Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Onderarm in het gips..Welke training?

marcello
Forum-lid
Berichten: 474
Lid geworden op: 26 jan 2005 01:55

marcello 11 dec 2010 20:20

Wie heeft er voor mij wat tips, welke trainingen ik zou kunnen doe om de conditie op peil te houden?

Gebruikersavatar
nicom
Forum-lid
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 mei 2007 00:26
Locatie: West-Brabant

Gebruikersavatar nicom 11 dec 2010 20:34

Ben net zelf uit het gips (botje in me hand gebroken). Zat dus ook met me onder arm in het gips. Bij mij waren wel me wijsvinger en duim vrij.
Ik kon daarmee redelijk fietsen op een tacx en daarmee kan je heel goed je conditie op peil houden. Verder kan je natuurlijk allerlei oefeningen doen waar je normaal misschien minder zin in hebt. Oefeningen voor meer stabieliteit in je romp.
Aangezien ik geen uren op een tacx kan zitten (te saai), hou het na een uurtje voor gezien heb je tijd over voor andere oefeningen.

marcello
Forum-lid
Berichten: 474
Lid geworden op: 26 jan 2005 01:55

marcello 11 dec 2010 21:29

Mijn vingers zijn gelukkig allemaal vrij, maar als je op de tacx gaat trainen, dan ga je toch zweten? Is niet al te best voor je gips toch?

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 11 dec 2010 21:49

Wellicht niet al te best voor het gips, maar vooral niet erg fris. Om het zweten te beperken maakte ik gebruik van een tafelventilator die ik op m'n arm richtte. Omdat ik niet op m'n arm kon steunen, hield ik 'm in een sling waardoor ik het sowieso niet lang volhield (max. 30min). Mijn voorkeur ging toch echt uit naar buiten fietsen, dan maar op de stadsfiets met 1 hand aan het stuur.

Als het dan toch moet gebeuren dan maar in deze tijd van het jaar zodat je in het voorjaar hopelijk weer hersteld bent.

Sterkte.
Afbeelding

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 11 dec 2010 22:14

Als gipsmeester zou ik misschien kunnen helpen.
O.a. Gips waarmee je gewoon kunt douchen.
Als de breuk het toelaat in een functionele stand ingipsen zodat je toch kunt fietsen.
Heb al een motorcrosser ingegipst die met zijn gips Nederlands kampioen is geworden.

Tegenwoordig wordt er geen gips gebruikt maar kunststof. Hierin zijn twee soorten nml het polyesther en het glasvezel. Dit is dan de drager waarop een hars wordt gegoten.
Het minerale gips (oud wit gips) neemt vocht op maar gaat dan ruiken.
Kunststof neemt geen vocht op. Maar als er een katoenen kous is gebruikt blijft het zweet erin zitten, bacterieen gaan hierin vermenigvuldigen (warmte en vocht) en dan gaat het stinken. Vers zweet stinkt niet.
Als je een kunstof gips hebt, moet je ook een kunststof kous onder het gips hebben.
Tegenwoordig zijn ook de synthetische watten te vervangen door een niet absorberende kunststof wat.....vandaar dat je dus met je gips kunt douchen, zwemmen etc. vooropgesteld dat de breuk het toelaat.

marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

marcello
Forum-lid
Berichten: 474
Lid geworden op: 26 jan 2005 01:55

marcello 12 dec 2010 11:58

Marc,

Bedankt voor je uitgebreide info.
Als ik inderdaad langer in het gips moet zitten, dan zal ik bij de gipskamer melden dat ik een Amateur wielrenner ben.

Plaats reactie