Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het grote fietsforum marketingbullshit-topic

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27405
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 jul 2016 13:20

Fabrikanten weten bij nieuwe producten altijd weer de meest fantastische marketingpraatjes de wereld in te slingeren... Nu dacht ik: dat kunnen wij beter.

Dus: doe mee. Post hier je tekstuele bijdrage.

Dit is het uitgangspunt: een complete racefiets. Je mag over alle onderdelen marketingteksten posten. Als we genoeg bijdragen hebben, zal ik e.e.a. samenvoegen.

Afbeelding

Ik trap af....


"Het frame is ontwikkeld in samenwerking met NASA. Dankzij de meer dan 100 jaar ervaring van NASA zijn de carbonvezels in een speciale structuur gelamineerd ("NAStructure Carbon (c)), waardoor het frame 15% stijver is dan zijn concurrenten".

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 01 jul 2016 13:38

Deze nieuwe banden zijn ontwikkeld uit natuurlijk geproduceere rubber, zonder daarbij de rubberbomen te moeten beschadigen. In onze fabriek produceren geselecteerde bacteriën de perfecte grondstof. Hier kunnen we de perfecte band maken die toegespitst is op jouw wensen. Het is tijd voor de persoonlijke band.

Bel nu voor een afspraak of email je speciale wensen en we laten onze eencellige productiemedewerkers het ideale rubber voor jou produceren...
is het fietsen aan het her-ontdekken

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 01 jul 2016 15:04

De nieuwe voorvork is 21% soepeler t.o.v. vorig jaar!!
Zo is er een breder BB30 bottom bracket en zijn de asymmetrische oversized liggende achtervorken herontworpen om de krachtoverdracht nog verder te verhogen.
De Supersix EVO is voorzien van TAP (Truncated Aero Profile) buisvormen in de onderbuis, zitbuis en staande achtervorken. Het frame heeft bovendien een smallere balhoofdbuis en dunnere TAP geprofileerde vorkbladen. Tests wijzen uit dat er een drag-reductie is van: 6 watt/60gram!

Cannondale over de Supersix evo hi-mod 2016
Maak joe woar

GiantDefy1
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 sep 2013 20:20

GiantDefy1 01 jul 2016 15:18

In het profpeloton gaan al jaren de geruchten, maar deze racefiets wordt echt geleverd met onzichtbare hulpmiddelen. Mede dankzij onze exclusieve samenwerking met Femke van den Driessche kunnen wij u nu een racefiets leveren die er voor zorgt dat je 250W extra kan leveren tijdens het fietsen. Dat is veel meer dan de fietsen die nu op de markt zijn.

Wilt u net zoals Froome, Nibali e.d. willen remmen in de bochten bergop, de profs willen bijhouden in de koers, profs willen bijhouden in de training, dan is deze racefiets echt wat voor u!

Fiets met onzichtbare hulpmiddelen is de toekomst!

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 01 jul 2016 15:37

Deze jersey is een hommage aan Edwig van Hooydonck, de Flandrien die tweemaal de Ronde won door op de Bosberg zijn splijtende demarrage te plaatsen. Details van de trui die verwijzen naar deze roemrijke periode zijn de 3 achterzakken met in de middelste een zakdoek verwerkt om de emotie aan de finishlijn de baas te kunnen, de etiketten aan de binnenzijde met de wasinstructies in het lettertype van de sponsoring van Edwigs toenmalig team Superconfex, en de meegeleverde transparante bidon als symbool van het clean rijden van Van Hooydonck.

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8928
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 01 jul 2016 15:42

Mijn favoriete bike-blogger gaan we toch niet verslaan. Tekstje integraal overgenomen van bikesnobnyc.blogspot.nl
bikesnobnyc schreef: Specialized Tarmac SL2



The latest flagship road bike from Specialized was developed with significant input from Quick Step--Innergetic rider Tom Boonen, who provided crucial insight such as: “What kind of bike am I riding again this year?;” “I like eggs, but not egg salad--isn’t that weird?;” and “How much am I being paid to ride this thing, anyway?” This collaboration paid off in a big way when Boonen won the overall green jersey competition in this year’s Tour de France. And it’s in no way stretching the truth to say that Boonen’s SL2 was entirely responsible for the victory.

The most important difference between the SL2 and the now embarrassingly obsolete SL is the 1.5” lower head tube bearing. This means that the lower head tube bearing is now 3/8” larger, yielding a measurable increase of 6/16” over last year’s model. If it helps to put this in real-world terms, think of it this way: over a Tour de France stage of 112 miles, the new lower headset bearing yields an overall size increase of .375 inches. And in a close finish, that bulbous carbon headtube can somehow mean the difference between winning and losing.

Now, granted, I didn’t ride the Tarmac SL2, but I was able to tell just by looking at the pictures that the carbon fiber construction and layup yielded a frame that was laterally stiff yet vertically compliant. The SRAM Red components not only shifted flawlessly, but they also outclassed both Dura Ace and Record since Force was already on the Dura Ace/Record level and so this is even better. (Those of you who have been waiting to make sure that SRAM gets more expensive before jumping on the bandwagon were wise to do so.) To put it simply, this bike climbs like a squirrel, descends like a greased squirrel on a luge, corners like a decagon, and accelerates like a methamphetamine-addicted rabbit. (Or like a Porsche being driven by a methamphetamine-addicted rabbit.) Overall, the effect of getting on this bike is like getting on one of those moving walkways in the airport--you feel like you’re going twice as fast, and you feel twice as smart as the idiots who didn’t bother getting on the walkway and just kept walking on the regular floor. And getting on any other bike afterwards is like when you get off the walkway and feel as though you’ve just stepped onto another planet with a completely different gravitational pull.

The Bottom Line

Buy It If: You want the best bike in the entire world.
Don’t Buy It If: You’re an idiot.


Colnago Extreme Power



Alex Colnago says, "our approach for 2008 is [to] upgrade our graphics with most models," and it shows. As usual, Colnago engineers clearly asked themselves the hard questions, like: “How can we make this bike look better?;” “Where is Antonio the Intern with our lunchtime wine?;” and “How far from the thingy that the bars attach to should we put the thingy that the seat attaches to?” Just one look at the Extreme Power shows that they were able to answer all these questions and more.

Now, I didn’t ride the Colnago Extreme Power, but I looked at the Colnago website, which was full of poorly-translated English and a lot of Flash animation. I also rode lots of crappy bikes that were not the Colnago Extreme Power and possessed none of the attributes of the Colnago. Even the name of the bicycle itself told me most of what I needed to know, which is that if you either have or want to produce Extreme Power then this is the bike to ride. So I can say with complete assurance that the carbon fiber construction and layup yielded a frame that was laterally stiff yet vertically compliant. I can also say that this bike climbs like a monkey in a set of crampons, descends like a monkey in a set of crampons being dropped from a helicopter, handles corners like a prostitute, and accelerates like a particle in a particle accelerator that itself is just a tiny particle in a giant particle accelerator. Overall, the effect is like sitting in a caffe in a trendy Milan street while sipping a cappuccino and wearing fabulous clothes yet inexplicably traveling at or close to the speed of light. Pure Italian class.

The Bottom Line

Buy It If: You do the ordering for the entire table at Italian restaurants and regularly send the wine back.
Don’t Buy It If: You don’t want to win races and you’re a loser.

Trek Madone



Trek engineers were finally liberated from the crippling constraints of seven-time Tour de France winner Lance Armstrong, whose irrational demands for a durable, comfortable, and practical road racing bike long prevented them from implementing the types of design improvements we real cyclists all long for—most important among them being larger head tube bearings, the elimination of pesky bottom brackets, and proprietary everything. The Madone is their ultimate achievement in fulfilling the new Trek mandate—to create a bicycle that cannot and will not accept any components manufactured by a company other than Trek.

Thanks to the wealth of diagrams and photographs that have accompanied the introduction of the new Madone, it was completely unnecessary for me to ride it, because it’s abundantly clear the carbon fiber construction and layup yielded a frame that was laterally stiff yet vertically compliant. More important though is the fact that Madone riders will no longer have to go to the bike shop when they have a problem with a noisy, rough, or sloppy bottom bracket. Rather, they will only have to go to the bike shop when they have a problem with their noisy, rough, or sloppy proprietary bottom bracket shell. And if you’ve ever owned a bike that takes a more-or-less standard seatpost size, you can relate to the frustrating and time-intensive process of choosing from among the vast array of posts available to you on the market. With the Madone, Trek have taken the choice away from you, so instead of agonizing over seatposts you can spend more time riding. But enough of all this technical jargon. The fact is that this bike climbs like a fever on a dumbwaiter, descends like a German U-boat, cuts corners like a UAW welder, and accelerates like a Fiat strapped to an ICBM. Overall, just knowing that you’re riding a bike that puts a pair of pedals, a seat, and some handlebars under you in a completely revolutionary way is enough to make you drive that much faster when you’ve got this baby strapped to the rear rack of your Honda Pilot.

The Bottom Line

Buy It If: You want to break the stranglehold of the World Bottom Bracket, Seatpost, and Headset Conspiracy.
Don’t Buy It If: You can’t handle being a winner and don’t have what it takes to not suck.

The Overall Winner:

[To be determined by “Bicycling” magazine ad sales department.]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 01 jul 2016 16:11

"deze mono filament fietsbel is speciaal ontwikkeld voor de hoge kwaliteitseisen stellende sportieve fietser van duurzaam handgevlochten Peruaans eco-zeewier. Niet alleen zorgt de uitgebalanceerde aerodynamische vormgeving en het lichte gewicht ervoor dat uw fietsprestatie op geen enkele wijze belemmerd wordt, ze is bovendien door toepassing van deze revolutonaire technieken geheel onzichtbaar."
Veni. Vidi. Fietsie.

deoudegek
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 12 jun 2013 12:35

deoudegek 01 jul 2016 16:37

Dit wordt weer een topper Havana! :)

deoudegek
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 12 jun 2013 12:35

deoudegek 01 jul 2016 16:42

TumTumTum schreef:"deze mono filament fietsbel is speciaal ontwikkeld voor de hoge kwaliteitseisen stellende sportieve fietser van duurzaam handgevlochten Peruaans eco-zeewier. Niet alleen zorgt de uitgebalanceerde aerodynamische vormgeving en het lichte gewicht ervoor dat uw fietsprestatie op geen enkele wijze belemmerd wordt, ze is bovendien door toepassing van deze revolutonaire technieken geheel onzichtbaar."

Geweldig!. De hoge kwaliteitseisen stellende sportieve fietser van duurzaam handgevlochten Peruaans eco-zeewier :) :)

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 01 jul 2016 19:38

Deze fietsbel voldoet aan de strengste Duitse StvÖ normen en levert een gemiddeld geluidsvermogen van 90dB met een piekvermogen van 100dB. De bediening kan zowel met de linker- als de rechterhand.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 01 jul 2016 19:48

"Deze fietsjersey heeft door de juiste snit een fantastische fit. Door het gebruik van speciaal uit zimbabwaans bamboe vervaardigde elastische lycra zit het geheel als gegoten. De open structuur zorgt voor een gebalanceerde vochtbalans en maakt van elke tocht een epische rit"

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 01 jul 2016 19:59

Het regent zeker?
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Plaats reactie