Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 14 jan 2021 16:01

De overheid moet op dit moment veel beslissingen nemen met maar een deel van de noodzakelijke informatie. Of iets een wetenschappelijk aangetoond effect heeft vraagt veel onderzoek en tijd die er niet is. Ik vind het dan ook wat kort door de bocht door te stellen dat een vol voetbalstadium gewoon moet kunnen omdat niet wetenschappelijk is aangetoond dat dit tot meer besmettingen leidt. Het is wel erg waarschijnlijk.

De eis om alle maatregel wetenschappelijk onderbouwt te krijgen is in mijn beleving dan ook geen reële eis.
o'7o

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 jan 2021 16:10

Goed wetenschappelijk onderzoek duurt jaren, dus inderdaad, veel beslissingen moet je nemen met maar een deel van de info. Dat heeft Rutte al in de 1e persco gezegd (terecht).

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 14 jan 2021 16:13

havana schreef: 14 jan 2021 14:48 Je bent er van bewust dat overgrote deel van het vliegverkeer momenteel vrachtverkeer is?
Zeker nog iets van 10 heen en 20 terug per dag dacht ik aan personen.
Vracht snap ik nog wel.

Ik weet ook dat er dubbel getest word maar toch. het is misschien een druppel, maar het is niet handig!

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 14 jan 2021 16:20

53x11 schreef: 14 jan 2021 15:47 Nou, dan ben ik dus pissig op de tweede groep.
Maar goed dat ze snel aftreden dan, hopelijk kan een nieuw kabinet het virus wel een halt toeroepen door zo snel mogelijk de huidige maatregelen af te schaffen (op zijn minst het onzinnige deel). Eindelijk weer wat lucht, kom het toch allemaal nog goed.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 jan 2021 16:35

Joseba schreef: 14 jan 2021 16:20
53x11 schreef: 14 jan 2021 15:47 Nou, dan ben ik dus pissig op de tweede groep.
Maar goed dat ze snel aftreden dan, hopelijk kan een nieuw kabinet het virus wel een halt toeroepen door zo snel mogelijk de huidige maatregelen af te schaffen (op zijn minst het onzinnige deel). Eindelijk weer wat lucht, kom het toch allemaal nog goed.
Wel jammer dan dat ze voor corona wel aan blijven (voor sommigen). En dat zal na de verkiezingen ook nog wel even aan duren.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 14 jan 2021 16:41

Joseba schreef: 14 jan 2021 16:20
53x11 schreef: 14 jan 2021 15:47 Nou, dan ben ik dus pissig op de tweede groep.
Maar goed dat ze snel aftreden dan, hopelijk kan een nieuw kabinet het virus wel een halt toeroepen door zo snel mogelijk de huidige maatregelen af te schaffen (op zijn minst het onzinnige deel). Eindelijk weer wat lucht, kom het toch allemaal nog goed.
Wat probeer je nou te bereiken met dit soort pseudo-sarcastische reacties? Het ontneemt mij in ieder geval de lust om nog vaker inhoudelijk te reageren op je berichten.
:(
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 14 jan 2021 16:51

Mooi voorbeeld hoe precies dezelfde gebeurtenis kan leiden tot exact tegenovergestelde berichtgeving. Lang leve de pers...!

nu.nl: RIVM meldt 6575 positieve tests, wederom minder dan gemiddeld

vs.

nos.nl: RIVM: 6575 nieuwe besmettingen, meer dan gemiddeld

:shock: :o
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 14 jan 2021 17:14

53x11 schreef: 14 jan 2021 16:41 Wat probeer je nou te bereiken met dit soort pseudo-sarcastische reacties? Het ontneemt mij in ieder geval de lust om nog vaker inhoudelijk te reageren op je berichten.
:(
Waarschijnlijk net als iedereen hier een stuk frustratie van me afschrijven. We verschillen van mening over de aanpak van deze crisis. Ik probeer me niet druk te maken om zaken die ik toch niet kan veranderen. Maar merk dat het eenzijdig blijven klagen en zaniken over beleidsmakers me toch irriteert. Het is voornamelijk eenrichtingsverkeer, het is nooit goed. Het is Wilders en Jetten in de Kamer tegenover Rutte. Principieel heb je (en andere met je) misschien best een punt. Maar wat wil/kan je er op dit moment mee?

