Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Bitcoins

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 29 dec 2017 13:05

Interessante materie die uiteindelijk op de “radar” komt bij de massa. Vooropsteld heb ik er weinig kaas van gegeten. Ik heb ook geen crypto muntjes in bezit. Dagelijks denk ik; Laat ik ook eens klein beginnen. Maar ik merk dat er nog wat hindernissen zijn. Een van de belangrijkste is denk ik; de “verslavende factor” als je wilt gaan speculeren. Want dat is toch de basis van de crypto gelukszoeker van dit moment. Ik volg al een tijdje verschillende koersen zonder inleg. En zelfs zonder inleg raak je er erg door “opgejut” ik denk dat je erg moet oppassen dat zoiets je financiële hebben en houden gaat beheersen. Maar vooral dat het mentaal niet gaat overheersen. Ik denk dat het een hele grote invloed kan hebben op je persoonlijke gemoedsrust. Je kunt nu eenmaal niet 24/24 uur checken hoe de zaken er voor staan.

Een ander bezwaar vind ik dat je online je indentiteitspapieren moet scannen. Dit is überhaupt dom omdat de kans op indenteitsfraude door hacken bij een derde partij gewoon reëel is.

En wat koop je eigenlijk voor crypto muntjes? Er staat niets tegen over. Alleen maar het vertrouwen van anderen in cryptomunten. Grote partijen (whales) sturen de markt aan. Om geld weg te kapen bij de kleine partijtjes. Je moet als klein partijtje wel heel erg op je qui-vive zijn om te voorkomen dat je financieel gestrikt word. Er is gewoon geen enkele bescherming.

Bovendien is het zeker niet vrij van risico. Online partijen kunnen geen zekerheid bieden als ze worden gehacked. Er zijn al veel cryptomunten op die manier “verdwenen” en je bent ze dan ook echt kwijt. Maar ook op je eigen computer of zelfs een hardware Wallet is niet risicoloos. Het blijft elektronica en techniek.

Er zijn heel veel soorten crypto munten maar ik heb sterk het idee dat die er zijn omdat iemand vond dat ze er moesten zijn. Niet omdat die crypto munten in een behoefte voorzien. In de dagelijkse praktijk gebeurd er nagenoeg nog niets op het gebied van crypto munten. In het dagelijkse betalingsverkeer vervullen ze (een nog minder dan) marginale rol. Als ondernemer zal ik zelf geen betaling in cryptomunten accepteren omdat de waarde ervan veel te veel fluctuerend is. Want onder de streep moet je het weer omzetten naar euro’s en je weet in de waan van de dag niet wat het op het moment van omwisselen waard is.

Vind ik het dan allemaal maar onzin die crypto “manie”. Nee natuurlijk niet. Ik geloof dat er zeker de nodige potentie in zit en en de nabije toekomst het ook een belangrijke rol kan spelen als betaalmiddelen. Maar dan moet de overheid/overheden zich er mee gaan bemoeien. En dat is nou precies wat de crypto munten “wereld” niet wil.

Desalniettemin volg ik met interesse dit soort discussies. En beschouw ieder zijn input als waardevol.

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 29 dec 2017 13:42

Ik twijfel nu meer dan ooit over uitstappen.
We zijn recent heel hard gedaald, en snel hersteld.
Alleen waar dit voorheen iedere keer gevolgd werd door hernieuwd optimisme, lijken we nu te stagneren.
Dit is één keer eerder gebeurd: in oktober stond de koers twee weken rond de 4800; toen kwam het ook weer goed.

De koers staat nu al bijna een week op bijna het zelfde punt; En waarom zou iemand nu nog kopen?
Het kan ook nu weer twee kanten op, maar misschien moet ik gewoon mijn winst pakken.

Wat denken jullie?

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 29 dec 2017 13:48

Ik denk dat er inderdaad geen betere plek is om advies in deze in te winnen dan een fietsforum.
Vorsprung durch Pedantik

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 29 dec 2017 14:02

alien schreef: 29 dec 2017 13:48 Ik denk dat er inderdaad geen betere plek is om advies in deze in te winnen dan een fietsforum.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat we om elkaars mening over bitcoins gaan vragen in het bitcoin topic.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 29 dec 2017 14:02

Verkopen en een leuke fiets of fietsvakantie kopen natuurlijk :mrgreen: .
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 29 dec 2017 14:21

Ernie C. schreef: 29 dec 2017 14:02 Verkopen en een leuke fiets of fietsvakantie kopen natuurlijk :mrgreen: .
Gelukkig ben ik daarvoor niet afhankelijk van bitcoins.

Naambezet
Forum-lid
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jun 2014 23:38

Naambezet 03 jan 2018 18:29

Best belachelijk dit. Gister m'n xbt en eth verkocht om een fiets te kunnen kopen. Nu 20 uur later is m'n portfolio weer even veel waard als voor ik het verkocht. Lang leve altcoins.

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1207
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 03 jan 2018 18:44

Naambezet schreef: 03 jan 2018 18:29 Best belachelijk dit. Gister m'n xbt en eth verkocht om een fiets te kunnen kopen. Nu 20 uur later is m'n portfolio weer even veel waard als voor ik het verkocht. Lang leve altcoins.

xbt , is dat een groepset , of wielen ofzo ?

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 03 jan 2018 19:08

Naambezet schreef: 03 jan 2018 18:29 Best belachelijk dit. Gister m'n xbt en eth verkocht om een fiets te kunnen kopen. Nu 20 uur later is m'n portfolio weer even veel waard als voor ik het verkocht. Lang leve altcoins.
:lol: :like:
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Naambezet
Forum-lid
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jun 2014 23:38

Naambezet 03 jan 2018 19:36

Arno357 schreef: 03 jan 2018 18:44
Naambezet schreef: 03 jan 2018 18:29 Best belachelijk dit. Gister m'n xbt en eth verkocht om een fiets te kunnen kopen. Nu 20 uur later is m'n portfolio weer even veel waard als voor ik het verkocht. Lang leve altcoins.

xbt , is dat een groepset , of wielen ofzo ?
Bitcoin.
Heb een Argon18 gekocht, kostte me (als ik het terugreken naar m'n begininleg) 50-100 euro

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 jan 2018 21:04

Rekenen was nooit je sterkste punt?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Naambezet
Forum-lid
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jun 2014 23:38

Naambezet 03 jan 2018 21:15

Hangt er vanaf met welke coins ik reken namelijk.

Plaats reactie