Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

i-mac

i-mac 24 okt 2020 07:47

havana schreef: 23 okt 2020 23:07
zoals bv. een slechte hormonen werking enz...
Standaardargument van mensen die te veel wegen. Prevalentie... zeer laag. Obesitas is gewoon een enorm probleem... tegenwoordig steeds meer in de onderklasse t/m middenklasse. Lager dan dat: niet, want niets te eten, hoger dan dat: ook niet want een fit lijf is tegenwoordig een statussymbool....
Je hebt zeker geen ongelijk, maar ik blijf bij mijn standpunt, niet iedereen kan dat argument inroepen als excuus. Maar dat het een enorm probleem is, dat zal ik zeker niet ontkennen.

Na een nachtje slaap ben ik weer even tot innerlijke rust gekomen. Dat het op het eerste gezicht misschien geen goed idee was om Maggie als minister van Volksgezondheid aan te stellen, op vlak van haar uiterlijk, dat zou je idd kunnen denken. Zo wat de helft van België zal er zo over hebben gedacht. Maar los van alles, deed ze het behoorlijk goed. Maar dat de politiek in ons land een puinhoop is, dat is al een hele tijd zo. Men denkt in termijnen van 4 jaar (of 6 in geval van een burgemeester).

Dat we nu een 2de zware Covid golf krijgen te verwerken, is voor een stuk te "danken" aan de politiek. Men had de maatregelen van het voorjaar niet zo snel mogen loslaten. Er werd, en dat kan ik voor een deel wel begrijpen, teveel gedacht aan de economie. De teugels werden gelost, en velen dachten dat die 2de golf wel zou meevallen. Helaas ...

Ik begrijp echter ook heel goed hoe moeilijk veel mensen het nu hebben dit jaar door gans die toestand. Ik ben niet blind, en ken zelf mensen genoeg die het nu zeer lastig hebben, of zelfs hun zaak, waar ze keihard aan gewerkt hebben, in rook zien opgaan.
Je kan niet geloven hoeveel mensen aankloppen bij psychiatrie.

Dit gezegd zijnde, ik ga even een kort ritje fietsen, en dan weer vol aan de slag.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 okt 2020 09:04

i-mac schreef: 24 okt 2020 07:47 Dit gezegd zijnde, ik ga even een kort ritje fietsen, en dan weer vol aan de slag.
Goed bezig, blijf die ontspanning wel zoeken!!!

Maar je vooral geen illusies dat het in andere landen anders is gegaan hoor. Zelfs Duitsland schiet nu omhoog.
En mensen vertikken het om verantwoordelijkheid te nemen. Nu in NL weer wat rumoer over mensen langs de oostgrens die gewoon in Duitsland uit eten gaan nu alles hier dicht is.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 24 okt 2020 10:08

Ik denk dat je het zelf ook gedaan zou hebben, als de maatregelen aansluiten bij wat jij belangrijk vindt.

i-mac

i-mac 25 okt 2020 14:57

Ewel, het was een heftig werkweekend. Morgen gaat ons ziekenhuis een versnelling (of 2?) hoger. Dus worden operatiezalen terug Covid IC. En er worden "gewone" afdelingen omgebouwd tot pre-covid en covid afdeling. Wat de andere maatregels gaan worden, horen we wel na de stafvergadering.

Ik merkte in het weekend op dat er collega's zijn die het mentaal lastig krijgen. We proberen hen wel op te peppen, maar gemakkelijk is dat niet. Ik probeer het nog steeds positief te bekijken, maar ik voel toch wel meer stress dan bij de 1ste golf. Maar ik ben er van overtuigd dat het fietsen me wel zal recht houden. Dus staan er deze week nog zeker 3 à 4 ritten op de agenda.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7988
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 25 okt 2020 15:43

Sterkte I-MAC. Dat van die stress en minder weerbaar zijn tijdens deze tweede golf hoor ik ook om me heen.
Komt ook nog bij dat sommige mensen in plaats van klappen vóór zorgmedewerkers zoals in maart, deze dagen eerder bereid zijn op klappen uit te delen aan de zorgmedewerkers.

Het virus polariseert blijkbaar en maakt mensen ook nog eens agressiever dan ze al waren. (Nogmaals; zo hoor ik om mij heen)

Ik heb in elk geval respect voor je werk en het feit dat je dan ook nog eens de tijd vindt en moeite neemt om af en toe hier iets over de situatie in jouw ziekenhuis te posten :like:
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 25 okt 2020 15:52

En dan hoop ik maar dat jullie gespaard blijven van de "oorlogstoestanden" in Luik. Ik werk er op de Spoed van het Citadelle ziekenhuis. Zwaar zieke Covid pat. vallen hier bij bosjes binnen, er is gewoon geen plaats meer, sommigen kunnen nog terecht in ziekenhuzen van andere provincies, er is een luchtbrug om pat naar Duitsland te transfereren. Volgende week gaat Defensie in Luik een veldhospitaal inrichten voor max 500 pat. En er zijn opvallend veel veertigers en vijftigers bij. Komt daarbij nog dat 20 % van het personeel is uitgevallen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 okt 2020 16:19

Luik wordt in de media al het nieuwe Bergamo genoemd.

