Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

powerplate

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4362
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 04 nov 2005 20:05

Zijn er ook gebruikers van de powerplate en vinden die dat een nuttige aanvulling op het fietsen. Dit vanwege het feit dat op de sportschool tegenwoordig zo'n ding staat en ja daar zijn ze er natuurlijk vol lof over maar als ik daar gebruik van wil maken kost mij dat wel weer 45 euro voor 10 keer.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 04 nov 2005 20:09

Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 04 November 2005

Zijn er ook gebruikers van de powerplate en vinden die dat een nuttige aanvulling op het fietsen. Dit vanwege het feit dat op de sportschool tegenwoordig zo'n ding staat en ja daar zijn ze er natuurlijk vol lof over maar als ik daar gebruik van wil maken kost mij dat wel weer 45 euro voor 10 keer.


Is "sportschool" in Nederland gewoon een synoniem voor fitnesscentrum?
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 nov 2005 20:29

ja en nee. Met sportschool bedoelen we in Nederland denk ik wat jullie in Belgie fitnesscentrum noemen. Maar ik heb hier nog nooit iemand horen zeggen dat ie naar een fitnesscentrum gaat.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 04 nov 2005 21:28

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 04 November 2005

Maar ik heb hier nog nooit iemand horen zeggen dat ie naar een fitnesscentrum gaat.


nou, hier in Maastricht toch wel hoor!
Maarja wij zijn dan ook al halve belgen

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 05 nov 2005 12:24

Heren weer even terugkomend op de vraag:
Zijn er mensen die zo'n powerplate nuttig vinden?

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 06 nov 2005 11:44

Kijk even in de fiets van deze maand. Hierin stond een vraa g over het nut van de powerplate. Het antwoord: het is niet nuttig, alleen voor de explosieve sprongkracht.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4362
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 06 nov 2005 14:12

Dat stukje in fiets heb ik ook wel gelezen, evenals het artikel in fiets 1 van 2004 waar ze zelf een langere test hebben gedaan op de trilplaat. Maar dat is nog niet het antwoord wat ik zoek een trilplaat is een aanvulling op de training en de winst valt te behalen door het feit dat de gewrichten optimaal los getraint worden waardoor ze soepeler zouden worden. vooral voor het bovenlichaam van de race fietser zou dit voordeel op kunnen leveren daar dit lange tijd in een houding blijft. Het voorgaande heb ik dus van de trainer op de sportschool (of fitnesscentrum voor de belgen) en mijn vraag is dus nog steeds zijn er hier fietsers die door het gebruiken van de trilplaat lekkerder fietsen.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 06 nov 2005 18:46

Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 06 November 2005

Dat stukje in fiets heb ik ook wel gelezen, evenals het artikel in fiets 1 van 2004 waar ze zelf een langere test hebben gedaan op de trilplaat. Maar dat is nog niet het antwoord wat ik zoek een trilplaat is een aanvulling op de training en de winst valt te behalen door het feit dat de gewrichten optimaal los getraint worden waardoor ze soepeler zouden worden. vooral voor het bovenlichaam van de race fietser zou dit voordeel op kunnen leveren daar dit lange tijd in een houding blijft. Het voorgaande heb ik dus van de trainer op de sportschool (of fitnesscentrum voor de belgen) en mijn vraag is dus nog steeds zijn er hier fietsers die door het gebruiken van de trilplaat lekkerder fietsen.


 
Probeer Gert-Jan Theunisse te pakken te krijgen en vraag het hem. Is bij mijn weten de enige die dat ding gebruikt(e)!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

motta
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 21 jan 2005 21:19

motta 07 nov 2005 22:15

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 06 November 2005
....
Probeer Gert-Jan Theunisse te pakken te krijgen en vraag het hem. Is bij mijn weten de enige die dat ding gebruikt(e)!


Theunisse werd/wordt door PowerPlate gesponserd, niet echt een objectieve referentie lijkt mij.

Motta
Motta

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 07 nov 2005 22:39

Quoten: Origineel geplaatst door motta op 07 November 2005

Theunisse werd/wordt door PowerPlate gesponserd, niet echt een objectieve referentie lijkt mij.


Dat wist ik niet. Persoonlijk heb ik sterk mijn twijfels bij het nut van het toestel. De meeste fitnesscentra laten je bijbetalen voor het gebruik van dit toestel, niet?
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

audrey
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mei 2005 14:34

audrey 15 nov 2005 21:21

Ik heb ooit een stukje gelezen over de Trilplaat en dit was erg negatief. Uit onderzoek is gebleken dat de Trilplaat helemaal niet goed is voor je gewrichten. Een trilplaat maakt beweging omhoog en omlaag. Hierdoor krijg je constant schokjes op je gewrichten, en dat schijnt dus niet zo goed te zijn. Hoe het precies zit weet ik ook niet maar mijn sportschool (fitnesscentrum) weigerde deze apparaten aan te schaffen vanwege die reden.

Plaats reactie