Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2020

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2158
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 15 jul 2020 14:38

Vandaag even kort rondje van 60km gedaan door het heuvelland.....nou....het lijkt erop dat half fietsend Nederland het plan heeft opgevat om de vakantie in Zuid Limburg door te brengen :( drúk! En de hoeveelheid e-bikes viel nog wel mee, hoofdzakelijk buikjes op de racert. Zelfs nog een kostbare Specialized Turbo Creo ingehaald, e-racer van €8500. En dat ging nog heel makkelijk óók....de berijder was jong noch oud, dik noch dun. Dan haal ik met mijn "cheapo" SuperSix een fiets in die ruim 3x zo duur is. Tsja, de man had beter een andere hobby gekozen wellicht.
Wel genoten van een fiets die eindelijk niet meer kraakt, nieuwe crank set (Rotor Aldhu) werkt erg goed, schakelt ook erg soepel, voor mij nooit meer een spider crankset.
Bijna thuis moet ik een drukke kruising over, kom aangereden vlak voordat het groen wordt. Dan heb je zo'n situatie dat je afstapt, knopje drukt en meteen wordt het groen. Dus even héél goed gekeken naar overig verkeer en dan toch maar door rood......50meter verderop kwam er een vriendelijke motoragent naast me rijden :(
Even gekletst, hij wilde zijn zorgen overbrengen, keek voor de vorm even naar ID en wenste me veilige ritten. Kudo's voor de beste man.
Ik rij ook zélden door rood (vroege woon-werk ritten daargelaten) maar nu net even op een ongelegen moment. Hij had natuurlijk geen ongelijk, er is gevaar en die kruising is ook druk. Toch sportief om het bij een waarschuwing te laten :)
Dogma F

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6176
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 15 jul 2020 15:08

Sulla schreef: 14 jul 2020 16:21 Je moet echter wel redelijk goed de weg weten voor de mooie plekjes,
Waar. Maar een beetje investeren in verdwalen maakt de hobby een stuk leuker.
Hoe groen dichtbij kan zijn?
Vandaag ben ik nergens verder weg geweest dan 35km van Rotterdam Centraal Station en nergens verder dan 17km van Station Gouda. (ik woon precies tussenin).

Gister flink regen dus een mooie gelegenheid vandaag wat gravelstroken te doen. Die zijn dan al wel weer droog maar een stuk minder stoffig.
Dus Krimpenerwaard en Lopikerwaard in. Ook een paar graskades gedaan maar die waren nog veel te zompig. Aantal vaste waarden en een enkele onbekende.
Net geen 80km.

De agenda roept dus genoeg praatjes maar nog wel wat plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1810
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 17 jul 2020 18:41

Weekje Vogezen: eerste dagen mooi weer, daarna regen... Gelukkig vandaag de Route des Crêtes weer uit de wolken. Inmiddels fietst ook mijn derde zoon - 14 - me er bergop finaal af.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6176
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 18 jul 2020 16:41

Met een maatje rondje Biesbosch.
Maatje is niet zo van de foto momenten. Dus het is wat mager :mrgreen:

Op zo'n rondje kom je ook wel wat verkeer op het water tegen.
Afbeelding

Langs de Alblas was het heerlijk rustig
Afbeelding

Biesbosch
Afbeelding

Biesbosch
Afbeelding

De keuze is reuze
Afbeelding

Tsja
Afbeelding

Er waren op deze OPEN pont 1,5 meter vakken en toch verplicht om zo'n smerig ding op te doen.............
Afbeelding

Heerlijk dijkje is dit toch = Zeedijk onder Dordrecht
Afbeelding

Het was eigenlijk alleen bij het bezoekerscentrum in de Biesbosch en op de pont wat druk. Verder lekker trappen en 127km's op de klok
Afbeelding

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1810
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 19 jul 2020 18:47

Vandaag de Gorges d’Ardeche verkend in de vroege ochtend.
Afbeelding

Ik weet nu hoe het zit:
Afbeelding
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 19 jul 2020 20:36

Kordate look!


Ik werd van de week uitgenodigd door twee kinderen uit mijn klas (zeven en acht jaar) om naar hun tentoonstelling te komen kijken. Ze zitten beiden al een tijdje op schilderles, en hadden inmiddels een dusdanige collectie bijeen geschilderd dat het tijd werd voor een expositie.
Dus, met een omweg van een kilometer of honderd naar Griendtsveen gefietst.

Ze hadden het mooi voor elkaar, met een dertigtal schilderijen in de buitenlucht, desinfecterende gel bij de entree, een gids, en koffie plus taart.
Het was best druk, en de schilderwerkjes waren zeer de moeite waard.

Verder lekker gefietst.
https://www.strava.com/activities/3786019679

Twee van de werkstukken:

Afbeelding

Afbeelding

laurens87
Forum-lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 20 jul 2020 10:00

Niet vandaag, maar wel een mooi fietsweekend gehad!