Ik vertrouw de cijfers van vandaag in NL niet. Sowiso de storing van de rivm gegevens gisteren en nu ineens een significant mindere groei qua patientopnames en ic opnames. Morgen daar weer een inhaalslag?
Is het trouwens nog geen tijd dat het voetbal nu eens helemaal plat wordt gelegd? Met al die besmettingen, ook bij de topclubs, kun je toch onmogelijk die bubbel-fabel in stand houden?

En last but not least: handhaven!! Vanacht weer feestje met 300 man in Hilversum opgedoekt, precies 2 bekeuringen. Dat is al te hard rijden en slechts een waarschuwing krijgen.
Less is bore

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 25 okt 2020 16:43

Twee aanhoudingen. Over bekeuringen is nog niets bekendgemaakt.
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 okt 2020 17:02

Ok, dan heb ik niet goed gelezen. Benieuwd of dat nog naar buiten komt.
Less is bore

i-mac

i-mac 25 okt 2020 17:05

gene schreef: 25 okt 2020 15:52 En dan hoop ik maar dat jullie gespaard blijven van de "oorlogstoestanden" in Luik. Ik werk er op de Spoed van het Citadelle ziekenhuis. Zwaar zieke Covid pat. vallen hier bij bosjes binnen, er is gewoon geen plaats meer, sommigen kunnen nog terecht in ziekenhuzen van andere provincies, er is een luchtbrug om pat naar Duitsland te transfereren. Volgende week gaat Defensie in Luik een veldhospitaal inrichten voor max 500 pat. En er zijn opvallend veel veertigers en vijftigers bij. Komt daarbij nog dat 20 % van het personeel is uitgevallen.
Wij hebben intussen al patiënten uit Brussel overgenomen. Het worden zware weken ... Ik heb al een paar ernstige incidenten meegemaakt tijdens mijn loopbaan (Herald, vliegtuig crash Oostende, treinongeval, en nog een paar van die zaken, maar dit is toch andere koek. Al was de Herald ook enorm belastend. Maar toen was ik nog jong, en kon ik heel de wereld aan. Met ouder worden, ondanks het feit dat ik toch behoorlijk fit ben, weegt toch door. Vooral op mentaal vlak. Ik betrap me erop dat ik tijdens ritten zaken aan het overlopen ben. En dat is niet altijd goed, want een paar weken terug zag ik na een rit dat ik hartkloppingen had gehad. Dus probeer ik mezelf nu weg te houden van het gepieker. Maar dat is niet zo eenvoudig. Ik mag best blij zijn dat mijn vrouw de situatie op mijn werk goed begrijpt, en me ook probeert bij te staan. Ondanks het feit dat gans die crisis voor haar ook niet van de poes is. Als je in de verkoop staat, en je verkoopt 2 dagen in de week niets, dan doet dat pijn.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7988
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 25 okt 2020 17:42

Afbeelding
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1072
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 25 okt 2020 19:15

RVV schreef: 23 okt 2020 22:56
.....

Je hebt COVID vs de rest.. de rest is niet meer belangrijk, krijgt geen aandacht meer. Neem ziektebehandelingen die niet meer worden uitgevoerd..

Zou het niet eens tijd worden om COVID niet belangrijker te vinden dan andere vormen van ziektes?

In 2018 puilde de IC’s uit in NL van griep patiënten... geen lockdowns geen 1,5 meter samenleving, geen ontwrichting van de maatschappij... slechts een bericht in de krant op pagina 5.

Het is momenteel zo in NL dat als je in het ziekenhuis ligt vanwege een gebroken been, kanker of hartkwaal en de pcr test wijst uit dat er resten van corona dna in je lijf zit je geen kanker patiënt meer bent in de statistieken maar een Covid patiënt.

......
RVV de hoeveelheid grieppatienten in 2018 in het ziekenhuis danwel op de IC was niet te vergelijken met de huidige aantallen.
En die opmerking dat je ineens geen kanker patient meer zou zijn als er óók COVID is vastgesteld, is het al wel eens in je opgekomen dat je in meerdere 'vakjes' zou kunnen vallen?
In het geval van overlijden, als je een B-verklaring invult, dan moet je onderscheid maken tussen dirécte oorzaak van overlijden, hoe dat veroorzaakt wordt, en verdere bijkomende ziektes.

Gesloten