Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Welk fietsblad?

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 22 mar 2013 19:14

Het klopt dat we hier als forumleden te gast zijn. Aan de andere kant, ik denk dat dit forum best een positief effect op de verkoopcijfers van het blad heeft. Daarnaast, in principe zou je hier toch ten allen tijde je mening moeten kunnen geven?

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 22 mar 2013 19:35

http://soigneur.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

Pina aqua
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 05 feb 2013 14:13

Pina aqua 22 mar 2013 19:39

Ik heb het blad fiets en vind het een prima blad om als lectuur te lezen. Niet vanwege de diepzinnige tsten maar gewoon op de hoogte blijven.
It's ,absolutely, without question, unequivocally, only about the bike

nr071
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 08 sep 2010 22:26

nr071 22 mar 2013 23:31

Ik heb geen abonnement op een fietsblad. Maar ik koop los Fiets, Soigneur en De Muur. Het is maar net wat je zoekt. Zoals al aangehaald, ik zou eerst wat losse nummers proberen.

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 22 mar 2013 23:49

Zonder aarzeling; Grinta!

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2247
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 23 mar 2013 01:59

Persoonlijk vind ik de inhoud van Grinta minder worden. De eerste uitgaven vond ik beter als wat er nu wordt uitgegeven. Valt natuurlijk ook niet mee om iedere maand een goede editie op de markt te zetten. Het budget zal in de be en nl ook lager zijn als in duitsland.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 23 mar 2013 07:43

daniel1975 schreef:@havana: inhoudelijk ben ik het (vaak) met je eens, maar aan de andere kant ben ke hier wel te gast..... Dubbel dus.
En omdat je hier te gast bent zou je dus geen kritisch woord over Fiets mogen uiten? Anders zou het zijn als iemand ongefundeerd kwam roepen dat "Fiets een onnozel kutblad" is, maar een kritische opmerking moet wel kunnen dunkt me. Wat is de waarde van zo'n forum, als bepaalde onwelgevallige meningen worden uitgesloten? Fiets stelt het kanaal ter beschikking (waarvoor dank), maar daar houdt het op. Het feit dat je rijdt op fietspaden die de overheid je ter beschikking stelt ontzegt je toch ook niet het recht kritiek te uiten op diezelfde overheid?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 23 mar 2013 09:35

Ik heb tot recent veel Duitse bladen gelezen, Tour, Roadbike.. Goede bladen hoor, maar wel alleen race (MTB hebben ze aparte tijdschriften voor) en na verloop van tijd begint ik er op uitgekeken te raken (niet WEER een Mallorca special... over sponsoring gesproken). Procycling is geen fiets, maar een wielerblad (toch?). Grinta heb ik gelezen, maar vormgeving en inhoud is niet mijn ding.

Soigneur heb ik een keer gelezen; mooi blad. Beetje duur, want lees hem net zo snel als de Fiets... Bike & Trekking koop ik af en toe; met afstand mooiste blad op de markt (dik glanzend papier, groot formaat, grote foto's). Race, Mtb, Atb... alles dus. Koop je niet voor de diepgaande testen; meer voor de reisreportages en de plaatjes. Muur is een literair wielerblad. Goed blad, als dat is wat je zoekt. Lees hem van iemand anders.

Geabonneerd op Fiets; gewoon een goed blad met een goede mix van verschillende onderwerpen. Sommigen zoeken misschien meer diepgang. Maar als ik, ook nog in het Duits, een of ander lang artikel in TOUR lees over de techniek achter windtunneltesten, dan haak ik na 2 alinea's af. De 5% aan techneuten is er blij mee, maar je moet het merendeel van je lezers er niet te vaak mee lastigvallen. Het Fietsforum is absoluut geen goede weergave van de lezers van fiets (want beter getraind, beter geinformeerd en moeilijker tevreden te houden).

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 24 mar 2013 10:50

Aangezien de fietswereld redelijk beperkt is in omvang kan het geen kwaad om diverse bladen uit de losse verkoop te lezen.
Ruilen met anderen is natuurlijk ook nog altijd een goed alternatief omdat het amper dagactualiteiten betreft.
Daarmee bereik je dat je naast Fiets (onmisbaar voor de Hollandse fietscultuur)ook andere zichtpunten meekrijgt.
Zij is ook tegen

Erik
Forum-lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 24 mar 2013 11:26

Persoonlijk vind ik Tour heel eenzijdig op Duitse merken gericht. De testen zijn welk grondig, maar vooral doordat ze meer technische info geven dan Fiets. Wanneer Fiets gedetailleerdere info zou geven over de geteste fietsen (en geen onzincijfers zoals imago) dan zou dat de testen zeker ten goede komen. Wat dat betreft zou van mij de redactie de manier van testen van Cycling Plus (werken ze toch al mee samen) wel over mogen nemen, want de testen in dat blad geven veel meer info dan de testen in Fiets. Dat zijn inmiddels naar mijn mening meer leuk geschreven beschrijvingen dan echte testen die veel info over de fietsen geven.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 24 mar 2013 12:38

Fiets is gericht op mensen die rondom hun eerste fietsaankoop zitten. Als ik een fietsblad van de grond moest trekken zou dat ook mijn doelgroep zijn. Het financieringsmodel zorgt er voor dat tijschriften zich vooral op de lokale markt richten. Wel vind ik het vreemd dat er nog geen internationaal (internet-)tijdschrift is. Of heb ik iets gemist?
Laatst gewijzigd door sloeren op 24 mar 2013 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 24 mar 2013 13:05

Zelf vind ik Cycling.be (opvolger van Cyclosprint) eigenlijk niet zo kwaad: biedt goede mix aan informatie over het materieel, het fietsen en de koers (daar waar Fiets vooral op het eerste focust, Grinta op het tweede en Procycling op het derde). Het is ook wat professioneler geworden, want het vroegere Cyclosprint zag er toch wat uit als een veredeld clubblad.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Plaats reactie