Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 jun 2020 04:17

Komt omdat in de tomatenteelt bio al bijna de standaard is. Dat is bij tomaten makkelijker dan bij bijv aardappelen.
Less is bore

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 28 jun 2020 07:20

daniel1975 schreef: 24 jun 2020 18:51 Strand van Castricum vandaag afgesloten ivm drukte....
die strandgangers hadden het gewoon een protestbijeenkomst moeten noemen.
Dit soort berichten kan ik echt heel boos over worden. Het is meten met 2 maten en gewoon te belachelijk voor woorden.
Was je er al of wilde je er naartoe?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 28 jun 2020 08:31

@Sqeezer, waar schreef ik dat je ongezond eet?
Toch denk ik dat je wel van de Vlaamse frieten bent. Ook daar krijg je geen obesitas van, als je het maar met mate eet. En van een bord pasta kun je ook prima een gezonde maaltijd maken.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 jun 2020 09:10

Joseba schreef: 28 jun 2020 07:20
daniel1975 schreef: 24 jun 2020 18:51 Strand van Castricum vandaag afgesloten ivm drukte....
die strandgangers hadden het gewoon een protestbijeenkomst moeten noemen.
Dit soort berichten kan ik echt heel boos over worden. Het is meten met 2 maten en gewoon te belachelijk voor woorden.
Was je er al of wilde je er naartoe?
Ik voel mij vereerd: een oud bericht oprakelen om maar op mij te kunnen reageren. Fijn dat mijn mening zo belangrijk is :winkthumb:
Less is bore

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 28 jun 2020 09:37

Met het mooie weer de afgelopen dagen meer op de fiets dan op het forum dus moet af en toe wat bijlezen.... Maar als je je toch vereerd voelt mag je ook best antwoorden hoor... Ik vond de strandafsluiting meer de moeite waard dan de biogroente afslag op dit topic.

Naar mijn gevoel is er meer dan voldoende strand in dit Noordzeeland. Waarom iedereen naar dezelfde plek moet is voor mij dan weer een raadsel.
Laatst gewijzigd door Joseba op 28 jun 2020 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 28 jun 2020 15:46

Ach aannames kloppen vaak wel, toch?Of wil je het ontkennen? En wat ik verder schreef, dat zijn geen aannames. Je kunt prima gezond eten met pasta.
Of bedoelde je dat je zelf aangenomen had dat ik zou vinden dat je ongezond zou eten?

i-mac

i-mac 29 jun 2020 10:16

Intussen in België ...
Dat komt ervan als je al 10-tallen jaren bespaart op de zorg, terwijl men heel goed weet dat de vergrijzing net voor zeer veel extra werk zorgt. Ik merk rondom me ook collega's die stik kapot zijn. Vooral zij die de op Covid afdelingen hebben gewerkt zijn leeg. En daar zitten mensen bij die nochtans sterk in hun schoenen staan.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200629_05003953

En dat zal wel niet anders zijn in Nederland.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 29 jun 2020 10:46

Gezond eten is niet té duur..., Behalve als ergens in de keten de marges groot zijn.

Maar het gaat niet om de prijs van het eten.
Het gaat om het budget dat de consument te besteden heeft.

Onderzoeken tonen ook aan dat lager opgeleide mensen vaak ongezonder eten. Minder budget voor eten, wellicht ook minder kennis over gezonde en ongezonde voeding.., danwel minder interesse in die onderwerpen. Plus de marketing en schreeuwerige verpakkingen rondom goedkoper - minder gezonde - producten..,

Alles bij elkaar, is ongezond eten inderdaad té goedkoop en té veel aanwezig als je het zo bekijkt. Maar willen we meer en meer reguleren? En juist de minder bedeelden in de samenleving dwingen duurder te gaan eten?