Best even gewacht maar vorig weekend besloten om de "reis" die de wielerbus aanbood van Oosterhout naar Gerolstein fietsen op vrijdag en op zondag weer terug mee te maken.

Donderdag mijn bagage al afgegeven (voordeel van in de buurt van de start wonen) waardoor ik vrijdag mijn vriendin niet met wegbrengen hoefte belasten maar gewoon met de fiets kon. Dus om half 6 vanuit Breda weg naar Bos & CO in Oosterhout om daar de anderen te treffen. 25 deelnemers en twee meefietsende begeleiders. Een bus voor de bagage en een bus voor de "verzorgingspost".

Het eerste uur rustig als collectief vanuit Oosterhout over het Bels lijntje gereden. In Belgie nog voor Turnhout een lekke band! Dat zorgde dat de groep uit elkaar viel. Ik kwam terecht in een groep van uiteindelijk 9 man die er lekker het tempo in had (soms een beetje te). maar in de groep gaan de kilometers snel voorbij. Na 107km was er een stop waar we taart en water konden scoren. Goed voor de moraal, en na 150km (vlak voor we de maas over stoken) stond de verzorgingspost waar we lekker stroopwafels, abrikozenflappen en cola kregen. Zelf nog een paar boterhammen gepakt.

Vervolgens gingen we langzaamaan heuvelland in. Beginnen met een kleine klim die we nog als collectief opreden, de volgende klim die door het dorpje Clermont ging werd echt eigen tempo (redelijk achteraan). Mooi dorpje trouwens, wel veel kasseien. Niet mijn ding! eenmaal boven stond de groep even te pauzeren. Ik zei dat ze me wel in zouden halen op de klim naar de Baraque Michel en ben door gereden, 1 man kwam vrij snel achter me aan. Daardoor samen naar de top gereden. op de top geen lekker weer meer, maar koud en miezerig. (wel 30 gemiddeld) We zijn samen snel doorgereden en gelukkig snel droog en warmer! Nog 65km te gaan en we draaiden een fietspad op, de Vennbahn die volgden we een 5-tal kilometers waarna we via de Vennquerbahn richting de Eifel trokken. In Bullinger (Belgie) even water gescoord want 50km met lege bidons is geen succes! Over dat fietspad trapte mijn tijdelijke fietsmaat veel kilometers op kop, en ik slechts een paar. Na Junkerath ging het fietspad over in Kyllradweg, prima fietsen en lekker rustig. Vlakbij gerolstein een klein stuk grote weg met een kleine pukkel. Inmiddels mocht ik het kopwerk doen en zo reden we Gerolstein in. Gelukkig lag het hotel bovenop een heuvel aan de zuidkant van het dorp (stadje?) en dus klimmend finishen!
286km met bijna 31 gemiddeld, had ik vooraf voor getekend :D

Zaterdag was een rustdag maar als je er toch bent... Besloten om de Schwarzer Mann op te fietsen. Na een goed ontbijt en rustig aan doen gingen we om half 11 op weg. Via Prum naar de Schwarzer Mann, leuke veelal rustige wegen en goed asfalt. Daarna richting Hallschlag waar we de Vennquerbahn weer op draaiden. Tot Junkerath waar we bij een bakker een lunch scoorden voor we doorreden naar het hotel, dit keer zonder de pukkel op de hoofdweg maar het fietspad gevolgd. Dat was een beter idee!
86.5km met 26,5 gem.

Zondag, weer een goed ontbijt, paar broodjes klaarmaken als lunch en lekker op pad. Tijd om even naar Oosterhout toe te fietsen. We vertrokken met 10 sterke broeders en zijn collectief naar de top van de Baraque Michel gefietst. Zelfde route als heen. Er waren er een paar die door wilden rijden op het fietspad en zo kwamen we met 33 gemiddeld op de top van de Baraque aan. Vervolgens werd de route anders, afdalen naar Eupen en via Gemmenich Nederland in. Om via de doodeman en de Cauberg terug te fietsen. Het klimmen ging beter dan vrijdag, ik was nu overal als eerste boven. Eigenlijk was de route na de doodeman afdalen over de keutenberg maar we besloten om via Ingber, IJzeren en Sibbe naar de Daalhemmerweg te rijden. De afdaling is makkelijker en we hoefden niet dwars door Valkenburg met een paar stoplichten. Net na Vilt stond de bus voor de bevoorrading dus werden er broodjes, bananen, abrikozenflappen en van alles en nog wat naar binnen gestouwd. Een 3-tal wilde vervolgens nog echt lunchen, prima maar de rest reed door. We pikten wel 4 anderen op, die hadden minder gestopt en konden mooi bij ons aansluiten op de vlakkere stukken die zouden volgen!

