Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Vandaag gezien .... Iemand zonder helm

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1756
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 25 aug 2020 07:02

Dat voel je toch direct?

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 25 aug 2020 08:29

Keezx schreef: 24 aug 2020 13:23 Dat komt omdat men zijn of haar morele superioriteit showt door de fietshelm te vuur en te zwaard te propageren.
Of een EHBO cursus propageren...

Mijn dochter (14) fietste afgelopen zaterdag met 2 vriendinnen terug van het dorpsfeest. Een paar dorpen verderop. Ze werden ingehaald door een vrouw op een e bike die volgas op een smal fietspad reed. 300 meter verderop was ze op de grond geklapt. Alles kapot, straat vol bloed overal tanden.. de vriendinnen raakte in paniek en wilde doorfietsen. Mijn dochter besloot anders en stopte en belde mij. Ik zei gelijk 112 bellen. De vriendinnen deden dat en mijn dochter bleef bij de zwaar gewonde vrouw zitten die dronken bleek te zijn. Toen ik aankwam zat ze er nog steeds naast. Gerust te stellen.. de politie en handhaving stonden er maar wat bij. (!) gelijktijdig kwam ook de ambulance en werd de vrouw afgevoerd.. voor mij is mijn dochter een held.. Apart was dat ze ook nog een blaastest moest doen.. Maargoed dat zal zo zijn. Haar vriendinnen hoefden geen blaastest te doen..

Maar even samenvattend... de vrouw was dronken.. droeg geen helm op haar e bike. De politie stond er bij en eerste hulp bieden zag er er zozo uit.. zeker niet volgens het ehbo boekje..

En de kinderen hebben niks gefilmd..

Kortom deze praktijk case komt totaal niet overeen met alle dogma’s die hierboven zijn beschreven.

Het probleem is gewoon dat de gemiddelde Nederlander schijt heeft aan zichzelf en een ander en regels opleggen willen ze niet.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6171
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 25 aug 2020 08:38

RVV schreef: 25 aug 2020 08:29 Mijn dochter besloot anders en stopte en belde mij. Ik zei gelijk 112 bellen. De vriendinnen deden dat en mijn dochter bleef bij de zwaar gewonde vrouw zitten
:winkthumb:

Super!

Over dat filmen. recent zijn hier achter twee mensen verdronken. Het aantal filmpjes is bizar. Tenenkrommend.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 25 aug 2020 08:53

Dat laatste echt vreselijk :-(

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 25 aug 2020 09:16

Gastheerg schreef: 25 aug 2020 08:38 Over dat filmen. recent zijn hier achter twee mensen verdronken. Het aantal filmpjes is bizar. Tenenkrommend.
Van dat "tenenkrommend" mag van mij "misdadig" gemaakt worden...

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 25 aug 2020 14:03

Hulde aan de dochter van RVV!

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 25 aug 2020 15:25

Dank je! Ben ook super trots

hayes

hayes 25 aug 2020 21:38

Doet me denken aan een voorval 20 jaar geleden. M'n vriendin op weg van hogeschool naar ons kot zag een mevrouw vallen met haar brommertje. Ook behoorlijk bloederig, midden op een kruispunt. Niemand stopte. De vrouw bleef liggen. Mijn vriendin belde ambulance en is er bij gaan zitten, midden op het kruispunt en hield haar hand vast tot de hulp arriveerde. In die hele tijd is niemand komen kijken of helpen.

Ze kwam helemaal overstuur en bibberend op kot toe, kleren vol bloed.

Altijd, altijd stoppen. Al is het slachtoffer nog lazarus, boos en helemaal in fout. Je helpt iemand in nood toch?

Gebruikersavatar
Globeskater1983
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 18 apr 2013 13:23

Gebruikersavatar Globeskater1983 23 sep 2020 13:47

Wat fijn dat je dochter gestopt is RVV!

Een aantal jaar geleden reed ik met de auto naar mijn ouders. Op een kruising zag ik wat jongens van een jaar of 12 staan zwaaien en aandacht trekken. Meerdere auto's reden door, maar ik besloot te stoppen. Er was een oudere man vervelend gevallen en die jongen wisten ook even niet wat te doen. Ik heb meneer naar de huisarts gereden en daarna naar huis gebracht. De jongens hebben er voor gezorgd dat de fiets veilig weg gezet werd. Zij hebben echt fantastisch gereageerd en ben blij dat ze hulp inschakelden door mijn aandacht te trekken.

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 25 sep 2020 14:36

Bewust wegkijken zie je helaas veel. Niet fiets-gerelateerd is mijn ervaring hiermee. Paar jaar geleden had een wegwerker bij ons in de buurt z’n vinger half losgesneden bij het doorklieven van een straatsteen. Had al bij verscheidene mensen aangebeld die allen direct de deur dichtdeden voor z’n neus. Ik pakte een theedoek, om z’n hand gewikkeld en mee de auto ingesleurd en naar de dokterspost gereden. Daar kon het gereinigd en gehecht worden. Ik ben gebleven tot hij klaar was en gezorgd dat hij z’n vriendin kon bellen.
Ik snap werkelijk niet dat mensen dan gewoon de deur dichtslaan als iemand directe medische hulp nodig heeft. Mij heeft het alleen een theedoek gekost. Dat is toch geen geld om iemand te laten voelen dat ie eventjes niet alleen is in zo’n situatie?
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Plaats reactie