Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 03 feb 2021 08:22

Keep up the spirit :D Je moet maar zo denken, door dit weer genieten we straks extra van het eerste ritje kort-kort in het zonnetje......
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 03 feb 2021 11:00

Precies. Altijd droog en mooi weer gaat ook vervelen. Straks ben je blij met het mooie weer en het water dat nu valt is heel geschikt om droogte in de zomer een beetje tegen te houden. De natuur is er blij mee, want die had nog wat in te halen

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 03 feb 2021 12:49

Gisteren rond 16,30 gaan fietsen, het was net droog, Gewoon zwoel was het, had echt een zomeravond idee, wel natte weg, maar dat is met even poetsen na de rit weer klaar, Toen bedacht ik me wel als het nu echt nog -5 of zo gaat worden, dan ga ik daar wel heel veel moeite mee hebben...
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 03 feb 2021 13:20

Weerbericht voor volgende week al gezien? ;)

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 03 feb 2021 13:35

Ik krijg bij voorbaat al een koude pluim, als ik die koudepluim zo zie.

Al zal het waarschijnlijk allemaal wel mee gaan vallen. De media zijn blij dat ze ff wat anders dan COVID-19 ellende kunnen melden!

marsman
Forum-lid
Berichten: 2388
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 03 feb 2021 13:56

Het wordt of koud + sneeuw of koud + regen. Dit voorjaar (Jan/Feb) nog nooit zo weinig km-ers gemaakt. :lol:
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 feb 2021 14:02

Doe dan maar koud+sneeuw. Dat oogt een stuk vriendelijker dan dit natte pokkeweer.
Hoop dat de kou net ver genoeg over NL heen gaat schuiven, want op/net onder die koudegrens krijg je echt vies rotweer. En ik ben ook wel weer eens toe aan een fraai pak sneeuw :-)
Less is bore

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 03 feb 2021 14:09

Die sneeuwprut hoeft van mij niet zo, maar een graad of wat vorst is vaak wel heerlijk fietsweer :like:

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 03 feb 2021 14:47

De voorspellingen die ik zie zijn snachts net onder nul overdag er net boven. Dat betekend meestal prut, maar vaak ook wel momenten dat het droog is en geen sneeuw die blijft liggen dus dan kan ik toch nog wat fietsen, Mooi vriesweer, zoals afgelopen zondag hier, vind ik lekkerder. Sneeuw is eigenlijk altijd vervelend is meestal hier toch alleen maar pap en op het moment zelfs in de bossen niet lekker om door de sneeuw te rijden met alle wandelaars, hondenuitlaters en paarden. Dus geef mij maar wat regen, meestal is het toch niet zoals vandaag uren lang achter elkaar regen, maar af en toe droog en dan even op de fiets.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7988
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 03 feb 2021 23:47

Hier in noord-Frankrijk zijn zo’n beetje alle leuke kleine vlakke routes ondergelopen. Water, modder en anders wel klei van de trekkers. Echt onmogelijk om nog een ritje te maken zonder helemaal onder de modder en mest te zitten. Nu hou ik sowieso niet van dit seizoen en waag ik mijn fiets en kleding echt niet graag aan deze weersomstandigheden maar zo erg als het nu is heb ik echt in decennia niet meegemaakt!
Als alle neerslag sneeuw geweest was zou ik de mtb nog wel van stal willen halen maar dit waterballet is eigenlijk alleen geschikt voor een waterfiets :(
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

i-mac

i-mac 04 feb 2021 09:02

Gisteren was een ideale dag om kledij te testen. De Decathlon jas hield het een vol uur uit, dan voelde ik de vochtigheid binnendringen. Ik was hierop voorzien (extra regenjas in de rugzak). De Gripgrap handschoenen hielden het anderhalf uur uit, maar ze verloren de strijd tegen de regen..

Bij momenten was het niet aan het regenen, maar aan het gieten. Aangezien er geen zuchtje wind stond, bleef die regen bij wijze van spreken boven je hangen. En het was met 11° ook niet echt koud.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 04 feb 2021 10:12

Dan maar even een berichtje uit Zuid-Frankrijk. In december flink somberder dan we gewend waren. Andere jaren bloeiden de amandelbomen al. Nu nog niet. Gisteren wel 17 graden en voornamelijk zonnig. Maar het is nog zes weken winter.

Plaats reactie