Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5909
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 29 dec 2018 13:55

Ik zag ook op de site staan dat er zo'n duizend deelnemers waren. Ik vind dat eigenlijk best veel, en dan hadden best wel wat meer hun best mogen doen om zo'n grote groep in goede banen over de openbare weg te leiden. Maar gokken dat de deelnemers bereidwilligheid genoeg zijn om plaats te maken voor anderen, is mijns inziens wel erg makkelijk om de verantwoordelijkheid te verplaatsen
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 29 dec 2018 14:30

Karl66 schreef: 29 dec 2018 13:10
RVV schreef: 29 dec 2018 00:05 Met alle respect JC80 maar je zet je zelf wel een beetje als “slachtoffer” neer in deze discussie. Ter plekke bleek je voor heel veel ergenis en overlast te zorgen. Dit geef je immers zelf aan. Hoeveel “recht” je ook had om daar te fietsen. Je hoorde daar op dat moment niet thuis. Heel vervelend dat je jezelf vastreed in de drukte. En terug fietsen was ook geen optie. Dan had je gewoon moeten stoppen en aan de kant moeten gaan staan als je verstandig was geweest. Dan had je daarna weer kunnen omkeren en ergens anders je route kunnen hervatten. En nee dat zou echt heen uren gaan duren. Hooguit een half uurtje. Jeuh gewoon verbazingwekkend dat je niet inziet wat je eigen rol in dit gebeuren is geweest.
Volgens mij horen wielrenners nog steeds op het fietspad en hardlopers juist niet. Nou kan het een keer voorkomen dat er een wedstrijd gehouden wordt en de hardlopers dat fietspad tijdelijk lenen. Maar dan is het nog steeds niet de schuld van de wielrenner dat de organisatie de boel slecht georganiseerd heeft en op geen enkele manier informatie geeft aan de normale gebruikers van dat fietspad.
Het is wel een beetje raar om de schuld van de slechte organisatie bij een nietsvermoedende wielrenner neer te leggen.
Nogmaals het gaat niet om schuld. Natuurlijk treft JC80 geen schuld omdat de organisatie de zaken niet goed heeft geregeld.

Waar het om ging was inzicht... ga je midden tussen grote groepen hardlopers fietsen die overduidelijk met een wedstrijd bezig zijn dan is dat op zijn zachts gezegd niet bepaald handig.

De hardlopers kun je in deze kwestie het ook niet kwalijk nemen omdat die ook in de verondstelling waren dat ze ongehinderd konden hardlopen. De agressie praat ik niet goed (had ik al gezegd).

Maargoed iedereen die redeneert weer vanuit zijn eigen egoïsme.. “ik heb recht op dit en dat”. Zo zijn er ook genoeg automobilisten die ons fietsers in gevaar brengen (snijden etc) omdat ze vinden dat ze alle recht op de weg te hebben met een “die kutwielrenners moeten gewoon opzouten” mentaliteit.

JC80
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 02 okt 2017 17:14

JC80 29 dec 2018 17:12

Jongens, ik heb er echt wel van geleerd. De volgende keer dat ik een partij hardlopers tegenkom en ik de indruk krijg dat het een wedstrijd is (nogmaals, dat wist ik deze week dus niet meteen) stap ik gewoon af en draai ik om, ook al heb ik het 'recht' daar te rijden. Daar ging het me helemaal niet om. Geloof me, ik ben op de fiets echt niet op zoek naar problemen en heb ook geen interesse om 'mijn gelijk' te halen of 'in mijn recht' te staan. Inzicht krijg je pas na ervaring. Helaas was mijn eerste ervaring met een hardloopwedstrijd een bijzonder onaangename.

En inderdaad, nergens op de site valt te lezen dat de lopers rekening dienen te houden met andere verkeersdeelnemers. Bovendien, 1000 lopers is zeker best veel. In het gunstigste geval sta je dan dus gewoon een half uur te wachten in de kou.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5239
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 29 dec 2018 17:21

JC80 schreef: 29 dec 2018 17:12 Jongens, ik heb er echt wel van geleerd. De volgende keer dat ik een partij hardlopers tegenkom en ik de indruk krijg dat het een wedstrijd is (nogmaals, dat wist ik deze week dus niet meteen) stap ik gewoon af en draai ik om, ook al heb ik het 'recht' daar te rijden. ....
Voila het inzicht begint te komen ;-).
Wel opletten : dit geldt alleen voor lopers en wandelaars.
Als je als fietsers in de binnenstad rijdt waar je mag rijden op de weg moet je niet opzij gaan voor de auto's die zonder jouw aanwezigheid sneller zouden kunnen rijden...

