Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

miljaar... pubers op de baan

twijfelaar
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 mar 2005 14:40

twijfelaar 02 sep 2005 16:13

en jawel... ik heb al prijs...

een rustige zomer lang elke dag het fietspad quasi voor mij alleen...

De 1e dag met fietsende pubers op de baan en ik heb al prijs.
Los op eentje gevlamd.

Komt onze jongeman doodleuk de straat schuin oversteken om 30 meter verder in te slaan en rijdt mij letterlijk van het fietspad. t was interessanter om te weten of zijn vriendjes zijn gevaarlijk manouver immiteerden dan te weten dat ik aan 35 van de andere kant afkwam.
Nog vol in de rem gegaan, maar geen avance... puber begon danig te zwalpen (van t verschieten toen ik opeens knal voor hem opdoemde) dat ik er, zelf al slippend, los op ben geschoven...

jaja... een winter vol ergernis (en blauwe plekken) is in aantocht...

fust
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 16 sep 2004 16:47

fust 02 sep 2005 16:37

Daar heb ik dus ook last van.....
6 weken lang rustig naar mijn werk kunnen fietsen, maar sinds afgelopen maandag is het prijs.
Je kunt bellen wat je wilt, maar  'aan de kant gaan' staat niet in hun woordenboek. Als je gaat roepen, krijg je een grote mond terug.
Ik overweeg echt af en toe om over de weg te gaan fietsen ipv het fietspad, maar er wordt daar zo ontzettend hard gereden door de auto's, dat dat ook niet echt veilig is. Het vervelende is ook dat ik op die locatie geen alternatieve route heb om bij mijn werk te komen.

apojapo
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 18 aug 2005 03:16

apojapo 02 sep 2005 19:37

Zag er gister ook 1 in de berm rijden (bij wassenaar) Ik kwam ze gelukkig van achter tegen en niet tegemoet. Waar ik fiets (duinen) zijn er gelukkig niet zo heel veel pubers maar wel veel oude dikke oma's en opa's. Het fietspad is breed genoeg voor 4 maar zij krijgen het voor elkaar om de weg te versperen met hun 2-en en dan moet je weer in de remmen als er ook 1 tegenligger aankomt. Zeer irri

twijfelaar
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 mar 2005 14:40

twijfelaar 02 sep 2005 23:00

tja...
 
s morgens zijn het pubers op weg naar school...
s avonds (dan zijn de pubers al lang thuis) is het de oude garde.
Die kunnen er ook wat van.
Kom ik er vanavond zo 2 tegen, een fietspad waar ook tractors op mogen die daar een veld hebben, geeft al een idee hoe breed het daar is.
Meneer rijdt helemaal links, mevrouw helemaal rechts.
Als sympathieke mens wil ik ze geen aap doen verschieten door er tussendoor te vlammen, dus ik maar bellen (lang en luid, tot ik een metertje achter hun zat)...
Geen reactie... dus vlam ik er toch maar tussendoor.
 
rara, wat meneer zijn reactie was... Luid bellen en dan even roepen: "hebt ge da nie misschiens, ventje??".
Alsof het mijn schuld is dat die 2 potdoof aan het worden zijn...
En dan nog... wie pikt er nu eens ganse baan in met z'n 2.
 
Waarschijnlijk zit die ouwe pee nu in zijn duivenlokaal te klagen over de wielertoeristen. Gelijk dienen andere melker die midden op het fietspad (datzelfde pad) zijn duiven aan het lossen was terwijl er net een peletonneke aan kwam razen.
 

Erik
Forum-lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 02 sep 2005 23:09

Tja, erger mezelf ook heel vaak aan het stompzinnige/dove gedrag van mijn medeweggebruikers. Aan de andere kant kun je je natuurlijk ook afvragen of het verstandig is om wanneer er meer verkeer op de weg/fietspad is het verstandig is om je daar met 35 in het uur tussen te begeven. Mensen die niet op een racefiets zitten hebben namelijk vaak geen benul van je snelheid en schirkken zich vervolgens lens. Moraal: de straat is geen parcours...
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

.marcel.
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 18 aug 2005 23:01

.marcel. 02 sep 2005 23:41

hierbij verontschuldig ik mij in de naam van alle medepuber voor het storende gedrag.
hit the road jack

schmo
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 12 feb 2005 12:47

schmo 03 sep 2005 00:22

Quote: Origineel geplaatst door Aziraphale op 02 September 2005
Tja, erger mezelf ook heel vaak aan het stompzinnige/dove gedrag van mijn medeweggebruikers. Aan de andere kant kun je je natuurlijk ook afvragen of het verstandig is om wanneer er meer verkeer op de weg/fietspad is het verstandig is om je daar met 35 in het uur tussen te begeven. Mensen die niet op een racefiets zitten hebben namelijk vaak geen benul van je snelheid en schirkken zich vervolgens lens. Moraal: de straat is geen parcours...

Jottem! Met z'n allen naar de wielerbaan! Almaar rondjes draaien...

Erik
Forum-lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 03 sep 2005 23:04

Quoten: Origineel geplaatst door schmo op 02 September 2005

Jottem! Met z'n allen naar de wielerbaan! Almaar rondjes draaien...

Of gewoon rekening houden met de rest van de wereld....
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

bandit
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 14 feb 2005 19:42

bandit 04 sep 2005 17:47

Quoten: Origineel geplaatst door twijfelaar op 02 September 2005


....
Geen reactie... dus vlam ik er toch maar tussendoor.
...


Zie je, ik ben niet de enige die dat doet.
Maar ja, einde schoolvakanties = begin ergernis. Pak ik eens onverhoopt de fiets om naar het werk te gaan, dan moet ik op tijd vertrekken op de schoolmeute voor te zijn.
Waarom fiets ik op mijn "gewone" fiets ook minstens net zo hard als op mijn racefiets...?
Bekijk mijn site: Zitvlees.nl!

Plaats reactie