Het grote domme vragen topic
nee. Andere dwarsverbindingen zijn bijv het remmannetje en de vorkkroon.
Als je je ketting smeert, is er een deel wat nog over het voorblad/cassette/door de derailleur loopt, daarom draai je de ketting iets verder. Als je dat doet wordt een deel van de druppels olie op de schakels dat je al geoliet hebt afgegeven aan voorblad/cassette. Zijn die schakels dan minder goed gesmeerd?
Olie is een prima smeermiddel, Maar het hecht slecht. Gebruik een middel dat wel hecht. Het om smering IN de ketting.
Zou kunnen, gewoon wat langzamer werken.
- borgmonster
- Forum-lid
- Berichten: 808
- Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29
Elk schakeltje (tonnetje eigenlijk) apart een druppeltje smeermiddel geven. Daarbij draai je de ketting automatisch langzaam rond. Door de doorgang door de achterderailleur dringt het smeermiddel er vanzelf goed (genoeg) in als het een goed smeermiddel is.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
Ik wil het buitenblad van mijn dubbel vervangen van 53 tanden naar 50 tanden. Met een bcd van 130 is dat een duur grapje. Nu vind ik een tandwiel voor een triple. Is er echt een verschil tussen een buitenblad voor een dubbel en triple crankstel?
Volgens mij niet, maar bij Shimano weet je dat nooit....
Heb je gewoon nog 5 arm, dan hoeft het helemaal geen duur grapje te zijn, voor 20 a 25 € ben je ut heertje.
TA, Stronglight, Miche , BBB....
https://www.bikeinn.com/fiets/stronglig ... lsrc=aw.ds
https://www.fietsonline.com/stronglight ... gJ2m_D_BwE
https://nl.aliexpress.com/item/32675289 ... lsrc=aw.ds
Heb je gewoon nog 5 arm, dan hoeft het helemaal geen duur grapje te zijn, voor 20 a 25 € ben je ut heertje.
TA, Stronglight, Miche , BBB....
https://www.bikeinn.com/fiets/stronglig ... lsrc=aw.ds
https://www.fietsonline.com/stronglight ... gJ2m_D_BwE
https://nl.aliexpress.com/item/32675289 ... lsrc=aw.ds
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik heb mijn racer zaterdag gebruikt, net voor de vorst inviel. Heb hem daarna goed gewassen, en een nachtje binnen laten slapen, om zo goed te drogen. (Sterker nog, deze staat nog steeds binnen)
Maandag heb ik mijn gravelracer gebruikt. Deze hing na afloop vol met sneeuw, vuil en pekel. Met het risico van een huwelijkscrisis ingecalculeerd, heb ik deze in de douche gezet en goed afgespoeld. Ook deze mocht nadien een nachtje binnen staan. De volgende ochtend, goed droog, even de ketting ingevet, en weer in de schuur gezet.
Voorlopig blijven ze nu maar stil staan. Dat douche-avontuur kan ik vast niet te vaak herhalen