Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

i-mac

i-mac 24 jul 2020 19:06

https://www.ad.nl/rotterdam/ic-arts-gom ... ~a9537906/

Als ik dit lees frons ik toch mijn wenkbrauwen. Over de Duitsers zeg ik niets, omdat ik het niet weet.

Maar over de Belgen heb ik mijn twijfels. Belgen die o.a. naar Sluis of Hulst gaan en een mondkapje dragen, worden als “corona lijers” aankeken. Dus als je gedraagt is het ook niet goed? Terwijl ik in Hulst niemand, maar dan ook niemand zag een mondkapje dragen in de warenhuizen. De terrassen zaten er stampvol, en zonder de 1,5m afstand. Het zullen toch niet allemaal Duitsers en/of Belgen zijn zeker.

Als je kritiek wil geven, moet je de lijn doortrekken naar iedereen, en niet beginnen anderen de schuld te geven.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2611
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 24 jul 2020 19:17

Jans schreef: 24 jul 2020 19:01 Lijkt er op dat jij het wilt, naar jezelf luisteren. Daniël haalt hetgeen jij zegt onderuit, afstand houden. Het is geen verzinsel van hem, maar de harde werkelijkheid. De Fransen houden in het algemeen heel slecht afstand.
Nee hoor, ik geef gewoon een onderzoek aan dat een pro-mondkapje argument oplevert. Dus ik zeg zelf verder helemaal niets. Dat haalt Daniel wat mij betreft niet onderuit door het gedrag van Franzosen te beschrijven. Tenzij je denkt dat we in NL door het dragen van mondkapjes elkaar plots meer gaan zoenen bij het begroeten. Voor de duidelijkheid, ik ben geen voorstander van mondkapjes.
Laatst gewijzigd door Joseba op 24 jul 2020 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8092
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 24 jul 2020 19:18

Het onderzoek (door een medewerker van het RIVM) zou gebaseerd zijn op internationale ervaringen. Uiteraard want in NL is de plicht niet.
Nou dan hebben ze in elk geval niet Frankrijk meegenomen in hun onderzoek! Daar werkt zo’n mondkapje juist andersom is mijn ervaring inmiddels in diverse departementen.
En lekkere tijdsbesteding van die RIVM’er, in plaats dat ze het nut van die krengen nu eens gedegen onderzochten maar nee; we gaan kijken wat de signaalwaarde ervan is :(

Ik heb trouwens totaal geen vertrouwen meer in dat RIVM na alles wat ik de laatste tijd gelezen heb over de adviezen die ze gegeven hebben en de consequenties daarvan. Alles in grafieken en excelsheets gieten en alles via wiskundige modellen benaderen is volgens mij niet de weg. Ik luister liever naar wat ervaren medici en vooraanstaande virologen en epidemiologen zeggen. Wereldwijd wel te verstaan.
Vervolgens je eigen gezond verstand gebruiken en deze ellende uitzitten tot het vaccin er is. Veel meer kun je gewoon niet.
Die hele discussie over mondkapjes hangt me al behoorlijk de keel uit maar ik lees wel alle wetenschappelijke voor- en tegenargumenten. En ja: die eerste zijn er ook!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 24 jul 2020 19:19

Jans schreef: 24 jul 2020 19:01Daniël haalt hetgeen jij zegt onderuit, […]
Nee, dat doet-ie niet. Wat-ie zegt, is het equivalent van, “als ik om me heen kijk, zie ik dat de Aarde plat is.”
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2611
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 24 jul 2020 19:22

