer als voordeel dat ik niet meer hoefde na te denken over een inenting hiertegen.
Dit jaar haal ik 'm niet.

marcello
Forum-lid
Berichten: 474
Lid geworden op: 26 jan 2005 01:55

marcello 09 okt 2010 11:40

[quote="torro"][quote="marcello"]Ik krijg de griepprik altijd aangeboden op m'n werk.

Mijn werk adviseerde mij de prik te nemen
Maar iedere keer werd ik toch steeds ziek (griep) rond de 3e week in januari.
Nu heb ik de prik al 3 jaar niet genomen en in die 3 jaar ben ik ook niet ziek geweest.

Bijwerkingen zijn een stijve arm en een raar gevoel in m'n lichaam.

Dus voor mij nooit geen griepprik meer.[/quote]

Stijve arm kan je verkomen door gelijk na de prik je geprikte arm even te kneden dan heb je vervolgens minder last van.[/quote]

Ach ja, dat hebben ze ook gezegd, maar ik ben eigenwijs...

Mighty Bike Mike
Forum-lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 07 nov 2009 12:54

Mighty Bike Mike 11 okt 2010 00:03

Mijn ervaring is geen pijn of bijwerkingen maar minder snel kans op griep.
Heb de griepprik eerst zelf gehaald omdat dit beter is voor de werkomgeving waar ik in werk(gevangeniswezen). Heb ook de hep A+B serie gehad.
Op het sporten in z'n algemeen heb ik geen positieve of negatieve ervaringen ondervonden.
Het sluit niet kort of je griep krijgt!!

ukkie
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 13 dec 2006 01:53

ukkie 11 okt 2010 00:48

Ik dacht altijd dat de griepprik voor oude mensen was ,blijkbaar niet dus.
Volgens mij als je jezelf goed verzorgt is het mijn inziens niet nodig, vaak doen de mensen het zich zelf aan hoor als je nu al een dikke winterjas, sjaal en handschoenen aan doet is het vragen om problemen want ga je dan in godsnaam aandoen als het echt koud is?????


bever
Forum-lid
Berichten: 2125
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 11 okt 2010 02:55

Ik gebruik soms Ventolin omdat ik alergisch ben voor Adje (kat van mijn ouders).
Daarom krijg ik ook elk jaar een uitnodiging voor de griepprik. De laatste keer dat ik griep heb gehad is echter al weer 12 jaar geleden (even afkloppen). Ik haal die prik dus niet. Ik ben gezond en denk dat een jaarlijkse griepprik mijn weerstand alleen maar zal doen verlagen.
Heb overigens wel verplicht die prik tegen Mexicaanse griep moeten halen (zorg...). Baalde ik wel van, maar goed....alles in het belang van de patientjes :)

Nooit bijwerkingen gehad overigens

Even off-topic. Ben laatst in een spijker gaan staan en moest een hepatitis-prik halen. Dat deed toch wel even pijn twee van die prikken in mijn gespierde dijen ;)

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1749
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 11 okt 2010 08:33

Ik behoor al jaren tot de risicogroep en heb de prik al jaren niet gehaald. Griep heb ik ook al jaren niet gehad. (overigens noemen de meeste mensen een zware verkoudheid al griep)

Echter ik bagatelliseerde mijn Astma/longproblemen ook altijd totdat ik 2,5-3 jaar geleden bij de longarts uitkwam en toch even met mijn neus op de feiten werd gedrukt. Vanaf dat moment ben ik serieus aan mijn conditie en daarmee longcapaciteit gaan werken. Al mijn fietskilometers maak ik in eerste plaats daarom, fietsen is voor mij eigenlijk ook een soort van preventie (ik wil niet meer terug naar waar ik een paar jaar geleden was) En juist daarom heb ik besloten om de griepprik voortaan wel te halen.

Voor mijn gevoel veranderd er overigens niets. Ik word nog steeds niet ziek.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 11 okt 2010 08:56

Ik behoor ook tot de risicogroep en haal hem al een aantal jaar.
Enige tijd later wordt ik meestal een paar dagen ziek en that's it.
Echte voor/nadelen heb ik nog niet ondervonden.

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 11 okt 2010 10:50

[quote="ukkie"]
Volgens mij als je jezelf goed verzorgt is het mijn inziens niet nodig, vaak doen de mensen het zich zelf aan hoor als je nu al een dikke winterjas, sjaal en handschoenen aan doet is het vragen om problemen want ga je dan in godsnaam aandoen als het echt koud is?????

[/quote]

Griep is een virus en heeft in die zin niet veel te maken met wel of niet kou vatten.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 11 okt 2010 11:05

Van kou en "zonder jas naar buiten gaan" als het fris is wordt je niet ziek of verkouden!!
Ziek en verkouden wordt je van een virus, niet van frisse buitenlucht.

Plaats reactie