Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Race only: uitstervend ras?

Eduardo
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 aug 2016 21:58

Eduardo 30 dec 2016 15:48

Quarantanove schreef:
RKN schreef:Leuk idee!
Ik denk dat in Zwolle lokaal ook wel klandizie te vinden is voor zoiets
Leuk idee maar 90 ten 100 kans dat Eudardo binnen een jaar kan melden dat het een mislukt project is.
Dat zullen we zien. Het concept in Amersfoort draait inmiddels al een paar jaar. Al weet ik eerlijk gezegd niet hoe dat financieel draait. Anderzijds zou het heel gek zijn om een nieuwe vestiging te openen als de andere slecht draait ;)

Gebruikersavatar
svvander
Forum-lid
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 okt 2016 20:13
Contact

Gebruikersavatar svvander 30 dec 2016 21:20

Je zou verschieten hoeveel risico's sommige "ondernemers" nemen om toch maar die ene extra winkel te openen.
"First, never follows"
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 06 feb 2017 16:36

Interessante discussie inderdaad, over de lokale fietsenmaker. Dat het topic 16 pagina's beslaat geeft al aan dat het een item is, maar ook dat de meningen zijn verdeeld. We praten er natuurlijk regelmatig over, maar hebben nog geen antwoord op het netvlies dat we er over kunnen schrijven. Tegenover elke aanname staat een uitzondering. Online de boosdoener? Nee, kijk naar 12go. Te veel niche? Nee, kijk naar Mechanieker. Er is nog te weinig over te zeggen dat verder gaat dan opvoeren van meninkjes. Kortom, hier hoor je nog van ons wat over. Persoonlijk denk ik dat het vooral gaat om keuzes maken, die goed uitvoeren en echte interactie met je klant. Die bedrijven zie ik overal overleven.

Wat mij trouwens wel triggert is de opening van TS: of race only een uitstervend ras is. Ik bedoel: ik zie steeds meer fietsers die race combineren met mtb. Geldt dat voor jullie ook?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 feb 2017 17:11

Met race bedoelde ik ook MTB hoor. Het gaat om een FM die dus geen stadsfietsen en e-bikes enzo verkoopt maar zich alleen focust op het "snelle" segment.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5886
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 06 feb 2017 19:22

Misschien iets voor de ondernemende fietsenmaker:
tweewieler.nl schreef schreef:Hoe overleef ik als retailer in een digitale jungle?
Hiervoor krijgt u tijdens Tweewieler Retail Trends praktische handvatten aangereikt. Deskundigen geven tips & adviezen, zodat u mee kunt in de nieuwe retail realiteit. Het congres is op maandag 3 april 2017 in Burgers’ Zoo in Arnhem. Profiteer van de vroegboekkorting en reageer vandaag nog!
Programma >>>
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 06 feb 2017 19:52

Rodrick schreef:Online de boosdoener?
Boosdoener. Dat suggereert dat het erg is dat de lokale FM uitsterft. Het is wellicht sneu voor de mensen die het betreft, maar waarom zou het erg zijn? Het is een heel normaal proces dat in andere bedrijfstakken al lang en breed heeft toegeslagen. Post dit onderwerp in het 'Economieforum' (als dat bestaat) en iedereen haalt zijn schouders op. Daar is toch niks geks aan. Het is een beetje als de Dolomietenmarathon die altijd uitverkocht is of de Stelvio die heel druk is of de gletsjers die smelten. Je vindt het erg of niet, je kijkt ernaar, maar je kunt er toch niks aan doen.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 06 feb 2017 20:18

Aan smeltende gletschers kunnen we wat aan doen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 06 feb 2017 20:40

Ik vind een prettig bij-effect dat er steeds mee grote winkels op industrieterreinen ontstaan.Hier kun je lekker lang rondneuzen zonder dat de verkopers aan je hoofd komen zeuren (de zogenaamde service).

Vroeger liep ik wel eens een "ouderwetse" FM in het centrum binnen, maar dan liep je ook meer risico dat je met je vrouw ook nog de vijf kledingzaken ernaast binnen moest. ;)

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 06 feb 2017 21:25

Keezx schreef:Aan smeltende gletschers kunnen we wat aan doen.
We kunnen het afremmen niet stoppen maar dat is een andere discussie.
Maak joe woar

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 07 feb 2017 08:56

Fietsen?altijd schreef:
We kunnen het afremmen niet stoppen maar dat is een andere discussie.
Je bedoelt: We kunnen het afremmen, niet stoppen. Maar dat is een andere discussie.

Zolang klimaatverandering geen issue is en de politiek alleen gevolgen blijft bestrijden, zal ook dat "afremmen" niet gebeuren.

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 07 feb 2017 09:31

Jep komma vergeten.
Maak joe woar

italfrk
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 okt 2010 16:12
Locatie: Tiel

italfrk 16 feb 2017 20:49

http://www.vantuyl.nl/ in Zaltbommel redt het (ook) niet. Opheffingsuitverkoop. Weer een grote naam die verdwijnt. Driewerf jammer.

Plaats reactie