fietsen met windkracht 6
gistere ging er in de beverbeek classic nog iemand vlak voor mijn neus op zijn gezicht door de wind(in combinatie met steentjes op de weg).
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.
Het parcours wat ik hier doorgaans rijd op Voorne-Putten (Zuid-Holland) is goed te doen met harde wind ; enige gevaar vormen auto's die je te dicht passeren mocht je een plotse klap vd wind krijgen (onbegrijpelijk hoeveel automobilisten dat gevaar niet zien!).
Gegeven tijd ga ik wel trainen met harde wind, behalve in het donker dan en/of veel regen/sneeuw en probeer daarbij niet al teveel op HF zones te trainen wegens reeds genoemde argumenten.
Gegeven tijd ga ik wel trainen met harde wind, behalve in het donker dan en/of veel regen/sneeuw en probeer daarbij niet al teveel op HF zones te trainen wegens reeds genoemde argumenten.
Cube AMS Comp 2010
Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??
Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??
-
- Forum-lid
- Berichten: 410
- Lid geworden op: 20 feb 2007 14:50
gisteren (zondag) in de Brugse polders gereden; D1 gepland, dat lukte dus niet. Aan 17-18 tegen wind, in D2. Terug was dan weer heerlijk. Ik denk 7bft. Geen probleem, want vrij constante wind, geen stoten.
Zaterdag op bevel van vrouwlief binnen gebleven. was verstandig, flink wat schade gezien (bomen, takken,...).
In de polders waait het zo goed als altijd, dus ik blijf er niet voor binnen. Nog nooit problemen gehad.
Zaterdag op bevel van vrouwlief binnen gebleven. was verstandig, flink wat schade gezien (bomen, takken,...).
In de polders waait het zo goed als altijd, dus ik blijf er niet voor binnen. Nog nooit problemen gehad.
Nog in Zwolle gekoerst afgelopen zaterdag.
Er zijn er meerdere die gewoon van de weg de berm ingeblazen werden.
Het eerste stuk, vlak na de (velengde) neutralisatie, stond de wind vol in de rug. Ik heb nog nooit een peleton in stukken zien breken met wind mee. Mijn topsnelheid, volgens mijn hac lag toen 69,4 km/h !
Ik begon daar helemaal van achteren, wegens een kleine aanvaring in de neutralisatie.
Met de wind op kant stond mijn fiets, inclusief mijzelf, geregeld onder een hoek van minimaal 30°.
Was niet echt fietsen meer, drufde bijna niet eens mijn bidon te pakken.
De waaier ging soms van de ene weghelft zo naar de andere. Daardoor kwam ik vlak voor de Lemelerberg nog een keer in de berm terecht.
Koers eindigde overgins in mineur, toen ik in de 3e waaier (van de 10 of zo) na 50 km lek reed en 3 min. moest wachten op een nieuw wiel. Ben toen uit frustratie afgestapt.
Er zijn er meerdere die gewoon van de weg de berm ingeblazen werden.
Het eerste stuk, vlak na de (velengde) neutralisatie, stond de wind vol in de rug. Ik heb nog nooit een peleton in stukken zien breken met wind mee. Mijn topsnelheid, volgens mijn hac lag toen 69,4 km/h !
Ik begon daar helemaal van achteren, wegens een kleine aanvaring in de neutralisatie.
Met de wind op kant stond mijn fiets, inclusief mijzelf, geregeld onder een hoek van minimaal 30°.
Was niet echt fietsen meer, drufde bijna niet eens mijn bidon te pakken.
De waaier ging soms van de ene weghelft zo naar de andere. Daardoor kwam ik vlak voor de Lemelerberg nog een keer in de berm terecht.
Koers eindigde overgins in mineur, toen ik in de 3e waaier (van de 10 of zo) na 50 km lek reed en 3 min. moest wachten op een nieuw wiel. Ben toen uit frustratie afgestapt.
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel
windkracht 6 is prima mee te fietsen als je het mij vraagt. als je verstandig bent dan begin je pal tegen de wind en draai je halvewegen om, wind mee.
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.
"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"
"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"
Is ook erg afhankelijk van je fiets. Op m'n winterfiets (stalen frame) rij ik in principe het hele jaar door, maar laatst heb ik op m'n zomerfiets gereden met stevige windvlagen in de zij (regio Spaarnwoude) en dan is een carbon frame met halfhoge klimwieltjes dus niks waard. Ben zelf ook niet 1 van de zwaarsten (pm 65kg) en op een gegeven moment was het meer windsurfen dan fietsen!
t.a.f.k.a.e.h.
Gisteren rondje ketelmeer gefietst, was goed te doen met de volle 6 die daar over het ijsselmeer aan komt waaien. alleen af en toe lastig bij vlagen vanaf de zijkant.
1.5 uur naar de ketelbrug met wind vol op de kop, en 45 minuten terug. Lekker uitgewaaid
1.5 uur naar de ketelbrug met wind vol op de kop, en 45 minuten terug. Lekker uitgewaaid
Ik doe het dus echt niet meer hè. Bij een constante harde wind is het geen probleem, gewoon wat harder trappen, maar die harde windvlagen zijn heel verraderlijk. Ik ben al eens bijna onder een vrachtwagen terecht gekomen......
Bij een 'gewone ' harde zuidwester heb ik een favoriete rondje: Eerst van Gouda naar Krimpen ad IJssel zwaar afzien op de IJsseldijk, dan dik 20km laagvliegen langs de provinciale weg naar Schoonhoven en weer met de wind een beetje in de zij door de Vlist terug naar Gouda.
Bij een 'gewone ' harde zuidwester heb ik een favoriete rondje: Eerst van Gouda naar Krimpen ad IJssel zwaar afzien op de IJsseldijk, dan dik 20km laagvliegen langs de provinciale weg naar Schoonhoven en weer met de wind een beetje in de zij door de Vlist terug naar Gouda.
Hier fietsen we gewoon door in de polder, weer of geen weer, wind of geen wind.
Ik ben zo gelukkig dat ik twee fietsen heb, één voor de zomer (mooier weer i.e.g.) en één als winterfiets. Verder moet je gewoonweg geen hoge velgen nemen want dat is het enige dat m.i. nadelig is bij fietsen bij wind.
Verder fietsen we hier doorgaans in klein groepje van man of 6.
HF en laat je haar wapperen
Ik ben zo gelukkig dat ik twee fietsen heb, één voor de zomer (mooier weer i.e.g.) en één als winterfiets. Verder moet je gewoonweg geen hoge velgen nemen want dat is het enige dat m.i. nadelig is bij fietsen bij wind.
Verder fietsen we hier doorgaans in klein groepje van man of 6.
HF en laat je haar wapperen
Argh, was ik maar half zo goed als de uitstraling van mijn fiets!!