Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

WML water tappunten gesloten

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 12 aug 2020 06:58

Via ‘assistent’ kun je nieuwe queries bouwen. Gaat eigenlijk erg simpel. De zoekterm is toilets

http://overpass-turbo.eu/
o'7o

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 12 aug 2020 13:26

Douglas schreef: 12 aug 2020 06:58 Via ‘assistent’ kun je nieuwe queries bouwen. Gaat eigenlijk erg simpel. De zoekterm is toilets

http://overpass-turbo.eu/
Die querie aanpassen ging wel. Alleen vind ik niet wat ik hoopte te vinden.


In Zeeland, Goeree-Overflakkee en de Hoeksche Waard staan echt bijzonder weinig tappuntjes en ik fiets daar nogal vaak :lol:

Nu kwam ik er achter dat er best nog wel wat Toilet/Douche gebouwen staan waar je aan de buitenkant gewoon water kan tappen. Een van die locaties is het symbool als ik hierboven geplaatst heb. Maar als ik de querie aanpas laat hij uiteraard alle toilet gebouwen zien, en vind ik ook 'permanente' dixies etc. Niet echt waar ik naar opzoek ben.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 12 aug 2020 17:16

Het zoekwoord is inderdaad ‘toilets’
Vroeger in de analoge wereld kwamen we ook nooit zonder water. Op een kerkhof is altijd een kraan. En ook bij de pastorie.
Of een benzinestation of iemand die in de tuin staat aanspreken

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 12 aug 2020 18:06

Voor NL kun je het beste de drinkwaterkaart.nl gebruiken. Probleem met Goerree en Hoekse waard is dat ze daar nauwelijks tappunten hebben
o'7o

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 15 aug 2020 22:22

Nee_Nee schreef: 12 aug 2020 17:16 Het zoekwoord is inderdaad ‘toilets’
Vroeger in de analoge wereld kwamen we ook nooit zonder water. Op een kerkhof is altijd een kraan. En ook bij de pastorie.
Of een benzinestation of iemand die in de tuin staat aanspreken
Toen ik nog analoog reed ging het ook, maar moest soms iets meer moeite doen. Ook wel een keertje veel moeite :shock:

Dit vind ik makkelijk, ben niemand tot last. En iedereen kan gemak hebben van drinkwaterkaart.nl (ik heb hier trouwens geen banden mee).

Op een kerkhof zal je ongetwijfeld kunnen tappen, in geval van nood zal ik dat ook zeker doen. Alleen vind ik het niet heel erg respectvol met 10 luid sprekende mannen in lycra.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Plaats reactie