Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Zijn we vogelvrij verklaard

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5886
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 06 aug 2017 20:27

Weet je zeker het geen opnamen waren voor "Benidorm Bastaards" :lol:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 06 aug 2017 20:43

Ik vind senioren die zich op een dusdanige manier gedragen altijd een beetje droevig;

Verstand komt schijnbaar met de jaren, maar fatsoen zeker niet... 😕

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 06 aug 2017 21:06

Ouderen willen onder invloed van bepaalde medicatie, soms wel eens agressief reageren.(door bijwerkingen) Je ziet zo te zien niets aan ze qua uiterlijk .
Tevens ook door bepaalde ouderdomziektes als bv dementie/alzheimer, kunnen ze plotseling boos/agressief gedrag tonen. Ze kunnen daar zelf niets aan doen.,
Het is niet zo dat alle ouderen met dementerende vormen(lichte en gemiddelde vormen) in een verzorgingtehuis zitten.Ze maken vaak gewoon deel uit van de samenleving en zullen absoluut ook fietsen.

Ouderdom gaat met gebreken en ook door andere redenen is plotselinge agressie goed verklaarbaar.Ze kunnen soms erg moeilijk omgaan met verlies van lichamelijke functies..Wat ze heel moeilijk kunnen accepteren. Dat geeft soms ook weerbarstig gedrag.
Denk daarom altijd maar bij oude mensen...ik zeg maar niets en laat ze even tot rust komen.Ze nog kwader maken is helemaal niet goed voor ze.
ook in de auto, kun je ze maar beter de spreekwoordelijke ruimte geven.

senior
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 06 aug 2017 21:27

Ik neem aan dat jij niet oud wilt worden. Gelukkig hebben ik en anderen hier op dit forum nu een excuus om ons te misdragen net zoals ons uitkomt: we kunnen er niets aan doen, het is de leeftijd (wordt overigens ook van jongeren die zich niet gedragen wel eens gezegd) :mrgreen: :lol:

dixy100
Forum-lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 04 aug 2011 21:49

dixy100 06 aug 2017 22:17

RKN schreef: 06 aug 2017 20:43 Ik vind senioren die zich op een dusdanige manier gedragen altijd een beetje droevig;

Verstand komt schijnbaar met de jaren, maar fatsoen zeker niet... 😕
Het zijn gewoon mensen, alleen in een oude verpakking :)

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 09 okt 2017 15:25

https://s.parool.nl/s-a4520715/

Wielrenner overleden na aanrijding Rondehoep
Afbeelding
De Rondehoep onder de rook van Amsterdam © Google Streetview

In Ouderkerk aan de Amstel is zondagmiddag een wielrenner omgekomen door een aanrijding.

Het slachtoffer maakte deel uit van een groepje van zeven wielrenners. Als enige van de groep botste hij frontaal op een tegemoetkomende auto die werd bestuurd door een 34-jarige vrouw uit Ouderkerk aan de Amstel.

De toedracht is nog niet duidelijk, zei een woordvoerder van de politie.

De Rondehoep is voor veel Amsterdamse wielrenners een favoriet fietsrondje. Vooral in het weekend op mooie dagen is het er ontzettend druk met wielrenners.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4362
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 09 okt 2017 17:41

Ik zag het ook staan gisteren, en daarbij een foto van de auto op die dijk. Daar pas je maar net naast op de weg dan, dat is daar serieus smal.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 10 okt 2017 09:16

Kwam ook al langs in ander topic, wielrenners in de media.
Met wat meer informatie, werd gedacht aan een val van de fietser bij het inschuiven in de groep (voorwiel tegen achterwiel voorganger aan oid), en daardoor het ongeluk met de auto.

áls dat het scenario is geweest, dan hoort dit niet onder het kopje "vogelvrij verklaard"
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 10 okt 2017 09:33

MarkVeenstra schreef: 10 okt 2017 09:16 Kwam ook al langs in ander topic, wielrenners in de media.
Met wat meer informatie, werd gedacht aan een val van de fietser bij het inschuiven in de groep (voorwiel tegen achterwiel voorganger aan oid), en daardoor het ongeluk met de auto.

áls dat het scenario is geweest, dan hoort dit niet onder het kopje "vogelvrij verklaard"
Alsof andere dodelijke ongevallen wél te maken hadden met 'vogelvrij verklaard zijn'... :roll:

Maar met bovenstaande verklaring zou het wel passen in 'de risico's van in een groep rijden'.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 10 okt 2017 10:02

Mijn eerst reactie, zonder verdere feiten te weten, was ook wat heeft dit met vogelvrij te maken! Zou het hier aan de automobiliste gelegen hebben of het feit dat men op een zo'n smalle weg in een groep wilde rijden.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 10 okt 2017 10:28

afrit13 schreef: 10 okt 2017 09:33 Alsof andere dodelijke ongevallen wél te maken hadden met 'vogelvrij verklaard zijn'... :roll:
Nee, nu draai je de redenatie om volgens mij. Het vogelvrij verklaard zijn heeft betrekking op gedrag van anderen naar "ons" wielrenners toe. Niet alleen als het gevolg een ongeval is (met welke afloop dan ook), maar dus vooral de manier waarop het ongeval tot stand komt.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 10 okt 2017 10:29

Gisteren twee keer een duimpje van twee verschillende honderuitlaters, omdat ik gewoon afrem tot bijna silstand bij een loslopende hond. Van beide ook een "dankjewel". Zo blijft het voor mij veilig en ik rijd met een glimlach verder en een keer extra optrekken is goed voor de "macht".
Ach, ik zeg ook maar wat

Plaats reactie