Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Powertrip Giro d'Italia & Gios Torino Rando

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 jun 2016 22:09

Ik vond de niet-fiets fotos leuker ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 01 jun 2016 22:23

leuk om te lezen/kijken!

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 01 jun 2016 22:26

Zaterdag op weg naar de showroom van Gios Torino. Op zondag zou er een toertocht zijn ter gelegenheid van de 100e verjaardag van Tolmino Gios (oprichter fietsmerk)

Speciaal voor deze gelegenheid was een frame ontwikkeld.
Afbeelding

Oud gediende op dit forum kennen vast de bekende piepschuim box welke in de jaren 80 enorm populair was.
Afbeelding

Niet alles wat Gios gemaakt heeft vind ik even mooi en wat ik hier nu van moet vinden. 50 jaar oud!
Afbeelding

Fotogalerij van Tolmino Gios. Liefhebbers van legerspulletjes zullen kwijlen bij de foto van Tolmino in de Bersaglieri outfit. Een elite corps. Veel oude fietsfoto's en daar smul ik van.
Afbeelding

De musettes voor de Rando lagen al klaar.
Afbeelding

Gezonde Hollander die Tolmino!
Afbeelding

Van de Gios Torino showroom heb wel vaker foto's laten zien. Is net een museum. Sommige details krijg ik nooit genoeg van. Deze fiets neem ik zo mee voor een retro tocht!
Afbeelding

Uiteraard moest er koers gekeken worden. De Italianen werden natuurlijk helemaal gek toen Nibali het roze pakte. Of dat terecht is hebben we het Giro topic voor ;)
Afbeelding

Een echt verrassing was echter de komst van Luigi. Luigi woont in Modena en dat is niet om de hoek. We kennen elkaar sinds L'Eroica 2008 en hebben inmiddels veel mooie avonturen beleefd. Over en weer kennen onze vrouwen en dochters elkaar en naast de vele kilometers en tientallen restaurants mailen en appen we elkaar bijna dagelijks.
Luigi had een randoneurs fiets besteld. Hij doet van die malle dingen als Parijs-Brest-Parijs en de Mille Miglia. Handig is dan een lichte drager en spatborden. De fiets kwam hij halen, bleef een nachtje slapen en zou de volgende dag meefietsen. Echt een heel gave suprise!
Links Luigi, in het midden Aldo Gios en ik aan de rechter kant.
Afbeelding

Het lijken drie wijze mannen maar als we dan een uurtje met elkaar bezig zijn.................gewoon drie ouwe wijven :mrgreen:

En - foto heb ik eerder geplaatst - de overhandiging van de Prodigiosa
Aan de binnenkant van het frame zijn een aantal unieke details aangebracht en daarmee is het voor eens en altijd een enig en uniek model. Of Gios Torino deze witte versie ook in productie gaat nemen is nog niet bekend.
Afbeelding

Het blijft een feestje om in deze showroom rond te hangen. Altijd goede verhalen en er komt iedere keer weer een doosje tevoorschijn met bizarre spulletjes.

Hoe leuk de showroom ook is.........................wel even een rondje fietsen nu het nog mooi weer is want voor zondag gaven ze regen op.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 01 jun 2016 22:51

M'n maatje en ik zijn niet vies van een paar kasseistroken of een paar goeie strade bianche.

Dus maar eens een natuurpark ingetrokken. Het was schitterend weer en in de buurt van Volpiano zijn een aantal kleine natuurparken. Garmin kent veel route's niet en veel van de wegen staan niet op de kaart. Lekker avontuurlijk en een beetje verdwalen is eigenlijk ook gewoon leuk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Schitterend gebied wat tegen een rivier aanligt. Super rustig, prachtig weer en alleen het geluid van bandjes over de strade bianche. En mens heeft niet veel nodig :winkthumb:

De volgende dag zou het weer echter een stuk minder zijn en er werd zelfs storm voorspeld.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 02 jun 2016 17:22

Lekker allemaal GG.:)
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Martin Swinkels
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 aug 2013 21:58
Locatie: Hilversum
Contact

Gebruikersavatar Martin Swinkels 02 jun 2016 17:48

+1
mooi tripje zo.. 8-)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 jun 2016 18:52

Fraai fraai!!
Je zou spontaan een stalen Gios gaan zoeken :-)
Less is bore

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 03 jun 2016 00:02

Op zondag was de Gios Torino Rando ter gelegenheid van de 100e verjaardag van Tolmino de oprichter van dit merk.

