Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wat heb jij voor het laatst gekocht?

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 15 dec 2020 08:53

mhr-zip schreef: 15 dec 2020 08:43
NuitKor schreef: 15 dec 2020 08:25
JoostG schreef: 14 dec 2020 22:35 Na alle ellende op de verschillende nieuwszenders heb ik mijzelf getrakteerd op handschoenen. Dat blijft bij mij altijd het meest lastige gedeelte van de outfit: te snel warm, zweet en dan weer koude handen. Ik ga het nu proberen met leren handschoenen (wel zo chic) van Galibier, de Elysee Leather Glove.
Je moet ook wel 3 paar handschoenen hebben voor alle temperaturen. Ik heb van die dunne hardloophandschoenen waar ik vinger(fiets)handschoenen overheen doe. Als het dan rond 2-3 graden is heb ik nog een iets dikkere van Decathlon en als het echt onder 0 is heb ik nog erg dikke van Roeckl.
Je noemt er al 4 :lol:

Hoop verder niet dat mijn vrouw meeleest dat je aan 4 paar genoeg zou moeten hebben :roll:

Ik gebruik ook vaak een liner, kan je net een bredere range aan/nog wat uittrekken onderweg. En ik vind het beter om die liner in het wasmachine te stoppen dan je handschoenen zelf.
Ha, en dan overkomt het je dat je rit begint bij -2 en eindigt bij 5 graden. Dan heb je nog steeds niets aan minimaal 3 paar (tenzij je die meeneemt....).

Ik rijd nu nog steeds zonder handschoenen, maar sinds deze week is het bos nat, en dat blijft het nog wel even. Dan krijg je tijdens het rijden natte zooi op je handen, en dan worden de handen uiteraard wel koud. Ach, een klein minpunt bij een heerlijke mogelijkheid om buiten te zijn, te genieten en wat rust om mijzelf heen te creëren.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27589
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 dec 2020 10:19

Ik herken dit probleem en ik ben heel blij met mijn vorig jaar aangeschaft Craft Hybrid Weather handschoenen. Ik begin de rit in want-modus, zijn de handen warm dan klap ik de wantjes in en tegen het einde van de rit wanneer de handen weer klam worden doe ik ze er weer overheen.

Nadeel: als het echt koud is zoals vorige week zijn ze te koud. Dan start ik de rit met iets warmers (in mijn geval goedkope "lobsterhandschoenen" van PlanetX). Zijn de handen opgewarmd en beginnen ze te zweten, switch ik naar de Crafts en aan het einde van de rit weer terug naar de lobsters.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5086
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 15 dec 2020 11:39

JoostG schreef: 15 dec 2020 08:53
mhr-zip schreef: 15 dec 2020 08:43
NuitKor schreef: 15 dec 2020 08:25

Je moet ook wel 3 paar handschoenen hebben voor alle temperaturen. Ik heb van die dunne hardloophandschoenen waar ik vinger(fiets)handschoenen overheen doe. Als het dan rond 2-3 graden is heb ik nog een iets dikkere van Decathlon en als het echt onder 0 is heb ik nog erg dikke van Roeckl.
Je noemt er al 4 :lol:

Hoop verder niet dat mijn vrouw meeleest dat je aan 4 paar genoeg zou moeten hebben :roll:

Ik gebruik ook vaak een liner, kan je net een bredere range aan/nog wat uittrekken onderweg. En ik vind het beter om die liner in het wasmachine te stoppen dan je handschoenen zelf.
Ha, en dan overkomt het je dat je rit begint bij -2 en eindigt bij 5 graden. Dan heb je nog steeds niets aan minimaal 3 paar (tenzij je die meeneemt....).

Ik rijd nu nog steeds zonder handschoenen, maar sinds deze week is het bos nat, en dat blijft het nog wel even. Dan krijg je tijdens het rijden natte zooi op je handen, en dan worden de handen uiteraard wel koud. Ach, een klein minpunt bij een heerlijke mogelijkheid om buiten te zijn, te genieten en wat rust om mijzelf heen te creëren.
Ik begin niet vaak een rit bij -2 die eindigt bij 5 graden, aangezien ik bij dergelijk kou liever wat later op de ochtend vertrek. Komt wel eens voor dat ik mijn handschoenen tijdens de rit uit doe, maar dan gaan ze met gemak in mijn achterzakjes. Heb nooit echt problemen met mijn handschoenen, genoeg keuze en vooraf even buiten voelen welke aan moeten :)

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 15 dec 2020 15:19

JoostG schreef: 15 dec 2020 08:53
Ha, en dan overkomt het je dat je rit begint bij -2 en eindigt bij 5 graden. Dan heb je nog steeds niets aan minimaal 3 paar (tenzij je die meeneemt....).
Daarom gebruik ik graag een liner, die kan je altijd uitrekken.

Afbeelding
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1540
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 16 dec 2020 20:28

mhr-zip schreef: 15 dec 2020 15:19
JoostG schreef: 15 dec 2020 08:53
Ha, en dan overkomt het je dat je rit begint bij -2 en eindigt bij 5 graden. Dan heb je nog steeds niets aan minimaal 3 paar (tenzij je die meeneemt....).
Daarom gebruik ik graag een liner, die kan je altijd uitrekken.
Volgens mijn ervaring betekend dat: kleine handen hebben en de handschoenen minimaal een maat groter kopen.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1125
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 19 dec 2020 17:55

Een alu stuur (Prime Doyenne), dat er op het eerste oog uitziet als een carbonstuur (ivm de complexe vorm), voor een schappelijke prijs (70 €)
Bij Wiggle besteld (nu dat nog kan voor de harde Brexit de prijzen/levertijd omhoog drijft)
Afbeelding

In 3 dagen in huis, goed verpakt en idd qua vorm precies wat ik zocht (wing-shape, vlak stukje voor de STI grepen, Di2 compatible)
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 20 dec 2020 11:50

NoBlink schreef: 14 dec 2020 13:28
RKN schreef: 14 dec 2020 13:22 Dat was echte het eerste wat ik dacht toen ik hier een foto van zag;
Ze hebben de noppen van een paar copa mundials afgevijld :lol: :lol: :lol:

(als fietsschoen vind ik het helemaal niks overigens...)
Helaas niet de leren variant zoals Adidas ze vroeger maakte.

Ieder zo zijn ding :)
Nog steeds mijn favoriet. Leer en wat mesh aan de zijkanten. Tienduizenden kilometers ermee gefietst tot het echt niet meer kon. Stevig, licht en met het Adidas fijnafstelsysteem van de plaatjes. Kwamen die maar weer terug!
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 20 dec 2020 18:00

Donkere kleuren lijken helemaal in de mode te zijn, maar de zichtbaarheid laat zeer te wensen over. Ook bij daglicht onder de bomen. Mijn ega gaf aan die zichtbaarheid toch wel belangrijk te vinden.

Daarom een oranje long sleeve core jersey van Rapha gekocht. Een blauw en paars exemplaar heb ik al en ben daar uitermate content over. Tot een graad of 5 kan ik hier prima mee fietsen met een goede basis laag.
Screenshot 2020-12-20 at 17.51.15.png
En gelijk maar een core winter tight er bij besteld.

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 20 dec 2020 21:08

Ik vond het nadeel van al dat soort kleurtjes dat je of:

A) Ze gewoon mee wast met je zwarte bibtight, en ze snel vaal worden.
B) Ze constant apart staat te handwassen.

Vermoedelijk gaan de meesten voor A. Maar een vaal oranje shirt vind ik ook niet alles. In de praktijk rijd ik dus ook in de winter in volledig zwart.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 dec 2020 21:14

Ik was wielerkleding gewoon mee met de andere kleding, zwarte koersbroek gaat in de donkere was en een fel gekleurd shirt met de gekleurde was. Als de koersbroek ouder is dan ook regelmatig mee met de gekleurde was en daar wordt je broek niet zwarter van.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 21 dec 2020 07:47

Stoffa schreef: 20 dec 2020 21:08 A) Ze gewoon mee wast met je zwarte bibtight, en ze snel vaal worden.
Vaal worden heb ik (nog) geen ervaring mee. Het blauwe en paarse jack blijven tot nu toe mooi op kleur. Mijn fietskleding wordt overigens wel apart gewassen.

Zichtbaar zijn vind ik in deze belangrijker.

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 21 dec 2020 17:56

@asmeets. Je vrouw is tenminste verstandig :like:

Ik zie juist de laatste tijd (positief)steeds meer felle kleuren om optevallen, op de fiets(in het verkeer). Zeker op plattelandswegen met autoś ook op de weg, dan is dat veel verstandiger.

En gebruik een goed achterlicht. Eventueel knipperend overdag.

Ik heb een dubbele set op mijn racefiets. Knipperende en een "normale" daarbij.

Opvallende kleding met goede dagverlichting is een dikke pre.

Stadsfietsen zie je tegenwoordig ook steeds vaker met ingebouwde dagverlichting.Dat is toch de nabije toekomst.(overdag rijverlichting opde fiets,zeker buiten de stad).

Mij is nog steeds een raadsel..... waarom sommigen, nog steeds compleet in het zwart fietsen en zonder achterlicht met deze dampige, wat donkere periode van het jaar.

Ook zijn de straatverlichtingen(lantaarns) ook steeds meer afgenomen qua lichtopbrengst, Vroeger kon je gerust zonder licht in de stad fietsen overal. De straatverlichting was heel sterk. Maar na de besparingen op energie(mileu belasting) en leefomgeving(overlast van het scherpe en vele licht) zijn de stedelijke wegen en straten, nu ook veel donkerder.

(Buiten de stad uiteraard altijd al hartstikke donker op het platteland.)

Zelf nog gekocht:
-Rhinowalk 1,5L zadeltas op AliE.(wou wel eens wat anders).
-Santini (bij hun store) jack Team Rosa-jack( met een deel visible blue erin.:)
-5 paar zwarte veters voor mijn winterfietschoenen op AliE.(kosten daar geen donder)
-2 verstelbare Elite bidons(Bike24)
-Nieuwe thermos Elite Deboyo bidon(Bike24)
- en een nieuw eenvoudig Cateye Quick( inclusief out front mount)computertje(mooi ding!) (Mantel).
Laatst gewijzigd door codex op 21 dec 2020 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie