Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 02 jun 2020 12:06

Klein_Verzet schreef: 02 jun 2020 12:02 Halsema stond voor een duivels dilemma, een keuze tussen twee kwaden: corrigerend optreden óf met de handen gebonden op de rug toezien.
En daar zit niets tussenin?

Dit is een karikatuur van de werkelijkheid die ze zelf schetst om haar optreden te verantwoorden.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2611
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 02 jun 2020 12:09

Klein_Verzet schreef: 02 jun 2020 12:02 Overbodig te schrijven dat Halsema heel wijs heeft gehandeld.
Dan zou ik dat ook vooral niet doen.

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2296
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 02 jun 2020 12:30

Hier in Spanje zijn er gevallen geweest van mensen die in fase 1 aanlopend naar fase 2 (wat versoepelde maatregelen) een verjaardagsfeest hebben gegeven voor 20 personen. 4 besmette mensen waren op dat feestje nu 40-60 mensen besmet met als resultaat dat een gehele regio nog in fase 1 blijft (zullen de ondernemers leuk vinden).

De Belgische prins heeft ook een feestje gegeven in Cordoba met ook gevolgen tot 60.000€ boete wegens misdaad tegen de publieke gezondheid.

En dan zie ik dit op de Dam... heel erg goed bezig Nederland! dat we gaan het zien over een week......

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 02 jun 2020 12:34

Klein_Verzet schreef: 02 jun 2020 12:02 Overbodig te schrijven dat Halsema heel wijs heeft gehandeld.
We gaan 't zien ;)

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 02 jun 2020 12:44

jsprbcn schreef: 02 jun 2020 12:30 Hier in Spanje zijn er gevallen geweest van mensen die in fase 1 aanlopend naar fase 2 (wat versoepelde maatregelen) een verjaardagsfeest hebben gegeven voor 20 personen. 4 besmette mensen waren op dat feestje nu 40-60 mensen besmet met als resultaat dat een gehele regio nog in fase 1 blijft (zullen de ondernemers leuk vinden).

De Belgische prins heeft ook een feestje gegeven in Cordoba met ook gevolgen tot 60.000€ boete wegens misdaad tegen de publieke gezondheid.

En dan zie ik dit op de Dam... heel erg goed bezig Nederland! dat we gaan het zien over een week......
Femke Halsema komt op voor het demonstratierecht, één van de belangrijkste grondrechten van burgers. En gaat eventjes niet mee in de massahysterie die corona heet. Heel goed gehandeld door deze burgemeester.

In Spanje hebben ze kinderen twee maanden opgesloten in huis. Fijn land!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16261
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 02 jun 2020 12:48

jsprbcn schreef: 02 jun 2020 12:30 Hier in Spanje zijn er gevallen geweest van mensen die in fase 1 aanlopend naar fase 2 (wat versoepelde maatregelen) een verjaardagsfeest hebben gegeven voor 20 personen. 4 besmette mensen waren op dat feestje nu 40-60 mensen besmet met als resultaat dat een gehele regio nog in fase 1 blijft (zullen de ondernemers leuk vinden).

De Belgische prins heeft ook een feestje gegeven in Cordoba met ook gevolgen tot 60.000€ boete wegens misdaad tegen de publieke gezondheid.

En dan zie ik dit op de Dam... heel erg goed bezig Nederland! dat we gaan het zien over een week......
Het instand houden van de idiote, Spaanse lockdown in een hele regio vanwege 60 besmettingen vind ik getuigen van minstens even slecht bestuur.
Campagnolo Ultra Dork

Yizu
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 08 jan 2019 22:19

Yizu 02 jun 2020 12:51

Nu geeft iedereen het over Femke Halsema want er was een vreedzame demonstratie op de Dam.

Er zijn zelfs enkele die zich afvragen waarom we gedemonstreerd wordt voor iets wat 9000km verderop heeft plaatsgevonden. Ik denk dat of deze mensen onder een steen hebben gelegen of ze willen het gewoon niet zien/weten dat het hier in nederland elke dag aan de hand is.

Ook ik vind het zelf ook geen goed idee om met zoveel mensen te gaan demonstreren, daarom ben ik er ook niet naartoe gegaan maar ik steun wel het idee wat erachter zit. Demonstreren is zo en zo niet mijn ding.

Even terug naar de burgemeesters. Waarom hoor ik niemand klagen over de burgemeester van Utrecht? Nu vertrekt ga toch naar Den Haag. Die laat het ook toe dat er gewoon honderden mensen bij elkaar komen er daar is ook niet opgetreden. Waarom heeft niemand het daarover?

Honderden Utrecht-supporters nemen op i ... ~a70eb004/ (link werkt nu wel)

Enkele zijn hier wel erg selectief met ‘bashen’!

Overigens heb ik helemaal niets met en/of tegen Femke Halsema of Jan van Zanen in deze.
Laatst gewijzigd door Yizu op 02 jun 2020 13:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Braun Beauty SL Dedacciai

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3237
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 02 jun 2020 12:55

Sorry voor deze inmiddels totaal off topic post

Het is een reactie voor/op Enzzo
Enzzo schreef: 01 jun 2020 22:48
NicoNB schreef: 01 jun 2020 20:47 ....Recent onderzoek naar discriminatie en racisme zijn aanvallen op de Joodse gemeenschap niet opgenomen. Volgens de onderzoekers is die geloofsgemeenschap te klein om statistisch correcte cijfers op te kunnen leveren.
Kun je daar iets meer duiding aan geven? Ik ben momenteel onderdeel van een onderzoeksproject naar diversiteit en inclusiviteit in het HBO onderwijs en heb de laatste tijd heel veel gelezen over dit soort dingen maar wat jij nu noemt ben ik niet tegen gekomen..

