Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
- oldandslow
- Forum-lid
Het lijkt me dat de regering mensen moet ondersteunen om in leven te blijven (lees; voor de noodzakelijke levensbehoeften) en niet om een exorbitante levensstijl in stand te houden in tijden van crisis
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works
Vooral ook omdat het deze salarissen zijn die exorbitant veel belasting ophoesten elke jaar. Zou lekker zijn als je dan ook nog eens minder recht op steun hebt.
- oldandslow
- Forum-lid
Je betaalt belasting naar gelang je verdient. Het is toch geen verzekeringspremie die je recht geeft op een daaraan gerelateerd bedrag?
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works
Deels wel.oldandslow schreef: ↑17 mei 2020 18:34Je betaalt belasting naar gelang je verdient. Het is toch geen verzekeringspremie die je recht geeft op een daaraan gerelateerd bedrag?
Vorsprung durch Pedantik
Het zijn misschien momenteel nog zaken die los van elkaar gezien worden, maar hoge inkomens geven in het algemeen veel uit/betalen veel belasting en dragen op hun manier bij aan een economie waarvan iedereen profiteert, hiermee bedoel ik niet de mensen die veel bezitten en hun kapitaal elders gestald hebben.....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Hoeveel belasting je betaald hebt heeft er natuurlijk niks mee te maken. Steun hoor je te krijgen omdat je anders niet meer in je eerste levensbehoeften kunt voorzien. Mensen met een hoger inkomen geven meer geld uit aan vakanties, kleding, luxe eten, dure racefietsen en noem maar op. Maar ook mensen met een hoger inkomen moeten nog gewoon hun hypotheek of huur betalen. "Ga maar kleiner wonen" is een argument dat niet opgaat op zo'n korte termijn en met de huidige woningnood. Hoge inkomens hebben gemiddeld ook meer spaargeld maar dat geldt ook weer niet voor iedereen.
Theoretisch gezien hebben veel hoge inkomens dus wel recht op steun maar procentueel gezien wel minder dan lage inkomens. In de praktijk kan het nog weleens duurder uitpakken om een instantie op te gaan tuigen die moet gaan uitrekenen op hoeveel geld iedereen recht heeft. Ook hier komt het tijdgebrek weer bij kijken.
Theoretisch gezien hebben veel hoge inkomens dus wel recht op steun maar procentueel gezien wel minder dan lage inkomens. In de praktijk kan het nog weleens duurder uitpakken om een instantie op te gaan tuigen die moet gaan uitrekenen op hoeveel geld iedereen recht heeft. Ook hier komt het tijdgebrek weer bij kijken.
Campagnolo Ultra Dork
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik wil niet zeggen dat ik een hoog inkomen heb maar ik kan prima rondkomen en spaar elke maand een mooi bedragje. Het zou wel zuur zijn als ik dan het verder mag uitzoeken en mensen die hetzelfde inkomen hebben en alles uitgeven ondersteund worden. Overigens wordt mijn salaris nog gewoon netjes betaald dus ik heb het probleem niet.Ernie C. schreef: ↑17 mei 2020 22:51 Hoeveel belasting je betaald hebt heeft er natuurlijk niks mee te maken. Steun hoor je te krijgen omdat je anders niet meer in je eerste levensbehoeften kunt voorzien. Mensen met een hoger inkomen geven meer geld uit aan vakanties, kleding, luxe eten, dure racefietsen en noem maar op. Maar ook mensen met een hoger inkomen moeten nog gewoon hun hypotheek of huur betalen. "Ga maar kleiner wonen" is een argument dat niet opgaat op zo'n korte termijn en met de huidige woningnood. Hoge inkomens hebben gemiddeld ook meer spaargeld maar dat geldt ook weer niet voor iedereen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zo, tijdens je Pinksterfietsrondje een bakkie doen zit er nog niet in. Zelfs 1-2 dagen eerder open wordt niet toegestaan door de lokale burgervadertjes. En dat terwijl er nog niet 1x bewijs is voor een grootschalige verspreiding in de buitenlucht (buiten grote evenementen om) en dat het RIVM er in principe niets op tegen heeft. Fijn voor de horeca ondernemers die alle mooie weekenden zo voorbij zien gaan....
Zandvoort, Wassenaar en Hoek van Holland mogen wel strandbedjes verhuren, Scheveningen niet. De bedrijven op het strand aan de noordkant van Scheveningen kunnen hun collega's in Wassenaar gewoon zien. Belachelijk dat de lokale politiek daar zoveel invloed op heeft. Begin bijna te hopen dat gewoon heel NL in opstand komt tegen dit gedoe.
Zandvoort, Wassenaar en Hoek van Holland mogen wel strandbedjes verhuren, Scheveningen niet. De bedrijven op het strand aan de noordkant van Scheveningen kunnen hun collega's in Wassenaar gewoon zien. Belachelijk dat de lokale politiek daar zoveel invloed op heeft. Begin bijna te hopen dat gewoon heel NL in opstand komt tegen dit gedoe.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
www.smartexit.nu is een beginnetje (al ben ik het ook niet met alles eens dat daar gesteld wordt, heb toch maar getekend)
Verder hoop ik vooral te horen vanavond dat de (basisscholen) volledig open gaan ipv half.
Grenzen binnen Schengen open zou ook fijn zijn. Heb nu de zinnen gezet op Zweden voor de zomervakantie. De reis zou naar Noorwegen gaan, maar alhoewel het er naar uitziet dat je daar wel weer naar toe mag gaan, helpt de 2 weekse verplichte quarantaine daar niet echt voor het vakantiegevoel. Als "Zweden" doorgaat hebben we iig de overtocht per boot al...
Verder hoop ik vooral te horen vanavond dat de (basisscholen) volledig open gaan ipv half.
Grenzen binnen Schengen open zou ook fijn zijn. Heb nu de zinnen gezet op Zweden voor de zomervakantie. De reis zou naar Noorwegen gaan, maar alhoewel het er naar uitziet dat je daar wel weer naar toe mag gaan, helpt de 2 weekse verplichte quarantaine daar niet echt voor het vakantiegevoel. Als "Zweden" doorgaat hebben we iig de overtocht per boot al...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?