Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Mentaliteit forumleden

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 12 jan 2011 22:35

Brutti, sporchi e cattivi
Do kin der mar druk mei weze

charite
Forum-lid
Berichten: 520
Lid geworden op: 15 mei 2006 16:02

charite 12 jan 2011 22:41

Virtueel is tegenwoordig ook een afspiegeling van de samenleving.
En zoals Havana al aangaf, er komen steeds meer mensen langs, ook de (on)bekende "hit and run posters"

Ik ben in ieder geval blij dat ik wel een goede deal heb kunnen maken met een bekend forumlid m.b.t een Record groep. En... dat was ook de reden om het bij hem te kopen, namelijk, vertrouwen.

Ander probleem is dat mensen eenmaal assertiever worden en het blijft ook redelijk anoniem dit medium. Dus assertiviteit wordt al snel brutaal of onbeschoft, je hoeft namelijk niemand in de ogen aan te kijken.

"Fact of live" denk ik dan maar, gaat wel weer over, hoop ik ;) Ondertussen kijk ik wel uit met wie ik zaken doe.

Cheers

Peter


oyah
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 19 aug 2006 03:18

oyah 12 jan 2011 23:45

Spijtig als je met (ver)koop een nare ervaring hebt opgedaan. Maar jullie weten: "Verbeter de wereld,...
:)
Fiets... ook eens 11 speed!

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 12 jan 2011 23:50

Vooralsnog heb ik van het Fiets-forum een andere (betere) indruk dan van Marktplaats. Omdat je elkaars posts leest geeft het in ieder geval het gevoel dat je elkaar een beetje kent (ook al heb ik tot nu toe nog maar twee forum-leden live gezien ;) ). Dus is er bij mij in ieder geval (en ook bij anderen merk ik) meer vertrouwen dan bv op Marktplaats.
Wat ik tot nu toe gekocht heb is zeer netjes afgehandeld, zelfs met betaling ná levering; daaruit spreekt vertrouwen en respect. Met verkopen heb ik nog geen ervaring, omdat ik gewoon niet zoveel spullen heb.
Ik hoop dan ook dat Marktplaats-praktijken zo min mogelijk overwaaien naar dit Forum!
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 13 jan 2011 08:05

Tot op heden enkel maar goede ervaringen.
Het helpt wel om van het begin duidelijk te zijn.

- Ik heb interesse maar verder niets.
- Ik heb interesse en als het antwoord voor mij OK is dan gaan we verder (lees kopen - verkopen)?
- Ik wens te kopen - verkopen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 13 jan 2011 08:51

Toch wel jammer dit.
De te koop sectie is aan een aantal regels gebonden, juist om dit te voorkomen. Ik zou het jammer vinden als het forum tot een MP met forum zou veranderen. Primair moet dit echt een forum blijven, waarbij de leden onderling iets aan elkaar kunnen verkopen. Als iemand lid wordt om te kunnen kopen of verkopen is dat volgens mij niet volgens de basisgedachte die er ooit was. Dus bij een relatief nieuw forumlid (zoals ik .....) zou ik altijd voorzichtig zijn, zowel als koper als verkoper. Ik zelf zou echt alleen zaken doen met forummers die ik hier als langer "meemaak".
Ach, ik zeg ook maar wat

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 13 jan 2011 09:05

Een van de problemen vind ik ook dat er een groeiend aantal lieden is dat de post begint met iets als " ik zoek onderdelen en het mag weinig tot niets kosten". Als je iets wilt hebben, moet je ook bereid zijn een redelijke prijs er voor te betalen en niet verwachten dat een ander alles voor jou op voorraad houdt om jou te sponsoren.

Verder zouden de verkoop topics overzichtellijker worden als het verboden zou zijn om te schrijven dat je de spullen fantastisch vindt, maar ze niet kan aanschaffen , omdat ze te duur voor jouw budget zijn/niet passen/je ze net ergens anders gekocht hebt.

Verkopen op het FIETS forum moet 2 mensen helpen: de verkoper, die voor een schappelijke prijs van zijn spullen af wil en de koper, die voor een gunstig bedrag hier van mede forummers iets over kan nemen.

En natuurlijk: een man een man, een woord een woord.
Velgenfluisteraar

Florezido

charite
Forum-lid
Berichten: 520
Lid geworden op: 15 mei 2006 16:02

charite 13 jan 2011 16:42

[quote="Diogenes"]Verkopen op het FIETS forum moet 2 mensen helpen: de verkoper, die voor een schappelijke prijs van zijn spullen af wil en de koper, die voor een gunstig bedrag hier van mede forummers iets over kan nemen.

En natuurlijk: een man een man, een woord een woord.[/quote]

+1

danoontje
Forum-lid
Berichten: 1023
Lid geworden op: 31 dec 2006 15:16

danoontje 15 jan 2011 16:14

Misschien dat het aantal posts je hierbij ook wat helpt. Als je hier een tijdje rondhangt dan weet je wel zo'n beetje bij wie je wel en niet moet zijn.

Anima Sana In Corpore Sano.

kool486
Forum-lid
Berichten: 929
Lid geworden op: 17 dec 2006 11:44

kool486 15 jan 2011 19:07

ik heb tot nu toe alleen maar goede ervaringen met aankopen via "ons" forum.
het valt me de laatste tijd wel op dat door 1 forummer 3 fietsen, 6 wielen,en 20 brillen aangeboden worden. ( klein beetje overdreven)
Funny the way it is

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 jan 2011 23:29

Van die 3 fietsen zijn er 1 of 2 van z'n broertje. Het zijn gewoon hun eigen fietsen geweest. Soms moet je opruiming houden, bij sommige gaat 't op een stuurpen en een zadelpen bij andere moeten er wat fietsen weg.
Voor die Oakleys hadden we toestemming gegeven, omdat wij van mening waren dat forumleden er bij gebaat waren. Die handel liep al heel veel langer en daarvan heeft nooit wat in 't te koop topic gestaan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

tati
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:52

tati 15 jan 2011 23:48

[quote="kool486"]ik heb tot nu toe alleen maar goede ervaringen met aankopen via "ons" forum.
het valt me de laatste tijd wel op dat door 1 forummer 3 fietsen, 6 wielen,en 20 brillen aangeboden worden. ( klein beetje overdreven)[/quote]

Is toch niet erg als het eenmalig is?

Waar ik me aan erger is aan mensen die hun woord niet houden en dan ineens van de koop afzien. Dan heb je al een aantal potentiele "echte" kopers afgewimpelt en dan flikken ze je zo'n geintje.
Bij mij is het voortaan pas verkocht als het geld (of handgeld) op mijn rekening staat.
A bad day on the bike is better than a good day at work.

Plaats reactie