Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Klimmen in Nederland Boek

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 01 feb 2007 17:49

Er is een nieuw boek op de markt.

Berg Op In Nederland

Ik weet niet of het iets toevoegd aan de bestaande internetsite die ons er al over informeren.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

swind
Forum-lid
Berichten: 461
Lid geworden op: 30 okt 2005 20:14

swind 02 feb 2007 16:33

Ik kreeg het boek vandaag in de brievenbus, ik had het woensdag besteld.
Het boekje zit er mooi en overzichtelijk uit. Van iedere beklimming staat er wat achtergrond informatie, een foto die met de beklimming te maken heeft, een plattegrond en de gegevens zoals bv het maximaal stijgingspercentage en de lengte van de klim.
Het meeste is volgens mij ook wel op internet te vinden, maar ik vind het ook wel fijn om af en toe een papieren boek door te bladeren, dus ik vind het boek de moeite waard.
Nieuw doel voor swind: Alle heuvels uit dit boekje beklimmen dit jaar.
Als ie gaar is kom ik terug

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 02 feb 2007 18:28

Quote: Origineel geplaatst door swind op 02 Februari 2007
Nieuw doel voor swind: Alle heuvels uit dit boekje beklimmen dit jaar.


Daar allemaal op de fiets naartoe !!
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

swind
Forum-lid
Berichten: 461
Lid geworden op: 30 okt 2005 20:14

swind 02 feb 2007 23:47

Hmmmm, dat weet ik nog niet een enkeltje Nijmegen - Vaals is ongeveer 150 kilometer.
De Oude Holleweg en de Posbank zijn vanuit nijmegen geen probleem met de racefiets. Dus die beklimmingen kan ik al van het lijstje schrapen, want die heb ik al gedaan (maar die zal ik dit jaar wel vaker beklimmen).
Als ie gaar is kom ik terug

dennmann
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2007 19:15

dennmann 13 feb 2007 19:17

Quoten: Origineel geplaatst door swind op 02 Februari 2007


Hmmmm, dat weet ik nog niet een enkeltje Nijmegen - Vaals is ongeveer 150 kilometer.
De Oude Holleweg en de Posbank zijn vanuit nijmegen geen probleem met de racefiets. Dus die beklimmingen kan ik al van het lijstje schrapen, want die heb ik al gedaan (maar die zal ik dit jaar wel vaker beklimmen).


Dan neem ik aan dat je de klim naar tivoli(pretpark) ook al een paar keer hebt gehad ;)?
De Oude Holleweg is zeker een klimmetje om een paar keer toe doen als je jezelf goed wilt moe maken!
http://www.vipersquad.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

swind
Forum-lid
Berichten: 461
Lid geworden op: 30 okt 2005 20:14

swind 13 feb 2007 20:33

@Dennmann Vandaag heb ik de weg bij Tivolie allleen afgedaald. Maar ik heb de weg dit jaar ook al rustig beklommen dit jaar. De oude Holle Weg heb ik nu 1x gedaan.
Als ie gaar is kom ik terug

gulquak
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 aug 2005 17:37

gulquak 14 mar 2007 17:28

Leuk boek, ik heb een review ervan op onze site staan.
http://www.hardfietsen.nl/tableaux/index.php?pageId=24
In de gelderlanders stond dat het de 50 zwaarste hellingen zijn, maar het zijn de 50 mooiste hellingen. (maar wees niet bang, de zware hellingen zitter er echt wel bij)
--
Mijn profiel op hardfietsen.nl : http://www.hardfietsen.nl/tableaux/inde ... ebruiker=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie