Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Stafkaarten

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 dec 2005 22:28

Ik heb recentelijke nog al wat stafkaarten geleecht. Ik heb iets van 30 gb aan kaarten nu, niet echt wat je noemt legaal. Alles is dus digitaal, gecalibreerd voor het progamma Ozi Explorer.
De volgende kaarten heb ik:
Frankrijk 1 op 25k: 7,8 gb
Frankrijk 1 op 200k: 570 mb
Groot Britannië 1 op 50k: 1,7 gb
Ierland 1 op 50k: 440 mb
Luxemburg 1 op 20k: 111 mb
Nederland 1 op 25k: 1,3 gb
Zwitserland 1 op 50k: 700 mb
België 1 op 50k: 400 mb
Duitsland 1 op 25k: 21 gb
Oostenrijk 1 op 50k: 930 mb
Italië niet compleet ik heb 3,7 gb: Piemonte, Toscana, Trentino en Valle d'Aosta.
Op cd's branden doe ik niet aan (behalve alles wat op 1 cd past), want dan ben ik vele avonden bezig. Ik brand dvd+R's.
Ik wil best wat dvd's branden, vooral voor de arme Belgen met data limieten en al die mensen die zonder Usenet (dus met dank aan de originele posters)  leven . Ik ga geen spullen verkopen die niet van mij zijn, dus ik doe alles tegen kostprijs van dvd'tje(s) + verzendkosten.
(Ben je het er niet mee eens reageer dan gewoon niet of mail maar fijn dan leg ik je mijn beweegredenen uit). Ga je het echt veel gebruiken of professioneel gebruiken dan koop je het natuurlijk.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

mcf1
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 09 dec 2004 09:55

mcf1 14 dec 2005 00:04

sorry maar wat zijn precies stafkaarten? effe op google gezocht maar je bedoel topografische kaarten...

PS wat hebbie eraan?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 dec 2005 00:19

topografische kaarten kan je ze ook noemen. Als je wilt gaan mountainbiken of wandelen heb je helemaal niets aan een standaard 1 op 200k kaart. Dan zijn deze kaarten handig, je route voor op de racefiets moet je op een 200k kaart gewoon zoeken. Als je dat op 1 op 25k gaat doen wordt je knetter gek. (ben je dat al :P)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

shadowclaim
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:09

shadowclaim 19 dec 2005 21:19

Beste Amclassic-fan, ik heb via Chris iemand die dit forum bezoekt vernomen dat jij (en zelf ook gelezen) kaarten hebt. Ik zoek kaarten voor wielrenners als kerstmis cadeau aan mijn schoonvader die wielrennen als hobby beoefend. Het mag van elk land zijn, maar liefst binnen Europa en rond België krijgt misschien ookwel een grotere keuze. Ik ben bereid die verzendingskosten en cd kosten te betalen maar hoe moet dat dan. Vermits je zoveel hebt lijkt me nog het beste van al, maar dat hangt af hoe wijt je woont, even af te komen met mijn externe harde schijf en alles over te zetten. Ben je echter bekend met nieuwsgroepen ? Je zou anders ze in een nieuwsgroep ergens kunnen zetten, dan zijn ze snel gedownload, ik begrijp dat dat geen optie is voor allemaal. Maar misschien voor een paar of een. Je spreekt trouwens over de fijnheid van de kaart, zelf ben ik er een leek in, met een koersvlo welke scherpte moet de kaart dan hebben ? Handigste lijkt me om zeker al duidelijk alle wegen te kunnen zien inclusief hun namen. Als je de files zelf van een forum hebt, zou je me dan even kunnen laten weten van waar?
Vriendelijke groeten,
Rob

shadowclaim
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:09

shadowclaim 19 dec 2005 21:21

Quoten: Origineel geplaatst door shadowclaim op 19 December 2005


Beste Amclassic-fan, ik heb via Chris iemand die dit forum bezoekt vernomen dat jij (en zelf ook gelezen) kaarten hebt. Ik zoek kaarten voor wielrenners als kerstmis cadeau aan mijn schoonvader die wielrennen als hobby beoefend. Het mag van elk land zijn, maar liefst binnen Europa en rond België krijgt misschien ookwel een grotere keuze. Ik ben bereid die verzendingskosten en cd kosten te betalen maar hoe moet dat dan. Vermits je zoveel hebt lijkt me nog het beste van al, maar dat hangt af hoe wijt je woont, even af te komen met mijn externe harde schijf en alles over te zetten. Ben je echter bekend met nieuwsgroepen ? Je zou anders ze in een nieuwsgroep ergens kunnen zetten, dan zijn ze snel gedownload, ik begrijp dat dat geen optie is voor allemaal. Maar misschien voor een paar of een. Je spreekt trouwens over de fijnheid van de kaart, zelf ben ik er een leek in, met een koersvlo welke scherpte moet de kaart dan hebben ? Handigste lijkt me om zeker al duidelijk alle wegen te kunnen zien inclusief hun namen. Als je de files zelf van een nieuwsgroep hebt, zou je me dan even kunnen laten weten van waar?
Vriendelijke groeten,
Rob


Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 dec 2005 00:15

Alles komt van nieuwsgroepen (=usenet). Was allemaal gepost in alt.binaries.cores Maar tenzij je een hele goede payserver hebt staat het er nu echt niet meer. Ik woon in Enschede, dus ik vrees dat het niet in de buurt is. Ik wil wel uploaden, maar dan staat denk ik de computer beetje heel lang te uploaden. 30 gb/ 100 kb/s = 4 dagen constant uploaden(alleen de rar al). En dan ook nog de heleboel 1e weer rarren en parren levert dus op dat de computer een week bezig is. Als er meer mensen zijn wil er misschien over denken om te reposten, maar voor 1 iemand is dat beetje te veel werk.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 dec 2005 00:16

Maar als ik het goed begrijp woon je in België en dus heb je een akelige download limiet die zorgt dat je dit helemaal niet in 1 maand kan binnen halen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

shadowclaim
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:09

shadowclaim 20 dec 2005 11:50

dat klopt alles zou ik in een keer niet kunnen downloaden, maar 1land zou bijvoorbeeld al wel kunnen gaan. Daarbij heb ik twee adressen dat wil zeggen dat op een maand 20giga kan downloaden, deze maand is er al wat vanaf. Maar 1 land zou een begin kunnen zijn en als je dat wil kunnen we op een wat langere termijn de rar's erdoor spelen. Dan kan hij nog altijd zeggen of hij de mappen goed vind of niet. Zijn ze allemaal bruikbaar voor wat ik bedoel ? Hij is geen mountainbiker, enkel de baan doet hij. Want ongetwijfeld heeft hij al plannen van onze buurlanden maar kwestie cadeau doe ik hem hier toch het grootste plezier mee denk ik. Idd je woont wat ver weg, dat is niet echt een oplossing, toch niet in de directe zin ik zit met examens (biomedische wetenschappen). Tevens als je me hiermee zou willen helpen is het één plezier het ander waard. Ik weet niet wat je interessen boeien maar misschien heb ik iets wat jou interesseerd. Van muziek heb ik bijvoorbeeld 10 000 mp3's en als ik je smaak ken kan ik daar ongetwijfeld nog meer van te pakken krijgen. Of als je liever wat geld hebt, geen probleem. Frankrijk en België zijn bijvoorbeeld niet groot, het zou een mooi begin zijn, en als ik wat meer tijd heb kan ik eventueel wel een keertje langs komen, dat moeten we dan nog maar eens afspreken. Maar dan kan ik hem al iets geven op kerstmis zelf.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 dec 2005 19:15

Hij heeft het meeste aan de kaart van Frankrijk 1 op 200.000. De andere kaarten zijn handig als je heel precies je route wil zoeken, maar die zou ik niet uitprinten om mee te nemen op de fiets. Want dan heb je of enorme lappen papier of je moet het verkleinen waardoor alles onleesbaar wordt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

shadowclaim
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:09

shadowclaim 21 dec 2005 11:28

zou je die dan eens ergens willen posten ? In een groep waar niet teveel staat, een onbenullige groepje ergens. En laat je me dat dan weten en kan je het eventueel ook nog posten op ftd. Dan zijn er misschien nog mensen blij mee. Het zou hem alvast zeer gelukkig maken denk ik.
grtz shadowclaim

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 dec 2005 00:48

Ik heb Frankrijk 1 op 200.000 gerepost in alt.binaries.kaarten
Dat is een nieuwe groep dus de header zijn binnen paar seconde binnen. Suc6 met leechen. Op FTD heb ik hem ook ff neergezet. Ik zag dat iemand anders vandaag al OziExplorer had gepost dus die post ik niet nog een keer.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

shadowclaim
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:09

shadowclaim 22 dec 2005 10:47

Heb hetzelfde probleem als mensen op ftd, kan a.b.kaarten niet gevonden krijgen, zelfs niet als ik de groeplijst volledig opnieuw heb binnen gehaald
Oziexplorer schijnde in a.b.nl te staan, hier heb ik vroeger al van gedownload maar kan nu de map niet vinden maar het is geen ramp, programma is toch free lincense gebruik.
Zou je de kaarten ergens anders kunnen reposten? Op ftd werdt gevraagd voor nzb maar dat werkt bij mij niet, dan download hij enkel tekst in cache en niets in download folder. Geen idee hoe dat komt, moet altijd alles manueel doen.
Sorry voor het ongemak alvast kudo's

Plaats reactie