Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Ervaringen Tacx

l.a.n.c.e.
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 31 okt 2005 18:03

l.a.n.c.e. 08 nov 2005 13:36

Ik heb een tacx trainer (CF one) geleend om te kijken wat ik ervan vind. Wat zijn jullie ervaringen met een tacx trainer?? En welke vinden jullie het beste??
Ik zit te denken aan twee trainers, de tacx flow vanwege het makkelijk bijhouden van je snelheid en hartslag, en de tacx i-magic..wat zijn jullie ervaringen hier?? Ik denk dat het in het begin erg leuk is, maar een beetje gaat vervelen op den duur??(vanwege de zelfde routes die je kan fietsen)
 
Ik ben heel erg benieuwd wat jullie ervan vinden!!

Gebruikersavatar
antoni
Forum-lid
Berichten: 510
Lid geworden op: 15 jul 2005 00:10

Gebruikersavatar antoni 09 nov 2005 21:13

Sinds afgelopen weekend heb ik de Tacx swing. Ik twijfelde tussen de swing en de sirius waarbij de duurzaamheid en het vliegwiel van de swing de doorslag gaf.
Ik heb er inmiddels een aantal trainingen mee afgewerkt en ik vind het subliem (als de thermostaat thuis niet te hoog staat dan ).
Specialized Tarmac SL6 Disc
Jan Janssen Vector

Gebruikersavatar
antoni
Forum-lid
Berichten: 510
Lid geworden op: 15 jul 2005 00:10

Gebruikersavatar antoni 09 nov 2005 22:47

Zojuist op Tacx een real live video besteld Alpine classic met de Galibier en Alpe d' Huez.
Wordt het toch een beetje realistischer
Specialized Tarmac SL6 Disc
Jan Janssen Vector

Gebruikersavatar
antoni
Forum-lid
Berichten: 510
Lid geworden op: 15 jul 2005 00:10

Gebruikersavatar antoni 09 nov 2005 22:50

Quoten: Origineel geplaatst door Antoni op 09 November 2005


Zojuist op Tacx een real live video besteld Alpine classic met de Galibier en Alpe d' Huez.
Wordt het toch een beetje realistischer

Wat doe ik fout met de link, in m'n profiel werk het zo wel
Specialized Tarmac SL6 Disc
Jan Janssen Vector

gvanloo
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 mei 2004 18:32

gvanloo 09 nov 2005 22:55

Quote: Origineel geplaatst door L.A.N.C.E. op 08 November 2005
Ik heb een tacx trainer (CF one) geleend om te kijken wat ik ervan vind. Wat zijn jullie ervaringen met een tacx trainer?? En welke vinden jullie het beste?? Ik zit te denken aan twee trainers, de tacx flow vanwege het makkelijk bijhouden van je snelheid en hartslag, en de tacx i-magic..wat zijn jullie ervaringen hier?? Ik denk dat het in het begin erg leuk is, maar een beetje gaat vervelen op den duur??(vanwege de zelfde routes die je kan fietsen) Ik ben heel erg benieuwd wat jullie ervan vinden!!


Ik heb sinds kort de i-magic aangeschaft. Ik had een gewone tacx en moet zeggen dat het zeker veel leuker is. Je traint makkelijker een uurtje op de i-magic dan op een gewone tacx. Daarnaast train je ongemerkt veel zwaarder. Ook net een reallive video gekocht van de marmotte. Moet nu op de tacx gewoon naar mijn bergverzet. Leuk maar zwaar. Zal in de loop van de tijd wel gaan vervelen maar ja. Ik zou dus eerder voor de i-magic gaan dan de flow. Zo hier en daar kun je ze via marktplaats wel verkrijgen.

