Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Wat doet de gemiddelde racefietser in de winter ......

Gebruikersavatar
arepol
Forum-lid
Berichten: 1467
Lid geworden op: 17 jun 2008 14:07
Locatie: Eindhoven
Contact

Gebruikersavatar arepol 06 nov 2011 11:06

NuitKor schreef: Hoe kan ik dat spinnen wel op een goede manier combineren om een goede conditie te houden en goed de winter uit te komen?
Door de knop te laten staan op lage weerstand ;) Beentjes lekker laten ronddraaien met niet te hoge hartslag. Eventueel een dubbel uurtje pakken.
Zou ik voor de zekerheid wel even vragen aan de instructeur/-trice of dat oke is (misschien achterin de zaal zitten) want ze zijn er niet altijd even blij mee als iemand iets compleet anders gaat doen ;)

Mecraw
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 sep 2011 22:36

Mecraw 06 nov 2011 22:56

Misschien ben ik wel de gemiddelde wielrenner.
fiets ongeveer 5k per jaar, geen wedstrijden, allleen een stuk of 7 toertochten van 140 -240 km/jaar
zomers rij ik 3x per week.
nu is het voor mij niet meer mogelijk om door de week nog te rijden.(te vroeg donker)
alleen woon/werk 10km/dag, dit rij ik dan op een stevig tempo (normale fiets)
dan rij ik elke zater of zondag nog een 70km op de racer als het weer het toe laat.
ik rij gewoon omdat ik het lekker vind,

zo als ik al zei: gewoon lekker fietsen :)
Laatst gewijzigd door Mecraw op 15 nov 2011 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.

capo di frutta
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 okt 2011 19:27

capo di frutta 15 nov 2011 19:18

Lekker cyclocrossen, maar nu ff niet ivm sleutelbeenbreuk.

Gebruikersavatar
rchv
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 apr 2010 22:22

Gebruikersavatar rchv 25 nov 2011 19:25

Mountain biken afwisselen met de racefiets als het niet ijzelt en sinds kort 'resistance stretching'. Kan gewoon thuis zonder hulpmiddelen en daarom een stuk goedkoper dan fietsen haha.

marcodej
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 02 jul 2008 15:26

marcodej 30 nov 2011 00:18

De tacx beviel niet (saai!!), hardlopen en niets doen ook niet. Nu een strand-MTB aangeschaft via marktplaats en hiermee proberen de winter door te komen; op de weg maar liefst op het strand, zo'n 1 keer per week. Het eerste testritje smaakt naar meer. :) Als de omstandigheden het toelaten probeer ik ook nog wel de racer te pakken, maar niet voor langer dan 60km op rustig tempo.
http://www.twitter.com/marcodej" onclick="window.open(this.href);return false;

MarmotteCyclo.NL
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 nov 2011 20:44
Locatie: Tilburg
Contact

MarmotteCyclo.NL 30 nov 2011 22:26

Weet niet of de gemiddelde wielrenner wel bestaat, maar wat ik wel veel zie in mijn omgeving is dat zeer veel wielrenners in de winter de mountainbike pakken en elke zondag trouw de veldtoertochten afgaan.

Pieter_B
Forum-lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 jun 2011 20:12

Pieter_B 01 dec 2011 12:36

RPM, 2x in de week.
Pieter

Steun mij in de strijd tegen MS: Pieter gaat klimmen tegen MS

Gebruikersavatar
profoundo
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 apr 2010 12:15

Gebruikersavatar profoundo 01 dec 2011 13:01

3 x per week spinnen. Wellicht niet goed voor wedstrijdfietsers o.i.d. maar ik ben verre van een wedstrijdfietser....sterker nog ik denk dat ik wel aardig aan het profiel van de "gemiddelde fietser" voldoe (behalve het appelgebak). Heb het vermoeden dat hier meer bovengemiddelde fietsers reageren. Voor mij is spinnen de manier om gezond aan de start van het nieuwe wegseizoen te staan. Niets doen is slechter.
Will the world end in the daytime ?

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5079
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 03 dec 2011 01:39

profoundo schreef:3 x per week spinnen. Wellicht niet goed voor wedstrijdfietsers o.i.d. maar ik ben verre van een wedstrijdfietser....sterker nog ik denk dat ik wel aardig aan het profiel van de "gemiddelde fietser" voldoe (behalve het appelgebak). Heb het vermoeden dat hier meer bovengemiddelde fietsers reageren. Voor mij is spinnen de manier om gezond aan de start van het nieuwe wegseizoen te staan. Niets doen is slechter.
Spinnen is helemaal niet zo slecht, ook niet voor wedstrijdrenners. Wat je moet doen is een hartslagmeter meenemen en van te voren aangeven dat je niet maximaal meedoet. Gewoon lekker meedraaien op 60/70%. Als je een fiets aan de zijkant of achter kiest dan heeft niemand er last van. Volgens mij kan het sporten op 60/70% geen kwaad in de winter, wat ze bedoelen is dat je niet op 90/100% gaat knallen want dan raak je veel te vroeg in vorm.

Als ik iets finaal over het hoofd zie hoor ik het graag.

pierre92
Forum-lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 10 jan 2009 20:00

pierre92 03 dec 2011 20:26

Dat je niet intensief mag trainen in de winter is allang achterhaald. Zolang je in de winter genoeg rustige uren maakt is het juist goed om af en toe diep te gaan.
fietsen, da\'s mijn verzetje!

waterman
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 16 jan 2007 18:24

waterman 04 dec 2011 13:21

daar ben ik het met pierre92 eens. Soms wat hard er tegen aan gaan is zeker wel goed in de winter maanden, maar nadruk
op extensieve duur leggen. Ik train ook kracht in de winter, aan het ijzer en dan geef ik mijn benen een opdonder, of soms
op de fiets.

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 885
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 04 dec 2011 16:46

Is spinnen eigelijk niet een goede manier om cadans te verhogen?

Plaats reactie