Aantal joden statistisch te miniem maar antisemitisme significant in Nederlands discriminatiegevoel

Quote uit het artikel:
De onderzoekers merken op dat het aantal joden in Nederland statistisch te klein is om in het onderzoek mee te nemen.
Ik ben wel benieuwd naar de opdracht en de opdrachtgever voor het onderzoek naar discriminatie binnen het hbo en wat je bevindingen tot nu toe zijn.
Als je dat wil delen moeten we dat misschien even via PM doen want ik ga hier helemaal off topic.

Enzzo schreef: 01 jun 2020 22:48
Volgend jaar vieren we op de Dam andermaal de overwinning op het Joodse volk of was het nou op de NAZI's. Sorry ik ben even verward.
Wat bedoel je hier precies mee?!
De dodenherdenking op 4 mei is niet exclusief iets van slachtoffers binnen het Joodse volk. Het gaat om alle slachtoffers van het Nazi-regime. En bij uitbreiding de laatste jaren zelfs over alle slachtoffers van oorlog en genocide.
De zin is vooral sarcastisch bedoelt want als je hem nog eens leest zie je misschien wat er ook staat. De Nationale Dodenherdenking vindt altijd plaats op de Dam, daar gaat het over dat we zo iets nie wieder willen. Maar dit jaar is er een paar dagen na deze show (sorry ik kan er niks meer van maken) iemand van Joodse komaf op dezelfde Dam afgetuigd.Daar is beeldmateriaal van maar van iets van ophef heb ik toen niks vernomen.

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2296
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 02 jun 2020 12:58

Je kunt er van zeggen wat je wil maar met 26K doden heeft Spanje gedaan wat goed leek op dat moment. Nu kijken ze terug en hadden dingen anders gedaan kunnen worden en met name de totalitaire centralizering vanuit Madrid (grote fout maar geven ze nooit toe). Catalonie heeft veel maatregelen heel vroeg aangekaart en werd in eerste instantie door de regering in Madrid afgeketst, waarna het later toch werd uitgevoerd met dagen vertraging.

We zitten inmiddels in Barcelona al 82 dagen thuis (vanaf 13 maart) en de kinderen gaan niet naar school tot minimaal September (dat is ZES maanden!). Je wil niet weten hoe slopend het is om thuis te werken met 2 kleuters om je heen van 8 uur tot 22:30 gezien hun ritme helemaal naar de haaien is.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37788
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 jun 2020 13:16

Yizu schreef: 02 jun 2020 12:51 Er zijn zelfs enkele die zich afvragen waarom we gedemonstreerd wordt voor iets wat 9000km verderop heeft plaatsgevonden. Ik denk dat of deze mensen onder een steen hebben gelegen of ze willen het gewoon niet zien/weten dat het hier in nederland elke dag aan de hand is.
U riep mij?
Ik leef zeker niet onder een steen, maar ik word ook wel erg moe van het calimero gedrag. Dat Jerry Afriyie & co iedereen die het niet met hem eens zijn direct voor racist uit maakt ben ik spuugzat. Wellicht dat die jongen eens gewoon moet gaan werken ipv zielig doen. Kan hij tevens leren dat het hele leven bestaat uit compromissen, ongeacht je kleur, geloof, afkomst.
Èn de moord in de VS nu misbruiken om in NL je punt weer eens te willen onderstrepen; hoe ziek ben je dan? Alsof het dagelijkse geweld in de US te vergelijken is met het gedrag in NL. En om vanwege die moord ver weg met 5.000 een mogelijke super-verspreider te creeren op de Dam is gewoon oerstom en egoistisch.


@jsprbcn: ik heb oprecht medelijden met jullie. Vind het een onverantwoorde keuze om kinderen een half jaar niet naar school te laten gaan, vooral gekeken vanuit kind-welzijn. Dat doen we dan in NL gelukkig wel een stuk beter. Naar school gaan op het moment dat het virus nagenoeg weg is. Mocht het onverhoopt toch mis gaan is er nu de capaciteit om het op te vangen. In september moet je dat maar afwachten.
Less is bore

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37788
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 jun 2020 13:19

RKN schreef: 02 jun 2020 12:34
Klein_Verzet schreef: 02 jun 2020 12:02 Overbodig te schrijven dat Halsema heel wijs heeft gehandeld.
We gaan 't zien ;)
Ik zou er niet op rekenen; GL, D66, DENK en PvdD hebben al samen 24 zetels van de 45 (er vanuit gaande dat die een linkse burgemeester niet laten vallen).
De druk zal echt uit Den Haag moeten komen.
Less is bore

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2296
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 02 jun 2020 13:22

daniel1975 schreef: 02 jun 2020 13:16 @jsprbcn: ik heb oprecht medelijden met jullie. Vind het een onverantwoorde keuze om kinderen een half jaar niet naar school te laten gaan, vooral gekeken vanuit kind-welzijn. Dat doen we dan in NL gelukkig wel een stuk beter. Naar school gaan op het moment dat het virus nagenoeg weg is. Mocht het onverhoopt toch mis gaan is er nu de capaciteit om het op te vangen. In september moet je dat maar afwachten.
Mijn kinderen zijn nog maar 3 en bijna 5 en we hebben een heel groot balkon en dakterras dus de energie kunnen ze kwijt maar 5 maanden lang met je kinderen opgescheept zitten is verre van ideaal.

Gesloten