Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Krampen

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 12 apr 2006 22:17

Wat te doen met krampen?
Kun je dit voorkomen,want ben nog aan het BALEN!
il magnifico

pinarellofan
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 05 jan 2006 18:01

pinarellofan 12 apr 2006 22:22

In ieder geval genoeg drinken.

ludo
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 nov 2005 20:20

ludo 13 apr 2006 18:23

Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 12 April 2006


Wat te doen met krampen?
Kun je dit voorkomen,want ben nog aan het BALEN!


Mijn advies; Begin met de avond voor je wedstrijd het vochtgehalte in je lichaam op peil te brengen ( Drink geen of weinig koffie want dit werkt vochtafdrijvend en bevordert het plasgevoel ) In de morgen voor je wedstrijd kan je dan  inderdaad overstappen op isotonendrank  Volgens mij heb je dan in elk geval genoeg vocht in je lichaam wanneer je tijdens de wedstrijd bijdrinkt.
Kramp kan ook een gevolg zijn van overhitting, ook al heb je voldoende vocht in lichaam. Daarom let tijdens de wedstijd dat je een niet te hoog beentempo draait , want dit veroorzaakt nogal eens interne verhitting van je spieren met als gevolg kramp. Probeer rond 100 toeren te draaien en schakel zo snel mogelijk bij na een versnelling , zodat je niet zot draait.Het is niet iedereen gegeven om aan een hoog toerental te draaien.De relatie spierspanning,hart en longfunctie is belangrijk.
 
Als dit alles niet helpt kan je nog  proberen met suplementen zoals creatine en bcaa . Ik weet dat hier reactie op gaat komen maar heeft bij mij pas echt geholpen!!. Na een sportleven vol met krampen ( alles geprobeert ), ben ik eigenlijk krampvrij .
 

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 13 apr 2006 21:19

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 13 April 2006

Niks mis met al die middeltjes maar daar krijg ik uiteraard wel ontzettend veel kramp van in.................... m,n portomonee!!! oftewel de bekende rib uit m,n lijf!! heb net zo,n bus met isotone poeder van Maxim aangeschaft 480 gram voor 12.20 euro! rustig drinken dan maar!

He nog een Maxim-klant, ja die is lekker he? Heb ik ook altijd, de lemon. Vorige week nog twee bussen ingeslagen bij mijn vriend Tom Schouten in Scheveningen. Fijne man, hij is altijd bereid mijn zuurverdiende geld op vriendelijke wijze in ontvangst te nemen...

wiljan
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 dec 2004 18:49

wiljan 13 apr 2006 23:21

Voor mij geen dure sportdranken. Een tekort aan magnesium zorgt ook voor kramp. Mijn sportdrank bestaat uit een beetje ranja met een magnesiumtablet erin. Deze tabletten koop ik bij de Lidl á € 1,29 per 20 tabletten. Sinds ik dit doe heb ik bijna nooit meer last van kramp  ! Als ik bang ben dat ik niet genoeg ga drinken gaat er ook nog een theelepel zout in het drankje. Voor mij een goed en goedkoop sportdrankje!
http://home.wanadoo.nl/wvanderwoude/Index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 13 apr 2006 23:40

Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 13 April 2006


Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 13 April 2006

Niks mis met al die middeltjes maar daar krijg ik uiteraard wel ontzettend veel kramp van in.................... m,n portomonee!!! oftewel de bekende rib uit m,n lijf!! heb net zo,n bus met isotone poeder van Maxim aangeschaft 480 gram voor 12.20 euro! rustig drinken dan maar!


He nog een Maxim-klant, ja die is lekker he? Heb ik ook altijd, de lemon. Vorige week nog twee bussen ingeslagen bij mijn vriend Tom Schouten in Scheveningen. Fijne man, hij is altijd bereid mijn zuurverdiende geld op vriendelijke wijze in ontvangst te nemen...


Bestaat die isotone dorstlesser dan nog? Ik kan hem in de winkel niet meer vinden en op de website van Maxim staat hij ook niet meer. @Big Rosa: waar heb jij die bus gekocht? Bij Joop?

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 14 apr 2006 00:37

Thnx, heb ik weer een reden om ff naar Wateringen te rijden.Ik zal niet teveel geld meenemen (wel mijn pinpas voor alle zekerheid).
Enne....niet teveel van dat tropisch fruit spul drinken hè. Je krijgt er zo'n zomers gevoel van en dat kunnen we niet gebruiken hoor.Stel je voor, zeg!!!! 
 

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 14 apr 2006 02:06

Trudie, bij Tom Schouten kost een blik Maxim van 480 gram maar € 10,55. Hou je nog wat over om op Mallorca de bloemtjes buiten te zetten. Veel plezier daar!

Plaats reactie