Donderdag vertrokken naar Oostenrijk om een paar dagen te skieen en zoon te bezoeken die er skiles geeft.
Plan was tem maandag te skieen en dan naar huis terug te keren.
Vrijdag is beslist de skigebieden op zondag te sluiten . In andere regio waren ze al einde van de week gestopt. Enkel Tirol is een risicogebied; we zitten niet in Tirol. En vanaf maandag sluiten alle hotels in Oostenrijk. We gaan maandag terugkeren zonder een overnachting in Duitsland en met een zoon.
De andere zoon had ondertussen de skileraar zijn kamer vol rommel gestopt. Die moet nu tegen maandagavond opruimen ipv midden april. En die zoon had maandag ook een examen Frans...niet dus (En was ondertussen met fietsvrienden vertrokken om het weekend in de Ardennen te gaan fietsen....- mmm; een voorlopig rijbewijs geeft blijkbaar meer vrijheid dan ik dacht. En is dat slim dat nu te doen? -...zei de man die in Oostenrijk zit.).
Dochter in Zuid-Afrika op stage zal haar vriendje niet zien die er in de paasvakantie niet zal geraken... De moeder is ongerust of de dochter in juni terug thuis geraakt.
En ik zal de komende week enkele dagen thuis mogen werken. En later ook.
Ondertussen heeft 1 collega Corona ; het gaat hem gelukkig relatief goed en ondertussen beter (op 10.000 collega's).
Ik dacht voor de grap te poneren dat er ook Weense worstjes gehamsterd worden. Wat moeten al die mensen nadien met die worstjes?
Ik had een goede 2 weken geleden toen er nog geen corona was in België een redelijk griepje; nu nog een klein hoestje. Ik durf nauwelijks in het openbaar te hoesten

.
Ondertussen zijn er nog vijf gasten in het hotel. De gasten voor de komende week hebben allen afgezegd. Ik vermoed dat we morgenavond zowat alleen gaan zijn... eigenlijk goed dat we zowat alleen zijn..
"De situatie is hopeloos, maar niet ernstig" komt wat in de buurt zoals ik het nu ervaar...