Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Yizu
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 08 jan 2019 22:19

Yizu 07 mei 2020 09:17

Joseba schreef: 07 mei 2020 09:07Beetje lacherig onder het mom "anderhalve meter" maar dat slaat natuurlijk nergens op tenzij je als een Turks gezin over straat gaat.
Zou je deze kunnen verduidelijken?
Braun Beauty SL Dedacciai

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 07 mei 2020 09:20

heuzen schreef: 07 mei 2020 08:26 Allerlei mensen bedenken vormen van Cycling Apart Together. Via Zwift of via trainingsprogramma’s of zelfs tijdritten die individueel gereden worden, met heel veel communicatie via Strava en/of whatssapp groepen. Of het gescheiden fietsen en stilstaand praten langs de kant van de weg enzovoorts.
Een CAT-relatie :lol:.

Ik fiets nu vooral vaker buiten. Meestal fiets ik deze tijd van het jaar wel bijna elke dag, maar door het wegvallen van ~15u reistijd is dat alleen maar makkelijker geworden.

Verder vooral solo, maar 1-2x per week ook wel als duo (heb 2 clubgenoten aangewezen quarantaine buddies). Zwiften heb ik de hele winter gedaan, maar met het weer van afgelopen tijd is er geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.

Ben onderweg elke dag wel één of meerdere groepen tegengekomen, meestal van 3 en soms 4 personen. Geef ze groot gelijk, maar hou mezelf gewoon aan de regels (zo moeilijk is dat ook weer niet) om zo de vervelende azijnpissers geen voer te geven.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27589
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 mei 2020 09:51

Ik fiets soms wel met een fietsmaat maar hij is een corona-survivor. Ik heb daar zelf geen moeite mee, alhoewel niet bewezen is dat je het geen 2x kunt krijgen (de kans daarop lijkt wel heel klein).

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 07 mei 2020 09:55

Ik fiets vrijwel altijd solo, maar als ik gewend was met een groepje te fietsen, zou ik het nu ook gewoon doen.

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 07 mei 2020 09:58

Ik fiets enkel samen met mijn madam, steeds zij aan zij.
Vorige week een andere fietser vriendelijk verzocht niet in het wiel te komen zitten.

De laatste dagen zie ik meer kleine groepjes rijden dan de weken daarvoor.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3410
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 07 mei 2020 10:12

Meestal solo, soms met 1 metgezel. Meestal is dat dan mijn madame, maar soms ook iemand anders.
Afbeelding

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3239
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 07 mei 2020 10:23

i-mac schreef: 07 mei 2020 06:19 Je kan als overheid allerhande drastische en minder drastische maatregelen opleggen, op een keer zal de bevolking zelf wat discipline moeten aan boord leggen. En daar wring het schoentje. In het begin zal men wel voorzichtig zijn, maar na een tijdje komen oude gewoontes terug boven.
Als overheid zou ik daar dus lekker op sturen. Er onstaat een glijdende schaal die langzaam weer naar normaal verschuift. Hoef je dus niet tseeds nieuwe maatregelen aan te kondigen. Je moet alleen even opletten met handhaving (BOA's) en politie. Die raken mogelijk in paniek omdat ze in de regel niet om kunnen met nuances.


Wat ik mis in al de briefings, hoe groot is de groep die totaal niet gevoelig lijkt voor corona? Ze hebben geen antistoffen in hun bloed tegen corona dus je kunt ze op die manier niet opsporen. Ze zijn er wel getuige de mensen wiens partner flink ziek is geweest terwijl zij zelf nergens last van hebben gehad.

Je kunt dan als overheid dan focussen op die minimaal 60% maar als laten we zeggen 50% van de bevolking ongevoelig is voor het virus dan ga je die 60% kuddeimmuniteit noot van ze leven halen. Dan jaag je op een spook.

