Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4534
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 24 mei 2020 12:20

@jans
Als jij mijn positieve inslag als triest wilt betitelen dan vind ik dat prima, laat mij dan maar een “triest” persoon zijn in jouw beleving.
@Enzzo
Ps. Het Juist het klakkeloos wegzetten van meningen van andere zoals jij net doet dat de Baudets en Wilders een voedingsbodem hebben. Ga de discussie aan en je zult zien dat verschillen klein zijn.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 24 mei 2020 12:22

Ah, ik denk dat ik nog op de Ignore lijst sta bij mao.... dan hoef je al helemaal geen stelling meer te onderbouwen natuurlijk :idea:

Wel roepen dat je de discussie aan moet gaan maar zelf vingers in de oren :dislike:

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4534
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 24 mei 2020 12:30

Mee betalen aan de zuidelijke landen is geen enkel probleem, alleen dan zal er toch echt een plan achter moeten zitten. Zomaar een zak geld geven werkt natuurlijk niet.
Wat dat betreft sta ik helemaal achter het Nederlands regeringsbeleid.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4534
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 24 mei 2020 12:35

@Joseba, maak je geen zorgen ik zet niemand op een ignore lijst. Waarom zal ik dat moeten doen omdat we het (soms) niet eens zijn. Dan kan ik me vrouw ook buiten gaan zetten ;-)
Maar waar wil je het over hebben?

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4534
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 24 mei 2020 12:38

Jans schreef: 24 mei 2020 12:12 En dat meebetalen zou nog niet zo erg zijn, nou ja een beetje wel, maar als er dan ook maar eens hervormingen plaats zouden vinden in de zuidelijke landen. Volgens mij was Spanje al wel een beetje op de goede weg.
Nau zie je wel, we zijn het al met elkaar overeens.
Zo makkelijk gaat dat,
Fransen tot hun 67 door werken en het probleem is opgelost.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 24 mei 2020 12:39

daniel1975 schreef: 24 mei 2020 11:50 Dat meebetalen aan zuid europa wordt wel een vervelend dingetje vrees ik.
Het is een uiterst ongezonde situatie.
Als je het terugbrengt op het niveau van een vriendschap dan zie je meteen hoe ongezond de situatie is.


Je hebt een paar vrienden die steeds opnieuw in de financiële problemen komen.
Jij kunt ze helpen omdat je een minder uitbundig leven viert en alleen schulden maakt die te overzien zijn.

Die vrienden staan nu weer voor de deur, ze hebben pech gehad en hebben nu nog meer geld nodig dan je eerder al uitgeleend hebt. Ze vragen deze keer zelfs zoveel geld dat je het zelf niet meer hebt en nu dus zelf substantieel moet gaan lenen en risico gaat lopen.
Het gaat zover dat de schulden van je vrienden invloed hebben op het uitgave patroon van je eigen gezin, Je zult je gezin dingen moeten ontzeggen om je 'vrienden' te kunnen helpen.
Je 'vrienden' spelen in op het sentiment, op jouw bereidheid om de helpende hand toe te steken.

Een enabeler heet dat in de verslavingspsychologie.
Mensen die er steeds een financiële puinhoop van maken omdat ze er een onverantwoorde levensstijl op na houden help je niet door ze opnieuw nog dieper in de schulden te steken.

Bij vriendengroepen pakt dit nooit goed uit. Het geld wordt zelden of nooit terugbetaald en de vriendschap heeft sowieso geen basis. Het is een uiterst ongezonde relatie waar je zo snel mogelijk afscheid van moet nemen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7988
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 24 mei 2020 12:42

mao schreef: 24 mei 2020 12:20 ...
@Enzzo
Ps. Het Juist het klakkeloos wegzetten van meningen van andere zoals jij net doet dat de Baudets en Wilders een voedingsbodem hebben. Ga de discussie aan en je zult zien dat verschillen klein zijn.
Geen idee wat hier staat, laat staan wat je bedoelt.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 24 mei 2020 12:45

mao schreef: 24 mei 2020 12:35 Maar waar wil je het over hebben?
Onderbouw je stellingen eens... ?

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 24 mei 2020 12:48

NicoNB schreef: 24 mei 2020 12:39
Het is een uiterst ongezonde situatie.
Als je het terugbrengt op het niveau van een vriendschap dan zie je meteen hoe ongezond de situatie is.
Je bedoelt door bij vrienden die het al krap hebben ook nog eens een voorname inkomstenbron weg te kapen? Want het is natuurlijk een beetje vreemd dat Spaanse en Italiaanse multinationals daar geen belasting betalen maar dat doen in Amsterdam via een ruling met de NL Belastingdienst...

Het is niet zo zwart/wit als het lijkt.

P.S. en als je echt vrienden bent dan leen je niet maar dan schenk je.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7988
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 24 mei 2020 12:54

NicoNB schreef: 24 mei 2020 12:39
daniel1975 schreef: 24 mei 2020 11:50 Dat meebetalen aan zuid europa wordt wel een vervelend dingetje vrees ik.
Het is een uiterst ongezonde situatie.
Als je het terugbrengt op het niveau van een vriendschap dan zie je meteen hoe ongezond de situatie is.