Bij de inschrijving kreeg je een musette met bidon, sportdrank en wat strooimateriaal zoals een Campagnolo sleutelhanger.
Afbeelding

Niet alle Gios fietsjes zijn blauw. Sterker: vroeger was oranje de hoofdkleur
Afbeelding

Deze wil je niet direct achter je hebben :mrgreen:
Afbeelding

Maar deze ook niet :mrgreen:
Afbeelding

Luigi mijn vriend uit Modena was helemaal blij met z'n randoneursfiets. Heeft bizarre plannen en daagt me maar uit om mee te gaan. Ik heb echter een geel simpel principe: in het donker starten ok maar voor de zon ondergaat is het klaar!
Afbeelding

Hoewel blauw de hoofd kleur was toch wel een bonte verzameling
Afbeelding

De linker trui kennen de meeste wel maar weten de kenners van welke ploeg de rechter trui is? Het zijn met recht broertjes van elkaar :idea:
Afbeelding

Berutti is het gezicht van de Italiaanse retro-scene. Unieke verzameling maar ook altijd klaar voor uitleg of om iemand te helpen. Overigens geen onverdienstelijk crosser geweest!
Afbeelding

Er was slecht weer voorspeld maar in het begin hadden we mazzel. In het begin dan toch
Afbeelding

Met Roberto in het verleden als een snoei en snoei hard zitten fietsen. Zou het goed op de Hollandse dijken doen deze stoemper.
Afbeelding

Jonge en oude vrienden
Afbeelding

Aan de auto hangen is ongeveer een nationale sport :lol: :lol: :lol: :lol:
Afbeelding

Van mannen met baarden, prachtige dames, oude karren en gewone zielen. Een zeer bont gezelschap. Daarom wel zo leuk!
Afbeelding

Klimmetjes. De auto van de koersdirecteur had er meer moeite mee :o
Afbeelding

En de bus was al goed bezet
Afbeelding

Ristoro!
Afbeelding

Bizar wat er dan na een ritje van niks al naar binnen wordt gewerkt
Afbeelding

Na de pauze kwam dan toch de regen. Flink regen :evil:
Afbeelding

Maar na de regen kwam ook de lunch :winkthumb: Bon kon ingeleverd worden bij de buren (naast de showroom staat een restaurant).
Afbeelding

Na de lunch was er de prijsuitreiking en Aldo houdt wel van een feestje.
Afbeelding

Jammer van de regen in het tweede deel. Daarna was het weer droog en konden we ons klaarmaken voor de finale van de Giro in het centrum van Turijn..........................

Wordt vervolgd

A Presto!

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 03 jun 2016 00:16

leuke reeks weer!

maar... wat doet vriend Luigi met sh*mano op z'n gios???????

Gebruikersavatar
TheTourist
Forum-lid
Berichten: 406
Lid geworden op: 04 nov 2014 13:29

Gebruikersavatar TheTourist 03 jun 2016 08:52

Gastheerg schreef: Ristoro!
Afbeelding
Dat is nog eens een bevoorrading! :shock: :P
Canyon Endurace CF SL 8.0 Disc 2019

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 03 jun 2016 08:58

Bianchi-Ber schreef:
Gastheerg schreef:Dat is nog eens een bevoorrading! :shock: :P
De foto van de tafel met fris, wijn en fruit is mislukt. Of het door de wijn komt weet ik niet zo goed :mrgreen:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 jun 2016 11:03

Wat een supertrip weer Gerard!
Less is bore

Plaats reactie