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 07 mei 2020 10:46

NicoNB schreef: 07 mei 2020 10:23
Wat ik mis in al de briefings, hoe groot is de groep die totaal niet gevoelig lijkt voor corona? Ze hebben geen antistoffen in hun bloed tegen corona dus je kunt ze op die manier niet opsporen. Ze zijn er wel getuige de mensen wiens partner flink ziek is geweest terwijl zij zelf nergens last van hebben gehad.

Je kunt dan als overheid dan focussen op die minimaal 60% maar als laten we zeggen 50% van de bevolking ongevoelig is voor het virus dan ga je die 60% kuddeimmuniteit noot van ze leven halen. Dan jaag je op een spook.
Bestaat die groep uberhaubt wel?

Anyway, als we groepsimmuniteit vroegtijdig halen, dan merken we het vanzelf doordat niemand meer ziek wordt.
Maar vooralsnog, en ik blijf het zeggen, is groepsimmuniteit een volledig onhaalbaar doel. In Brabant is iets van 7-9% immuun geworden, in de rest van het land 1-4%. We zouden dus nog tientallen keren dezelfde piek als de afgelopen tijd door moeten maken voordat we bij 50% zitten.

De enige uitweg die ik geloofwaardig vind is pappen en nat houden totdat een vaccin of medicijn beschikbaar is. Het draait dan allemaal om besmettingshaarden vroeg op te sporen en in te dammen. Daarvoor is de discipline nodig om bij klachten echt thuis te blijven, ook als dat betekent dat je in financiele nood komt.

gene
Forum-lid
Berichten: 2009
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 07 mei 2020 11:10

En over die groepsimuniteit is weinig geweten, wat als deze na een paar maanden verdwijnt? Daarom vond ik de oorspronkelijke maatregelen van Rutte wel heel ondoordacht.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 07 mei 2020 11:25

*Zucht*
Laatst gewijzigd door DeletedUser02 op 08 mei 2020 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 07 mei 2020 11:39

Ik lees net dat grote evenementen waarschijnlijk pas weer mogelijk zijn als er een vaccin is... En dan gaan we er voor het gemak maar even vanuit dat er uberhaupt een vaccin gevonden wordt (voor HIV is er bijv. nog nooit een vaccin gevonden). Is er nou niemand daar die inziet dat we knettergek aan het worden zijn. De balans is toch volledig weg, dit begint steeds meer op een gezondheidsdictatuur te lijken. Lichamelijke gezondheid op 1, 2 en 3 en daarna de zondvloed. Want het grootste deel van de versoepelingen die aangekondigd zijn, zijn leuk op papier, maar slaan in de praktijk nergens op imho. Een theater met 30 mensen, incl. personeel/artiesten. Voor de meeste theathershows hou je dan nog plaats over voor een stuk of 10 betalende bezoekers. Mooi business model... :roll: :roll: Hetzelfde geldt voor een popconcert.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6112
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 07 mei 2020 11:54

"Massale evenementen met een landelijke uitstraling"

Nou, als het hard gaat vriezen.., komen de rayon hoofden gewoon bij elkaar me dunkt!. Voor de rest kan het me niet zoveel schelen ;).

Maar zonder gekheid, ik snap dat pinkpop en lowlands voorbeelden zijn van dat soort evenementen. Net als de Rotterdam marathon (voor recreanten) en de amstel gold race voor recreanten. Maar de lokale trainingskoers met 70 man... die zal daar niet bij horen.
Maar wat nou over iets als de Almere challenge triathlon.., wat dit jaar een WK status heeft. Maar een sport en evenement zonder enige landelijke uitstraling. En met een paar 100 deelnemers nog relatief klein is, zeker zonder publiek.
En bijvoorbeeld lokaal georganiseerde toertochten, waar tegenwoordig al snel een 3.000 tot 6.000 man op af komt. (die 13 in een dozijn tochten op de heuvelrug bijvoorbeeld.., die overigens wel leuk zijn qua route hoor). Niets landelijks aan, wel vrij massaal.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gesloten