Je hebt een paar vrienden die steeds opnieuw in de financiële problemen komen.
Jij kunt ze helpen omdat je een minder uitbundig leven viert en alleen schulden maakt die te overzien zijn.

Die vrienden staan nu weer voor de deur, ze hebben pech gehad en hebben nu nog meer geld nodig dan je eerder al uitgeleend hebt. Ze vragen deze keer zelfs zoveel geld dat je het zelf niet meer hebt en nu dus zelf substantieel moet gaan lenen en risico gaat lopen.
Het gaat zover dat de schulden van je vrienden invloed hebben op het uitgave patroon van je eigen gezin, Je zult je gezin dingen moeten ontzeggen om je 'vrienden' te kunnen helpen.
Je 'vrienden' spelen in op het sentiment, op jouw bereidheid om de helpende hand toe te steken.

Een enabeler heet dat in de verslavingspsychologie.
Mensen die er steeds een financiële puinhoop van maken omdat ze er een onverantwoorde levensstijl op na houden help je niet door ze opnieuw nog dieper in de schulden te steken.

Bij vriendengroepen pakt dit nooit goed uit. Het geld wordt zelden of nooit terugbetaald en de vriendschap heeft sowieso geen basis. Het is een uiterst ongezonde relatie waar je zo snel mogelijk afscheid van moet nemen.
Die vergelijking slaat natuurlijk nergens op. Ten eerste is er geen sprake van wat jij noemt onverantwoorde levensstijl. Die opmerking kwam van de Nederlandse ex minister van financiën; Dijsselbloem, gedaan in een Duitse krant. En die was nevenmin ergens op gebaseerd.
Ten tweede is de EU geen vriendenclub maar een verbond tussen lidstaten inclusief spelregels en verbintenissen.

Als het om zon, strand en goedkoop uit eten gaat zijn die landen goed genoeg maar als ze in geldnood zitten kunnen ze barsten van een deel van de Nederlanders. Ik schaam me kapot voor die houding. Net als, of nog meer zelfs, als voor het weigeren van Nederland om ouderloze vluchtelingenkinderen op te nemen. Iets wat die zuidelijke landen dus juist wel doen!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 24 mei 2020 13:10

Enzzo, jij mag je schamen voor Nederland, maar ik doe dat echt niet. Zolang de Fransen en Italianen niet tot hun 66-67e hoeven te werken, dan ook maar even je eigen boontjes doppen. Kom dan niet aan met "bewijzen" dat op papier soms wel staat dat ze wat langer moeten werken, maar er zijn allerlei regels waardoor nagenoeg niemand nog hoeft te werken na zijn 62e.
Buurman heeft pensioen vanaf zijn 62e voor de uren die hij als taxichauffeur werkte, personeel van EDF en andere semi staatsbedrijven stoppen nog eerder. Politie buurman was vanwege corona halve dagen thuis.
En zo goedkoop vind ik het eten hier ook niet. De zon, ja daarvoor zijn we in Frankrijk.
Die vluchtelingenkinderen zijn trouwens vaak niet ouderloos, maar zonder ouders aangekomen. Dat is iets anders.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 24 mei 2020 13:12

Joseba schreef: 24 mei 2020 12:48
NicoNB schreef: 24 mei 2020 12:39 Het is een uiterst ongezonde situatie.
Als je het terugbrengt op het niveau van een vriendschap dan zie je meteen hoe ongezond de situatie is.
Je bedoelt door bij vrienden die het al krap hebben ook nog eens een voorname inkomstenbron weg te kapen? Want het is natuurlijk een beetje vreemd dat Spaanse en Italiaanse multinationals daar geen belasting betalen maar dat doen in Amsterdam via een ruling met de NL Belastingdienst...

Het is niet zo zwart/wit als het lijkt.
Als mijn vrienden moeten leven van mijn inkomen, dat vindt jij een gezonde situatie?

Die verschillende routes die er zijn om belasting te ontwijken leveren vooral aandeelhouders geld op. Neem bijvoorbeeld Shell, recent nog in het nieuws dat zij hier geen belasting betalen maar wel nog even 20 miljoen subsidie voor een project binnen sleepten.

Het idee dat de Nederlandse burger slapende rijk wordt van belasting ontwijkende multinationals klopt niet, dat geld beland in de zakken van bestuurders en aandeelhouders.

Overigens mogen deze routes wat mij betreft per direct gesloten worden maar dan moet je bij de VVD en het CDA zijn, ik ga daar niet over.
Joseba schreef: 24 mei 2020 12:48 P.S. en als je echt vrienden bent dan leen je niet maar dan schenk je.
Ga je mij nu vertellen dat je met plezier jij je in de schulden steekt omdat jij je vrienden een levensstijl gunt die ze dus alleen kunnen betalen omdat jij je diep in de schulden steekt?

Gesloten