Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Welke (bijzondere) dieren gespot tijdens je ritje

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 14 mei 2018 19:15

Vanmorgen een jong vosje. Dat is op het rondje (Zandvoort) wat ik heb gedaan op zich niet zo bijzonder maar wel waar ik hem zag: Hazerswoude-Dorp!!!!!!!!!!
Hij zat gewoon bij een jongen en bleef daar zitten. Was niet ziek of gewond. Jongen ging om hulp bellen. Daar met al dat verkeer is zo'n beest kansloos!

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 14 mei 2018 20:19

Niet een bijzonder dier maar zag in een rustig dorpje op de weg een eend naast een doodgereden eend zitten. Best een triest plaatje.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
ddetaey
Forum-lid
Berichten: 481
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:55

Gebruikersavatar ddetaey 17 mei 2018 20:45

Voorbije maandag ben ik tussen Kruibeke en Bazel (provincie Oost-Vlaanderen) voorbij 3 dromedarissen gereden die rustig aan de kant stonden te grazen. Dom genoeg geen foto genomen,
Aangezien ik samen was met een vriend die juist terug in België was na een aantal jaren in Dubai, vroeg ik hem of hij huisdieren had meegebracht.

Stornie
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 15 jul 2017 09:27

Stornie 19 mei 2018 09:51

Gisteren op de terugweg van werk naar huis zag ik iets op het fietspad kruipen. Toen ik dichterbij was, bleek het een heel jong vosje te zijn. Achterzijde leek verlamd, echt heel zielig. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen door te rijden en ben dus gestopt. Snel de dierenambulance gebeld, maar die konden gek genoeg niets doen?! Telefoonnummer van een dierenopvang gekregen en die zouden komen. Bij het niet ver naastgelegen huis hadden ze een doos waar ik hem mee heb kunnen vangen. Ik moest verder, maar ze zouden hem komen ophalen.
Hopelijk leek het ernstiger dan het was en kunnen ze hem weer laten opknappen. Als hij echt verlamd is (misschien aangereden) dan kunnen ze hem in ieder geval uit zijn lijden verlossen. Vandaag bel ik ze even over de afloop. Maar wel echt heel erg van zo'n mooi beestje :(
Bijlagen
IMG_4946[1].JPG

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 19 mei 2018 09:57

Nee, natuur is natuur en dat moet je laten maar ik had ook niet over mijn hart verkregen dat beestje te laten zitten en zou geen oog dicht doen.

Laat idd weten wat je verder te horen krijgt.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 19 mei 2018 12:08

Het is vooral triest nieuws wat hier de laatste dagen voorbij komt. Ik kwam vandaag een dode das tegen tijdens mijn rit. Er waren geen uiterlijke verwondingen te zien, maar ik denk dat hij door een auto gegrepen was. "Gelukkig" was het een mannetje, anders had de dassenwerkgroep op zoek gemoeten naar de jongen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Stornie
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 15 jul 2017 09:27

Stornie 19 mei 2018 12:51

Inderdaad wel veel triest nieuws...

Net gebeld, want ik want was benieuwd hoe het met het vosje was. Hij is rustig gebleven en heeft blijkbaar goed gegeten! Daarnaast heeft hij ontstekingsremmer gekregen. Ze hopen dat hij opknapt, maar weten niet zeker of hij de rug gebroken heeft. Ze geven het een paar dagen om aan te zien of hij verder opknapt en weer goed kan gaan lopen. Ik mag ze over een dag of drie terugbellen, dus wordt vervolgd.

tomdumotor
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 05 sep 2017 21:33

tomdumotor 19 mei 2018 14:28

Bij mensen in de tuin een dromedaris(ja echt) in Klein-Dongen

kooijtje2
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 24 jul 2015 21:17
Locatie: In de Buurt

kooijtje2 19 mei 2018 15:10

Stornie top actie !

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 19 mei 2018 15:52

Stornie echt een top actie. Vossen krijgen vaak onterecht de schuld van de achteruitgang betreft de weidevogels. Vooral hier in Friesland slaan ze helemaal door. De vos en roofvogels worden bewust omgebracht. Wordt tijd dat de mens eens in de spiegel gaat kijken.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

bever
Forum-lid
Berichten: 2125
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 19 mei 2018 18:52

Stornie schreef: 19 mei 2018 12:51 Inderdaad wel veel triest nieuws...

Net gebeld, want ik want was benieuwd hoe het met het vosje was. Hij is rustig gebleven en heeft blijkbaar goed gegeten! Daarnaast heeft hij ontstekingsremmer gekregen. Ze hopen dat hij opknapt, maar weten niet zeker of hij de rug gebroken heeft. Ze geven het een paar dagen om aan te zien of hij verder opknapt en weer goed kan gaan lopen. Ik mag ze over een dag of drie terugbellen, dus wordt vervolgd.
hou ons op de hoogte !

JC80
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 02 okt 2017 17:14

JC80 20 mei 2018 17:02

Vandaag weer verrassend vaak de langzaam uitstervende variant van de homo sapiens gezien, je kent ze wel, die exemplaren die uitsluitend gekleed in short en leren sandalen aan iedereen zonder enige gene hun zwembandjes durven te laten zien. Vaak een goed tapijtje op rug en borst, soms een vrouwtje in hun kielzog, kaarthouder op het stuur.
Stiekem ben ik gewoon jaloers op die gasten. Lijkt me best lekker soms :)

Plaats reactie