Wat ik wel dubbel vindt, als je rond oud jaar naar nieuws items kijkt hoeveel geld men uit geeft aan vuurwerk bijvoorbeeld. Soms enkele 100en euro's. Maar goed, als dat je ding is en je daar blij van wordt ..., wie ben ik dan om dat te veroordelen. Zij zullen misschien wel verbaasd zijn dat mensen een fiets kopen van een paar duizend euro om vrijwillig stukjes te gaan fietsen.. ;)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3529
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 29 jun 2020 10:52

Tja, we gaan met zijn allen staan klappen, maar daarna gebeurt er niks. In Nederland krijgen ze een eenmalige bonus maar structureel gebeurt er niks. Geldt alle mensen die in de publieke sector werken. We willen graag marktwerking. Ik denk dat de vraag naar zorg groot was, dus dan kunnen de prijzen ook stijgen (dus de beloning van het personeel ook). We noemden deze mensen onmisbare beroepen. Ik ben het echt van harte een met de actie: na het klappen, nu de flappen. En ja, dat kost mij geld. En nee liever niet teveel. Maar ik denk dat als we het leefbaar willen houden en op corona-achtige situatie voorbereid willen zijn (iig op het nivo dat we nu waren, en dat hield al niet over) we over de brug moeten komen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 29 jun 2020 11:00

Gezond eten, te duur? Of willen we geen geld besteden aan gezonde eerste levensbehoefte?

Soms heb ik idee dat men voor alle luxe bereid is veel te betalen (dure tv/smartphone/tablet liefst met duur abo of wel geld aan drank/tabak), maar die paar euro per week extra aan gezond eten??? Of is het toch een vorm van luiheid?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 jun 2020 11:12

MarkVeenstra schreef: 29 jun 2020 10:46 Alles bij elkaar, is ongezond eten inderdaad té goedkoop en té veel aanwezig als je het zo bekijkt. Maar willen we meer en meer reguleren? En juist de minder bedeelden in de samenleving dwingen duurder te gaan eten?
Gaat het om het besteedbaar budget of om het deel van dat budget wat ze overhebben voor gezond eten?
Wij hebben hier op het werk ook wel een paar mensen rondlopen die aan de "onderkant van de samenleving" zitten qua gezinsinkomen, milieu, etc. Prima gasten, maar maken bijna structureel de verkeerde keuzes in hun prive leven/uitgaves.
Wel een Iphone X, een officieel RedBull jack van €160,- en een 55" flatscreen, maar geen geld voor gezond eten. En uiteraard tassen vol vuurwerk zoals Mark ook al schreef.
We moeten van het idee af dat alle luxe voor iedereen vanzelfsprekend is. Weinig populair statement waarschijnlijk vanuit mijn boven-modale positie, maar helaas wel de waarheid. Ik was vrijdagmiddag nog even met onze dochter bij de lokale recreactieplas (kostte €1,50 voor een ijsje maar verder onbetaalbare waarde!) en heb mij wederom zitten verbazen over de dikke puber jongeren die daar rondliepen.


Maar even corona ontopic: we mopperen hier allemaal wel flink zo af en toe (incl mijzelf), maar realiseren we wel hoe goed we het hier in europa hebben gedaan? De wereldwijde pandemie dendert nog steeds vol gas door terwijl we hier nota ben weer enigzins normaal zomervakantie kunnen vieren. Met dank aan de overheden die toch wel rigoreus hebben ingegrepen. En kijk even bij de buren aan de andere kant van de Noordzee wat er gebeurd is door te laat ingrijpen. Die zitten nog steeds dik in de ellende. Om over heel veel landen buiten EU maar niet te spreken.
Dat mogen we toch ook wel eens even bedenken.
Less is bore

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 29 jun 2020 11:36

Hear, hear.... !! Daarom vroeg ik me ook af waarom je zo enorm boos wordt als er tijdelijk een strandje wordt afgesloten. Kan vervelend zijn maar om je er nu zo enorm over op te winden. Ik vind ook dat het overall prima gaat. We leven nu eenmaal in een parlementaire democratie, misschien goed om dan ook een beetje geduld en vertrouwen te tonen in tijden van crisis. In plaats van populistisch te toeteren over alles wat je niet bevalt (of op dat moment niet uitkomt).

Gesloten