Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

muscle relax zalfen e.d.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 10 apr 2006 11:56

Heeft iemand echt goede ervaringen met die zgn relax en herstel middelen?
Ik heb wel eens het e.a. geprobeerd, maar om nou te zeggen dat ik echtde volgende dag als herboren met frisse benen rond liep / fiets, dat is overdreven.
Kan dit überhaupt.
Het beste gevoel heb ik nog met arnica(?) olie van weleda ..soms heb je zo'n moe en vol gevoel in je benen, dat moet er uit!
 
 
iemand met slechte , of juist goede ervaringen >?

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 10 apr 2006 14:08

Een vriendin van mij gebruikt biofreeze. Zij is er erg enthousiast over. Ik heb ook eens een beetje van de gel op mijn zeurende schouder gesmeerd omdat ik er wat last van had. 's-Avonds was het over (maar ik weet natuurlijk niet of het zonder ook over was gegaan want de pijn werd ook zonder dat spul al steeds minder).
Biofreeze is o.a. verkrijgbaar via (sport)fysiotherapeuten. Ook is biofreeze de sponsor van het NVFS-congres. Volgens mij betekent dit dat het toch wel een geloofwaardig goedje is.
Je kunt via de website (www.biofreeze.nl) proefmonsters aanvragen. Allicht de moeite waard om het eens te proberen.
 
 

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 11 apr 2006 19:19

Het kan nooit dat iets als Born Muscle Relax werkt, maar toch werkt het 
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 12 apr 2006 11:45

Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 11 April 2006


Het kan nooit dat iets als Born Muscle Relax werkt, maar toch werkt het 

vertel eens... mijn ervaring is dat het lekker aan voelt en het moment dat het wat verwarmt e.d. het goed voelt, maar de volgende morgen, of een paar uur later, is mijn stijfheid niet minder geworden ofzo.. kan moeilijk blijven smeren toch ?

conomorales
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 mar 2006 19:48

conomorales 06 mei 2006 20:57

Ik heb afgelopen week een sachet Ice Power op de beentjes gesmeerd na een forse tocht. Of het helpt weet ik niet, maar wat ik wel als prettig ervaar is dat je niet heel de avond met "gloeiende" benen rondloopt. Zeker in de zomer kan dat een voordeel zijn.
Klimmen is (een) kunst!

coulthard
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:41

coulthard 06 mei 2006 21:16

Dit valt denk ik in de categorie massages:
werken ze echt of zit het maar tussen de oren. Hoe dan ook als je het toevallig een keer probeert en je bent de volgende dag heel goed hersteld zal de kans groot zijn dat je het een 2e keer probeert. Nu blijft de vraag uiteraard zou je ook zo goed hersteld zijn als je het niet had gebruikt?
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

stefanvd
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 okt 2005 17:50

stefanvd 06 mei 2006 21:23

Quoten: Origineel geplaatst door coulthard op 06 Mei 2006


Dit valt denk ik in de categorie massages:
werken ze echt of zit het maar tussen de oren.

Vallen massages tegenwoordig ook al in die categorie? Ik dach alleen benen insmeren voor de koers...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 mei 2006 22:14

Oeh, massages horen zeker niet in die categorie hoor!!
Dat heeft echt wel nut als je een paar stevige inspanningen hebt gedaan! Na 40km trappelen is het uiteraard niet echt zinvol.
Less is bore

Plaats reactie