Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Bijzondere ervaring

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 08 mei 2008 22:50

Gisteren avond was ik heerlijk aan het fietsen. Ik heb alleen en MTB en rijd er ook mee op de weg. Meestal met een vast groepje en soms alleen.

Als ik alleen rij en ik kom een leuk gropeje medefietsers tegen ga ik er meestal even achterhangen en afhankelijk van de snelheid als als de groep het goed vind doe ik mee.

Nu er gisteren een wilerenner voorbij en ik dacht hee daar ga ik even achterhangen, maar deze vond het kennelijk niet zo leuk en stopte spontaan met trappen en ik ook na een paar honderd meter vlak voor een klimmetje zet ie vol aan en ik ook, hij kijkt achterom en zie dat ik nog steeds in zijn wiel zit. (tip: als je een mtb'er eraf wil rijden is een vlak stuk weg een beter idee) hij weer stoppen met trappen en weer een paar keer sprinten om me eraf proberen te rijden, slingeren remmen enz. ik ben er maar mee gestopt want ik wil geen valpartijen. Ik vond het nogal een zielige vertoning, als je bv iets specifieks bent aan het trainen (dat was hij voor niet) of je wil niet dat er iemand achter je hangt kan je het toch ff zeggen. Daarnaast heb ik altijd zo iets hoe meer zielen hoe meer vreugde en wat maakt het uit op wat voor fiets je zit

Maarja kennelijk is niet iedereen er van gediend. Ik moet zeggen 99% van de fietsers reageren leuk en positief hoor maar ik ben ff benieuwd wat jullie er van vinden en of je het ook wel eens hebt meegemaakt.

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 08 mei 2008 23:01

Zo sterk heb ik het gelukkig nog niet meegemaakt. Tja denk maar: 'there's one in every crowd' en laat het van je afglijden, bij de volgende rit gaat het vast weer anders.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 08 mei 2008 23:02

Hoi,

Wellicht trainde hij voor een sur place in geval dat hij ooit met nog een renner samen op het veldrome van PR aankomt :p

Ach ja, je hebt er van die jankers bij. Geen idee waar ze bang voor zijn.

Volgende keer gewoon lekker de kop nemen en vol op het gas met een splijtende demarage naar de andere kant van de weg toe. Ga jij kapot maar hij ook :D

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

gamiel
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:02

gamiel 08 mei 2008 23:13

Ik heb laatst een peletonnetje professionele praatjesmakers ingehaald op m'n MTB (prov weg ri Leersum). Ze schrokken volgens mij van de zoemende noppen en gingen vervolgens lachen .... als een paar boeren met kiespijn, want aanpikken konden ze niet :-)) Genieten!
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

apojapo
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 18 aug 2005 03:16

apojapo 08 mei 2008 23:19

[quote="gamiel"]peletonnetje professionele praatjesmakers i[/quote]

En wat versta jij daaronder :p


@ topicstarter.

Ik zie wel eens auto's slingeren omdat ze opgefockt zijn. Heel zielig maar ook gevaarlijk. Maar op de fiets heb ik dat nog nooi gezien.

Als ik een d1 training doe heb ik niet altijd behoefte aan een sjaak die in mijn nek komt hijgen. Als je iets te veel wei-eiwitten in je sportdrank hebt gedaan kan dat nog wel eens op je maag werken en in die situatie nog wel eens handig van pas komen. Kont omhoog en afvuren maar en het zal hem leren ;)

Wat nog irritanter is wanneer je iemand inhaalt die duidelijk langzamer fiets je vervolgens weer terug inhaalt en daarna weer terug valt in zijn eigen ritme. Ik fiets vrij exact in mijn zone dus rijd vrij constant. Zo was er laatst een 'wat oudere man' die dacht volgens mij dacht dat ik een wedstrijdje aan het doen was.

allstar
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 mar 2008 19:52

allstar 09 mei 2008 00:08

Ik heb afgelopen zondag het tegenovergestelde ervaren. Was met een vriend aan het fietsen in de Alblasserwaard. Omdat we nog niet lang fietsen kennen we nog niet veel routes, en op een gegeven moment haakten we bij iemand aan. Hele aardige man, die ons een hele mooie route liet zien. Mijn vriend reed lek, en we hadden niks bij ons (heel erg stom, zal ons niet meer gebeuren). De man in kwestie was niet te beroerd zijn binnenband te vervangen, zodat we onze weg konden vervolgen . .

Volgens mij zijn de negatieve ervaringen in de minderheid, gelukkig maar! :)

gamiel
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:02

gamiel 11 mei 2008 11:36

[quote="ApoJapo"][quote="gamiel"]peletonnetje professionele praatjesmakers i[/quote]

En wat versta jij daaronder :p

[/quote]

Een groepje "sportmannen" in foute fietsclubkleding die iets te breed (en te langzaam) twee aan twee sterke verhalen vertellend over het fiestpad cruisen ......

Verder geen problemen mee :-)
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

gast
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 23 mei 2006 11:15

gast 11 mei 2008 13:26

[quote="wasbeer2006"]Ik vond het nogal een zielige vertoning, .[/quote]

Met alle respect, maar in zijn wiel blijven hangen als hij dat niet wil draagt natuurlijk wel bij aan deze zielige vertoning.

Laat zo iemand en probeer niet er bij te blijven als die persoon dat niet wil. De een houdt van groepjes fietsen en de ander fietst juist omdat ie graag ff alleen is. So what.

thomas1974
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 29 apr 2007 00:27

thomas1974 11 mei 2008 15:01

Van mij mag iemand in m'n wiel komen hangen hoor. Ik snap het alleen niet, want de training van diegene wordt er niet beter door.

bushwankaz
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 11 apr 2007 16:17

bushwankaz 11 mei 2008 15:01

Ook brommerrijders zijn er niet altijd blij mee als je aanpikt. Gas los, beetje slingeren, plat over het stuur buigen... Als het zo uitkomt ga ik er dan weer voorbij, natuurlijk met de handjes bovenop het stuur en kijk dan tijdens het inhalen de persoon een keer aan en doe net alsof het geen moeite kost. Om dan snel bij de eerste beste afslag af te slaan en weer een beetje op adem komen.

thomas1974
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 29 apr 2007 00:27

thomas1974 11 mei 2008 15:36

Precies. Omdat ik veel alleen/op kop train fiets ik ook zo hard :D . Op deze manier heb ik me ook het rijden op souplesse aangeleerd, het is voor mij de enige manier om langdurig flink tempo te kunnen rijden (ben niet zo'n krachtpatser). Overigens doe ik ook wel intervaltrainingen in een groepje.

Je hebt wel gelijk dat af en toe achter iemand fietsen kan helpen bij het verhogen van het 'toerental'. Het is veel moeilijker om in de wind op souplesse te rijden dan in iemands wiel, dus ook dat moet je dan trainen.

Plaats reactie