Ik val in herhaling merk ik maar elk tegenargument of aanspraak op eigen gedrag wordt weggewuifd, gebagatelliseerd of retorisch in de hoek gezet. Ook ik krijg inderdaad minder zin om nog te reageren.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 14 jan 2021 17:19

Da’s ook niet raar na achthonderd bladzijden....

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 14 jan 2021 18:03

Joseba schreef: 14 jan 2021 17:14
53x11 schreef: 14 jan 2021 16:41 Wat probeer je nou te bereiken met dit soort pseudo-sarcastische reacties? Het ontneemt mij in ieder geval de lust om nog vaker inhoudelijk te reageren op je berichten.
:(
Waarschijnlijk net als iedereen hier een stuk frustratie van me afschrijven. We verschillen van mening over de aanpak van deze crisis. Ik probeer me niet druk te maken om zaken die ik toch niet kan veranderen. Maar merk dat het eenzijdig blijven klagen en zaniken over beleidsmakers me toch irriteert. Het is voornamelijk eenrichtingsverkeer, het is nooit goed. Het is Wilders en Jetten in de Kamer tegenover Rutte. Principieel heb je (en andere met je) misschien best een punt. Maar wat wil/kan je er op dit moment mee?

Ik val in herhaling merk ik maar elk tegenargument of aanspraak op eigen gedrag wordt weggewuifd, gebagatelliseerd of retorisch in de hoek gezet. Ook ik krijg inderdaad minder zin om nog te reageren.
Het ironische hier is dan wel dat ik een rechtstreeks en inhoudelijk antwoord geef op een (weliswaar niet rechtstreeks aan mij) gerichte vraag. Hoop dat je dat zelf ook ziet. Maar goed, iedereen is inmiddels lelijk chagrijnig van de hele situatie, dus in dat opzicht snap ik je reactie dan ook wel weer.

Toegift:
Wat dat niet druk maken betreft: ik ben echt jaloers op je. Het lukt me niet. Alles wat er gebeurt gaat zo ontzettend tegen mijn principes in, dat ik het echt niet gelaten kan ondergaan. Wat dat betreft heb ik nog een soort bewondering voor de "wappies" ook. Die doen tenmiste wat om (in hun ogen) de vrijheid te beschermen. Wie weet zet dat wel meer zoden aan de dijk dan op een forum je gedachten ventileren.
Het is alleen jammer dat er zoveel totale mafketels tussen zitten...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 jan 2021 18:45

Je toegift had ik geschreven kunnen hebben, letterlijk mijn gedachten.


@joseba: de burger heeft plichten als je daar op doelt. Die kom ik ook grotendeels na. Dus dan wens ik ook dat mensen die structureel de regels met voeten treden worden aangepakt, niet de 90% die de regels best volgt.
Less is bore

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 14 jan 2021 18:46

53x11 schreef: 14 jan 2021 18:03
Wat dat niet druk maken betreft: ik ben echt jaloers op je. Het lukt me niet. Alles wat er gebeurt gaat zo ontzettend tegen mijn principes in, dat ik het echt niet gelaten kan ondergaan.
Ik denk dat ik het gelaten kan ondergaan omdat ik in een positie verkeer waar ik amper geraakt word door maatregelen. Ik heb geen schoolgaande kinderen, heb vorig jaar zakelijk een bijzonder prettig jaar gehad en ook 2021 ziet er goed uit, woon vrijstaand met een riant buiten, kan sporten en vrienden ontmoeten, kan elke dag lekker en gezond eten, genieten van een goed glas wijn, etc... Waarom zou ik me dan zitten opnaaien over iets waar ik ook nog eens niets aan kan veranderen? Principes...?

Ik vertrouw er inderdaad op dat de beleidsmakers het beste met ons voor hebben en er geen kwaad in schuilt. Dat als er dadelijk wel licht zichtbaar is de maatregelen ook weer verdwijnen. Misschien naïef maar ik slaap er goed op, is ook wat waard.

Gesloten