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 09 nov 2005 22:55

Quote: Origineel geplaatst door Antoni op 09 November 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Antoni op 09 November 2005Zojuist op Tacx een real live video besteld Alpine classic met de Galibier en Alpe d' Huez.Wordt het toch een beetje realistischer Wat doe ik fout met de link, in m'n profiel werk het zo wel



Je deed niets fout, soms werkt het gewoon even niet op die manier, volgens mij ook vaker bij IE dan bij het superieure Firefox

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 09 nov 2005 23:47

Ik heb een Flow, en ik geloof dat ik hier minimaal voor zou gaan. Het is leuk en motiverend om het vermogen in te kunnen stellen (zo zie je progressie) Op dit moment is bijv een van m'n trainingen als ik weinig tijd heb; 280 Wat instellen totdat ik een HR van 174 bereikt heb, als me dit een 1/2 uur lukt hoog ik het vermogen op totdat ik het weer een 1/2 uur vol houd etc.  Overigens begonnen op 180 Watt (174 is niet m'n max HR., maar ik voel me bij een hogere HR in de garage niet lekker meer op 't moment.)
Maarrrr, als ik meer geld had gehad had ik toch een i magic gekocht. Ik heb daar geen ervaring mee, maar lijkt me dat je daar toch wat meer afleiding hebt.

Gebruikersavatar
antoni
Forum-lid
Berichten: 510
Lid geworden op: 15 jul 2005 00:10

Gebruikersavatar antoni 10 nov 2005 18:31

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 09 November 2005


Quote: Origineel geplaatst door Antoni op 09 November 2005


Quoten: Origineel geplaatst door Antoni op 09 November 2005


Zojuist op Tacx een real live video besteld Alpine classic met de Galibier en Alpe d' Huez.
Wordt het toch een beetje realistischer

Wat doe ik fout met de link, in m'n profiel werk het zo wel

Je deed niets fout, soms werkt het gewoon even niet op die manier, volgens mij ook vaker bij IE dan bij het superieure Firefox

Ik werk ookmet Firefox
Specialized Tarmac SL6 Disc
Jan Janssen Vector

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 10 nov 2005 20:32

Quoten: Origineel geplaatst door rene1 op 09 November 2005


Ik heb een Flow, en ik geloof dat ik hier minimaal voor zou gaan. Het is leuk en motiverend om het vermogen in te kunnen stellen (zo zie je progressie) Op dit moment is bijv een van m'n trainingen als ik weinig tijd heb; 280 Wat instellen totdat ik een HR van 174 bereikt heb, als me dit een 1/2 uur lukt hoog ik het vermogen op totdat ik het weer een 1/2 uur vol houd etc.  Overigens begonnen op 180 Watt (174 is niet m'n max HR., maar ik voel me bij een hogere HR in de garage niet lekker meer op 't moment.)
Maarrrr, als ik meer geld had gehad had ik toch een i magic gekocht. Ik heb daar geen ervaring mee, maar lijkt me dat je daar toch wat meer afleiding hebt.

als je buiten fiets (ook al is het koud of regenachtig) train je volgensmij nog altijd lekkerder en heb je veel meer afleiding. ik heb daarom ook een swing gekocht voor opwarming voor tijdritten en heel af en toe binnen fietsen. vind het eigenlijk een beetje geldverspilling om voor binnen zo'n duur ding aan te schaffen. dat is mijn mening ;)
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

gvanloo
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 mei 2004 18:32

gvanloo 11 nov 2005 16:47

als je buiten fiets (ook al is het koud of regenachtig) train je volgensmij nog altijd lekkerder en heb je veel meer afleiding. ik heb daarom ook een swing gekocht voor opwarming voor tijdritten en heel af en toe binnen fietsen. vind het eigenlijk een beetje geldverspilling om voor binnen zo'n duur ding aan te schaffen. dat is mijn mening ;)


Voor de forumleden die gewoon overdag moeten werken zul je in deze tijd van het jaar iets moeten verzinnen om toch doordeweeks te trainen. Je bent dan toch snel aangewezen op een tacx. Met een i-magic is het dan gewoon leuker en makkelijker vol te houden.

l.a.n.c.e.
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 31 okt 2005 18:03

l.a.n.c.e. 11 nov 2005 17:44

Ik heb nu even rondgekeken en he min oog laten vallen op een Tacx I-magic!! Bedankt voor al jullie reacties..Maar eh..ijn die video's van tacx duur??

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 11 nov 2005 17:48

Ik zou de spelletjes kopen , lijkt me ook wel leuk om te doen je moet dan echter wel weer een upgrade kopen om het te kunnen. Maar die video's zijn ook wel leuk, kan je virtueel diverse bergen beklimmen enz. en wordt het zwaarder gemaakt als het steiler wordt enz.

Plaats reactie