Enzzo schreef: 24 jul 2020 19:18 Die hele discussie over mondkapjes hangt me al behoorlijk de keel uit maar ik lees wel alle wetenschappelijke voor- en tegenargumenten. En ja: die eerste zijn er ook!
Wil je die dan even met Daniel delen a.u.b.? Kan die z'n kop weer uit z'n kont halen. Heeft ie gelijk weer ruimte voor een buttplug tegen de snelheidsdrang ;)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16005
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 24 jul 2020 19:23

afrit13 schreef: 24 jul 2020 16:09 Het comfort van een mondkapje zal me echt worst zijn. Die korte tijd dat je 'm op hebt op een dag. Volgens mij zit dat discomfort vooral tussen de oren in plaats van achter de oren.
Behalve voor wie in België in een winkel werkt, die moeten het de ganse dag op.
In België gaan de politici helemaal los..
In Lier
Ook op straat in het ganse centrum een kapje op.
Of nog in Temse
De verplichting tot het permanent op zak hebben van een mondmasker is een extra maatregel, bijkomend bij de eerder besliste verplichtingen tot het dragen van een mondmasker.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37812
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 jul 2020 19:32

@alien: Nee hoor, gewoon praktijk die hier door nog twee anderen ook wordt weergegeven.
Is overigens van een zelfde niveau als dat rivm verhaal. Riekt aan alle kanten naar een eerste voorzet om straks een andere richting te kiezen.
En ja, er zijn best serieuze positieve onderzoeken mbt gebruik mondkapjes BINNEN! Niet buiten zoals sommige landen/regios nu verzinnen. Als mensen nu nog een kapje nodig hebben als signaal..... het enige waar ik mij boos en druk over maak is de bak met onzin die geproduceerd wordt, icm het gevoel wat gecreëerd wordt dat je daar niet tegenin mag gaan.


Is het trouwens niet verstandiger om nu eerst nog eens een week te kijken wat er gebeurd? Bedmettingsgevallen in NL deze week min of meer stabiel, ziekenhuisbezetting laag; geen reden tot haastbeslissingen. Dus slimme zet van Rutte om pas 12-8 terug te komen van zomerreces. Dan is er veel meer info voor handen.
Less is bore

i-mac

i-mac 24 jul 2020 19:35

In Gent ook een mondmasker als je fiets of gaat joggen. Een nieuwe lockdown zit eraan te komen als de lokale politici hun goesting mogen doen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8092
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 24 jul 2020 19:38

@LcSmet: Maar in La Belgique gaat het dan ook echt goed mis!! Ook de ziekenhuisopnames lopen daar weer op. Dus niet vreemd dat (lokale)politici zich roeren. Idem de virologen en niet alleen Marc van ranst!

De federale, provinciale, gewestelijke,gemeentelijke, landelijke, Brusselse, Waalse, Duitstalige en Vlaamse regeringen/ bestuurders/ burgemeesters/ schepen/ en andere bestuurders met vele dubbele rollen en baantjes zouden best eerst eens het contactonderzoek goed organiseren!!!
(En daarna de gaten in de wegen repareren)
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8385
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 24 jul 2020 20:11

alien schreef: 24 jul 2020 19:19
Jans schreef: 24 jul 2020 19:01Daniël haalt hetgeen jij zegt onderuit, […]
Nee, dat doet-ie niet. Wat-ie zegt, is het equivalent van, “als ik om me heen kijk, zie ik dat de Aarde plat is.”
Ik schrijf al weken wat Daniël nu ook om zich heen ziet. @Enzzo ziet het ook sinds hij weer in Frankrijk is. En ik, en mijn man, al zolang als de masques "hip" werden. In het begin vooral hetzelfde patroontje als de jurk of zelfs de overhemd. Dat is aan het verdwijnen.

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 24 jul 2020 20:16

Ik zeg niet dat jullie niet zien wat je ziet. Ik geef alleen aan, dat „ik ziet wat anders“ niet voldoende is om een onderzoek „onderuit te halen.“ zo werkt dat domweg niet.
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37812
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 jul 2020 20:21

In datzelfde nieuwsbericht van het rivm stond ook dat er onderzoeken zijn die het tegendeel beweren.

En in Belgie zie je nu duidelijk (helaas) het ontbreken van een goede regering. Lijkt op de lagere niveaus nu wel een wedstrijdje ver pissen te worden wie de strafste maatregelen gaat nemen.
Less is bore

Gesloten