Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Wat is nou eigenlijk goed?

pinag
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 jul 2009 00:35

pinag 15 feb 2011 11:22

en wat is het recept, Bongo?
Ik hou van Triple.

Gebruikersavatar
bongo
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 aug 2007 23:42

Gebruikersavatar bongo 15 feb 2011 12:32

[quote="PinaG"]en wat is het recept, Bongo?[/quote]


Je hebt een PM met het recept
goede wielrenners hebben altijd tegenwind

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 15 feb 2011 12:40

@Bongo; Ben eigenlijk ook wel geinteresseerd in je cakerecept. @Wheely; Je hebt juist iets met veel calorieen nodig, weet je wel wat je verbrand bij een duurritje?! Dan helpt een appeltje je niet. Beter is iets met royaal "direkte" suikers, en weinig vet..

pfff
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 26 jun 2009 10:45

pfff 15 feb 2011 12:43

@Bongo Waarom post je het recept niet gewoon hier? kunnen anderen het ook eens proberen. Gewone cake is namelijk nogal vet en zou ik daarom niet nemen, dat is namelijk 1:1:1:1 van bloem suiker, boter & ei en ik vind 25% vet toch wel veel en gewone suiker kost ook een extra slag in je lichaam om te kunnen verbranden

Gebruikersavatar
frank1
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 mei 2006 12:02

Gebruikersavatar frank1 15 feb 2011 12:52

Ik ben ook wel benieuwd naar het recept!

Gebruikersavatar
bongo
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 aug 2007 23:42

Gebruikersavatar bongo 15 feb 2011 12:59

Op aanvraag van velen; Je kunt hem trouwens lang bewaren. Hoe langer je hem bewaart hoe minder droog en lekkerder (persoonlijk) hij wordt.

Ik zie natuurlijk wel graag reactie wat jullie er van vinden?


• 600 g gemengde gedroogde vruchten
(Rozijnen, vijgen, abrikozen, dadels, pruimen etc.)
• 150 g gehakte amandelen
• 1 tl kaneel
• 200 g bruine suiker
• 2 eieren
• 1 snufje zout
• 250 g bakmeel


1. Alle vruchten op rozijnformaat brengen. De amandelen, kaneel, suiker en ¼ lt water in een pan 5 min laten koken.
2. De oven op 180gr voorverwarmen. De cakevorm invetten of met bakpapier bekleden.
3. De eieren met het snufje zout klutsen.
4. De bakmeel toevoegen aan de gekookte vruchtenmassa en met elkaar mengen. Tenslotte de eiermassa toevoegen.
5. De cakevorm vullen en ongeveer een uur bakken. Aansluitend 10 min af laten koelen.


goede wielrenners hebben altijd tegenwind

Gebruikersavatar
frank1
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 mei 2006 12:02

Gebruikersavatar frank1 15 feb 2011 13:44

Thanks, ga ik zeker proberen! (Ik vind het namelijk nog wel leuk om te doen ook)

petronius
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 apr 2010 12:19

petronius 15 feb 2011 15:24

Peperkoek ! Zowel trage als snelle suikers...

wheely
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 13 okt 2010 23:12

wheely 15 feb 2011 17:10

Is dat isostar spul goed, dat is voor tijdens het rijden.
Het schijnt energie te geven, en in combinatie met mueslirepen, is dat dan een goed iets voor mijn voeding? en dan natuurlijk een bidon met water erbij.
Moet je die gelletjes ook met water erbij "eten"?

Ohja, ik moet er wel bijvermelden dat ik het ook leuk vind als mijn buik wat strakker wordt.
Dat is ook een klein redentje waarom ik ben gaan wielrenne haha
Moet ik dan nog op iets extra's letten?

hansdarmstrong
Forum-lid
Berichten: 410
Lid geworden op: 20 feb 2007 14:50

hansdarmstrong 15 feb 2011 18:44

Het hangt ervan af hoe je lichaam in elkaar zit en hoe scherp je al staat. Ik kan een rustige duurtraining van 4 uur afwerken met isostar in de drinkfles en een minimum aan vast voedsel. De intensiteit is laag, er zit vet genoeg als voorraad en ik ben erop getraind. Je wil gewoon geen hongerklop krijgen, zo een waardoor je dus volledig stil valt. Als je op zo'n lange tocht weinig binnenspeelt en veel verbrandt boek je dus winst wat gewicht betreft.

Laat me diezelfde vier uur in de Vlaamse ardennen afleggen, dan weet ik dat ik wel elk uur moet bikken, of ik red het niet. En in de Alpen al helemaal niet. In die situaties moet je dus vooral niet aarzelen om te eten, want dan ga je sterren zien.

Anderzijds: als je wil afvallen door te fietsen zijn het echt niet die paar sultana's tijdens je rit die het verschil maken. Wel je globale eetgewoontes. En dan is de verhoogde eetlust na een lange rit natuurlijk een valkuil! Noteer eens een paar dagen wat je eet en drinkt, en tel de calorieën. Op wielersportinfo.nl staan wat rekenmodellen die aangeven wat je ongeveer verbrandt. Dan zie je al snel waar de plussen en de minnen zitten. Vervolgens kun je ook snel zien waar je snel winst kun boeken door te verminderen of te laten.
Ik pakte het een paar jaar geleden zo aan en weet ondertussen hoe ik lichter kan worden.

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 15 feb 2011 19:26

[quote="Bongo"]Op aanvraag van velen; Je kunt hem trouwens lang bewaren. Hoe langer je hem bewaart hoe minder droog en lekkerder (persoonlijk) hij wordt.

Ik zie natuurlijk wel graag reactie wat jullie er van vinden?


• 600 g gemengde gedroogde vruchten
(Rozijnen, vijgen, abrikozen, dadels, pruimen etc.)
• 150 g gehakte amandelen
• 1 tl kaneel
• 200 g bruine suiker
• 2 eieren
• 1 snufje zout
• 250 g bakmeel


1. Alle vruchten op rozijnformaat brengen. De amandelen, kaneel, suiker en ¼ lt water in een pan 5 min laten koken.
2. De oven op 180gr voorverwarmen. De cakevorm invetten of met bakpapier bekleden.
3. De eieren met het snufje zout klutsen.
4. De bakmeel toevoegen aan de gekookte vruchtenmassa en met elkaar mengen. Tenslotte de eiermassa toevoegen.
5. De cakevorm vullen en ongeveer een uur bakken. Aansluitend 10 min af laten koelen. [/quote]

Volgens mij ben je een scheut brandy vergeten.........

pim3
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 06 mei 2007 21:26

pim3 15 feb 2011 19:59

Een voorverpakte reep peper- of ontbijtkoek, een 0,75 liter bidon voeding met ~50 g langzame koolhydraten (maximize) en een 0,5 liter bidon met water zijn bij mij op het moment afdoende voor 4 uur. Wel van tevoren goed eten natuurlijk! In het begin van de winter had ik bovengenoemde hoeveelheid koolhydraten nodig voor 2 uurtjes bij dezelfde intensiteit. Efficiëntie is trainbaar, zo blijkt ;).
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team

Plaats reactie