Via Meerssen en Geulle gingen we nu naar het noorden, bij het opdraaien van de kanaalweg richting Elsloo nog een spannend moment met een auto maar gelukkig ging alles goed. In Elsloo nog een paar kasseien, altijd genieten :?
Vervolgens de Maas over en naar de zuid-willemvaart naar Lommel. Op dat stuk vooral druk, zondagmiddag en mooi weer dus rustig aan soms wel het gas erop. Omrijden voor werkzaamheden, Omrijden voor een stukje gravel (hoeft voor mij niet, voor de groep kennelijk wel). Nu wind tegen maar gelukkig niet echt hard. Na Lommel naar Luyksgestel, daar wilden we koffie en gebak doen maar de ontvangst was zo vriendelijk dat een blikje in het cafetaria snel geregeld was!
Via Eersel, Hapert naar Casteren en Netersel. Net na de Lage Mierde rechtsaf om naar Poppel af te buigen. Na Poppel Alphen en vervolgens saai langs de provinciale weg naar Gilze. Nu waren we er echt bijna en eenmaal op de vijf-eiken weg naar de eindbestemming toe het tempo er lekker uitgehaald en even uittrappen.
Om iets na half 6 bij de bestemming en zo in ongeveer 10 uur totaal de 270km afgewerkt. Fietstijd 8,5 uur dus 32 gemiddeld :shock:

Mooi weekend en eigenlijk best voor herhaling vatbaar!

Heen:
https://www.strava.com/activities/3775793025

"rustdag"
https://www.strava.com/activities/3779989169

terug:
https://www.strava.com/activities/3786468500
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6176
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 21 jul 2020 17:32

10 maal de Col du Vam.
Helaas bij de laatste afdaling was een valpartij en ik was de enige met EHBO skills. Gelukkig geen hele nare dingen maar fietser lag er aanvankelijk niet best bij.

Op zo'n moment handel ik prima maar als ik dan weer op de fiets stap kan ik toch wat misplaatst kritisch naar mezelf zijn. Wijntje dan maar om het weg te spoelen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27587
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 jul 2020 12:56

Col du Parpaillon met de gravelbike. Volledige mtb route vanaf Jausiers, dus 90% onverhard. Uitdagend wel, maar ook erg mooi.
Bijlagen
4AA13A39-EF74-40CA-B1F2-09C6E6F5DD51.jpeg
4AA13A39-EF74-40CA-B1F2-09C6E6F5DD51.jpeg (32.37 KiB) 638 keer bekeken
9517D7EE-7A7F-44BB-A55C-F8DED23E4E74.jpeg
9517D7EE-7A7F-44BB-A55C-F8DED23E4E74.jpeg (27.8 KiB) 638 keer bekeken
7F8696A1-E681-4995-8B99-BB144E3C78D3.jpeg
7F8696A1-E681-4995-8B99-BB144E3C78D3.jpeg (26.54 KiB) 638 keer bekeken
879C4438-5FAD-4E07-83C6-77123A12E248.jpeg
879C4438-5FAD-4E07-83C6-77123A12E248.jpeg (32.24 KiB) 638 keer bekeken

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1142
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 23 jul 2020 13:32

Voor het eerst sinds een eeuwigheid (zeker 25 jaar geleden) samen met mijn pa op de fiets gezeten en voor de lol een rondje gefietst.

Hij heeft vroeger veel gefietst/gewielrent en toen ging ik ook wel eens een rondje mee. Maar het wielrenvirus heeft mij toen niet structureel gegrepen. . Ondertussen zit ik meer op de racefiets, maar heeft hij alweer een flinke tijd terug zijn racefiets aan de wilgen gehangen en rijdt nu (als al die andere 'vervelende bejaarden') elektrisch.

Toeristische route door de polder boven Leidschenveen, Zoetermeer, Benthuizen, met lunch bij de kinderboerderij.
Bijlagen
20200721_121820.jpg
20200721_122633.jpg
20200721_122355.jpg
20200721_122235.jpg

pmoraal84
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 jan 2017 17:38

pmoraal84 23 jul 2020 14:22

Afgelopen dagen een fatbike gehuurd om de stranden van Terschelling eens op te fietsen.

2 ritjes gemaakt, 30 en 20 km, en dat viel 's avonds met vloed best tegen.' s Middags met eb is beter te doen met harder zand. Paar mooie plaatjes geschoten:
IMG_20200721_144502.jpg
IMG_20200721_212303.jpg
Scott Addict RC 20

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6176
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 23 jul 2020 20:40

Rondje midden Drenthe. Natuurlijk een paar stroken met flinten. Worden vaak ten onrechte kasseien genoemd.

Drenthe is toch op afstand m'n favoriete fiets provincie.

Plaats reactie