JC80
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 02 okt 2017 17:14

JC80 29 dec 2018 18:02

walter- schreef: 29 dec 2018 17:21
JC80 schreef: 29 dec 2018 17:12 Jongens, ik heb er echt wel van geleerd. De volgende keer dat ik een partij hardlopers tegenkom en ik de indruk krijg dat het een wedstrijd is (nogmaals, dat wist ik deze week dus niet meteen) stap ik gewoon af en draai ik om, ook al heb ik het 'recht' daar te rijden. ....
Voila het inzicht begint te komen ;-).
Wel opletten : dit geldt alleen voor lopers en wandelaars.
Als je als fietsers in de binnenstad rijdt waar je mag rijden op de weg moet je niet opzij gaan voor de auto's die zonder jouw aanwezigheid sneller zouden kunnen rijden...
Nou, ik schreef in m'n allereerste post al dat ik 'als ik het had geweten, was omgedraaid', maar toen was jij nog te druk met je zen-preek ;)

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 29 dec 2018 18:20

RVV schreef: 29 dec 2018 14:30 Nogmaals het gaat niet om schuld. Natuurlijk treft JC80 geen schuld omdat de organisatie de zaken niet goed heeft geregeld.

Waar het om ging was inzicht... ga je midden tussen grote groepen hardlopers fietsen die overduidelijk met een wedstrijd bezig zijn dan is dat op zijn zachts gezegd niet bepaald handig.

De hardlopers kun je in deze kwestie het ook niet kwalijk nemen omdat die ook in de verondstelling waren dat ze ongehinderd konden hardlopen. De agressie praat ik niet goed (had ik al gezegd).

Maargoed iedereen die redeneert weer vanuit zijn eigen egoïsme.. “ik heb recht op dit en dat”. Zo zijn er ook genoeg automobilisten die ons fietsers in gevaar brengen (snijden etc) omdat ze vinden dat ze alle recht op de weg te hebben met een “die kutwielrenners moeten gewoon opzouten” mentaliteit.
En wat heb je aan dat inzicht als je onverwacht, zonder dat jij er iets aan had kunnen doen, midden in een hardloopwedstrijd terecht komt? Jezelf weg zennen?
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 29 dec 2018 20:20

:winkthumb:
JC80 schreef: 29 dec 2018 17:12 Jongens, ik heb er echt wel van geleerd. De volgende keer dat ik een partij hardlopers tegenkom en ik de indruk krijg dat het een wedstrijd is (nogmaals, dat wist ik deze week dus niet meteen) stap ik gewoon af en draai ik om, ook al heb ik het 'recht' daar te rijden. Daar ging het me helemaal niet om. Geloof me, ik ben op de fiets echt niet op zoek naar problemen en heb ook geen interesse om 'mijn gelijk' te halen of 'in mijn recht' te staan. Inzicht krijg je pas na ervaring. Helaas was mijn eerste ervaring met een hardloopwedstrijd een bijzonder onaangename.

En inderdaad, nergens op de site valt te lezen dat de lopers rekening dienen te houden met andere verkeersdeelnemers. Bovendien, 1000 lopers is zeker best veel. In het gunstigste geval sta je dan dus gewoon een half uur te wachten in de kou.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8568
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 29 dec 2018 21:18

walter- schreef: 29 dec 2018 17:21
JC80 schreef: 29 dec 2018 17:12 Jongens, ik heb er echt wel van geleerd. De volgende keer dat ik een partij hardlopers tegenkom en ik de indruk krijg dat het een wedstrijd is (nogmaals, dat wist ik deze week dus niet meteen) stap ik gewoon af en draai ik om, ook al heb ik het 'recht' daar te rijden. ....
Voila het inzicht begint te komen ;-).
Wel opletten : dit geldt alleen voor lopers en wandelaars.
Als je als fietsers in de binnenstad rijdt waar je mag rijden op de weg moet je niet opzij gaan voor de auto's die zonder jouw aanwezigheid sneller zouden kunnen rijden...
Walter,je kent het gebied waar dit is?
Er lopen namelijk fietspaden en auto/motor/fiets wegen in dit gebied.
Het is een prachtig gebied om te rijden bij 10 graden als er niemand zich op de paden bevindt 😁.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5132
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 05 jan 2019 19:36

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/237982/m ... -heemskerk

En dat waarschijnlijk omdat ze geen kaartje gekocht hadden.... (dagkaart of jaarkaart (laatste 12 euro))

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 06 jan 2019 15:10


Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 06 jan 2019 16:30

DDX schreef: 05 jan 2019 19:36 https://www.nhnieuws.nl/nieuws/237982/m ... -heemskerk

En dat waarschijnlijk omdat ze geen kaartje gekocht hadden.... (dagkaart of jaarkaart (laatste 12 euro))
Hahaha, de laatste 10 jaar rij ik gemiddeld wel 2x per week door de duinen van PWN zonder kaart......nog nooit aangehouden,.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8382
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 06 jan 2019 16:49

Keezx schreef: 06 jan 2019 16:30
DDX schreef: 05 jan 2019 19:36 https://www.nhnieuws.nl/nieuws/237982/m ... -heemskerk

En dat waarschijnlijk omdat ze geen kaartje gekocht hadden.... (dagkaart of jaarkaart (laatste 12 euro))
Hahaha, de laatste 10 jaar rij ik gemiddeld wel 2x per week door de duinen van PWN zonder kaart......nog nooit aangehouden,.
En als je aangehouden wordt, ga je ook op de vuist? Ik hoop het niet.

Plaats reactie