Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.
Aspide83
Forum-lid
Berichten: 672
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 21 jan 2021 12:45

Ach....zo heeft elk merk wel wat. Ik rij zelf met alle tevredenheid een Fiat Punto

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5011
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 21 jan 2021 13:04

Zo is het. Ik heb een kameraad die al bijna 300.000km met een Alfa Guililletta rond rijdt, nog nooit in panne gestaan en nauwelijks andere problemen.

Soms heb je geluk en soms heb je pech. Het gaat er vooral om hoe de problemen worden aangepakt wanneer ze opduiken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 634
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 21 jan 2021 13:47

TL@ schreef:
21 jan 2021 13:04
Soms heb je geluk en soms heb je pech. Het gaat er vooral om hoe de problemen worden aangepakt wanneer ze opduiken.
En dat kan zelfs weer van merkdealer tot merkdealer verschillen weet ik uit ervaringen met twee vorige auto's (Ford en Renault). Voor nu al ruim twee jaar zeer tevreden over mijn auto (Skoda Octavia Combi 1.4 TSI-DSG uit 2014) en de dealer waar deze in onderhoud is.
Dat je harder rijdt wil niet zeggen dat je beter bent
http://www.gaul.nl

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 11656
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Briqville

Gebruikersavatar Lcsmet 21 jan 2021 13:52

TL@ schreef:
21 jan 2021 12:35
Ik zou dan zeker niet googlen op "volvo electrical problems" want dan ga je ook niet blij worden.
Bedankt voor de tip. Ga ik dus zeker niet doen. ;)
There's a time to live, but isn't it strange
That as soon as you're born you're dying

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 4810
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46

scottpch 21 jan 2021 13:59

DSG problemen waren er alleen de eerste jaren van de introductie van de bak, kon nl ook geen hogere vermogens aan.
Motoren met een DSG bak werden altijd teruggetuned in vermogen vanwege schade aan de DSG.
Hetzelfde bij de Multitronic bij Audi.
Heb zelf de eerste 2.0TDI gehad van Skoda, ook daar waren de eerste jaren veel problemen mee en kon je beter het oude 1.9TDI blok hebben, die waren toen veel probleemlozer.
Zoals VAG producten altijd problemen hebben de eerste jaren na introductie van een nieuw iets.
Denk bv aan de TSI motoren met verspringende distributie, waardoor die blokken in de soep liepen en de klant met een motorschade zat opgescheept.
Ergerlijker was/is het gebrek aan coulance bij de importeur en het ontkennen van dergelijke problemen bij hun producten, waardoor de klant zoals gezegd opdraaide voor de malheur!

kxlight
Forum-lid
Berichten: 3238
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 21 jan 2021 14:19

Het ene type DSG is de andere niet. Je kunt deze dus onmogelijk over 1 kam scheren. De versie die n koppel tot 250nm aankan is nog steeds problematisch.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 30158
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 jan 2021 15:35

TL@ schreef:
21 jan 2021 13:04
Zo is het. Ik heb een kameraad die al bijna 300.000km met een Alfa Guililletta rond rijdt, nog nooit in panne gestaan en nauwelijks andere problemen.

Soms heb je geluk en soms heb je pech. Het gaat er vooral om hoe de problemen worden aangepakt wanneer ze opduiken.
Mijn ouders hebben bijna hun hele leven Renault gereden en nooit roestproblemen gehad. Ze gingen 1x vreemd naar Opel (ik kreeg ze echt niet uitgelegd dat dat een no-go is :mrgreen: ) en na iets meer dan 2 jaar zat de roest aan de binnenkant van de wielkasten. Heleboel gedoe geweest om dat op te laten lossen.
Nu alweer 5 jaar een Ford Kuga die geheel probleemloos is.

Mijn eigen grootste probleemauto ooit was een BMW, die stond het eerste half jaar vaker bij de dealer dan voor mijn deur. Enorm veel productiefouten achteraf.
Vakantie begint boven de boomgrens!

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5011
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 21 jan 2021 17:19

Een Opel Astra met roest heb ik ook nog gehad (op de kofferklep), was ook echt geen leuke auto om mee te rijden (opgelegd door de toenmalige baas, 100.000km mee gereden op iets minder dan 2 jaar)
Verder was hij wel vrij probleemloos (die van mijn pa niet echt, die was, zonder schade, na iets meer dan 2 jaar economisch total-loss omdat er zoveel technische mankementen aan waren, daarna had hij een Golf IV die wel probleemloos was)

Ik denk dat alle merken wel eens een slecht type/model hebben. Het ene merk misschien iets meer dan het andere :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 11656
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Briqville

Gebruikersavatar Lcsmet 21 jan 2021 17:34

TL@ schreef:
21 jan 2021 17:19
..........Ik denk dat alle merken wel eens een slecht type/model hebben. Het ene merk misschien iets meer dan het andere :D
Helemaal mee eens.
There's a time to live, but isn't it strange
That as soon as you're born you're dying

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid
Berichten: 3983
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 21 jan 2021 17:45

Zo heeft Citroen zijn THP en HPI motor (tegenwoordig cooltech genaamd) ook een soort TSI als van VAG, met eeuwige problemen van de distributieketting. Maar je kunt het ook anders zien; die motoren hebben een ander onderhoudsregime.
Met specifiek onderhoud zijn het niet eens zo'n slechte motoren. Alleen weet niet elke garage dat en worden de noodzakelijke punten overgeslagen bij periodiek onderhoud. En dan krijg je problemen ja, meestal erg dure problemen ook...
Ik twijfel dus ik ben

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 24763
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 jan 2021 17:51

kxlight schreef:
21 jan 2021 14:19
Het ene type DSG is de andere niet. Je kunt deze dus onmogelijk over 1 kam scheren. De versie die n koppel tot 250nm aankan is nog steeds problematisch.
Dat komt omdat de boel milieuvriendelijk afgesteld staat. Daardoor gaat de 1e koppeling er binnen no time aan.

Even een kuurtje bij de betere VAG tuner lost het op, maar ja als je least is dat geen optie (maar kun je bij een kapotte koppeling gewoon "even" naar de dealer).

Overigens voor mij nooit maar dan ook nooit meer VAG. Ik heb een Octavia II 1.9 TDI gehad waar ik zeker 10k in heb gestoken aan onderhoud tot het blok ermee op hield en ik mijn verlies heb genomen. Wat een ellende dat ding...

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 4810
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46

scottpch 21 jan 2021 17:59

Enzzo schreef:
21 jan 2021 17:45
Zo heeft Citroen zijn THP en HPI motor (tegenwoordig cooltech genaamd) ook een soort TSI als van VAG, met eeuwige problemen van de distributieketting. Maar je kunt het ook anders zien; die motoren hebben een ander onderhoudsregime.
Met specifiek onderhoud zijn het niet eens zo'n slechte motoren. Alleen weet niet elke garage dat en worden de noodzakelijke punten overgeslagen bij periodiek onderhoud. En dan krijg je problemen ja, meestal erg dure problemen ook...
Die motoren zaten/zitten ook in de Mini, met dezelfde problemen als gevolg... :(

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chefske, DvanW, i-mac, meuk