Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2020

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 11 jun 2020 11:01

Bedankt voor de uitleg. Ik ga eens andere banden op mijn racefiets zetten en het proberen maar eerst moet mijn linker knie weer iets beter worden op dit moment is het bagger.😥😡
Ghost Nivolet 6LC

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 11 jun 2020 21:33

Met Pinksteren had ik de Veluwen al onverhard doorkruist van west naar oost en vice versa, en dat smaakte naar meer. Dus de fiets in de wagen gegooid om na een afspraak in Harderwijk een mooie ronde te rijden. Heerlijke omstandigheden voor een gravelrit, niet te warm en modder.... Met name het Kroondomein, waar je niemand tegenkom, was magisch. Kers op de taart: de everzwijnen! Ik ga hier vaker komen.

https://www.strava.com/activities/3599157468
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4237
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 11 jun 2020 23:27

@JoostG, is dit een “toegestane route”, of zitten hier ook verboden paadjes in? Lijkt me een fraai rondje!

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 12 jun 2020 08:16

Hanz Bé schreef: 11 jun 2020 23:27 @JoostG, is dit een “toegestane route”, of zitten hier ook verboden paadjes in? Lijkt me een fraai rondje!
Hi Hanz, voor 99,9% zeker dat alles toegestaan. Ik heb bij twijfel het bordje met regels van de natuurbeheerder gecontroleerd. Al blijf ik de tekst: "wandelen en fietsen op aangegeven paden toegestaan", altijd wel vaag vinden :)

Mocht je de route willen uitbreiden: in het Kroondomein kan je alle kanten op. Lange meanderende tracks waar je niemand tegenkomt. Beetje buitenland in NL. Paar maanden per jaar gaat het op slot, maar de rest van het jaar mag je er komen.

Ik zag overigens dat Laurens ten D en Nikki T gisteren ook een deel van de route hebben gereden. Dan sta je in het strava dagklassement (haha, je moet wat als 47-jarige) in goed gezelschap.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4237
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 12 jun 2020 08:24

Leuk hoor! Ik ga deze lenen van je :winkthumb:

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 12 jun 2020 08:42

Hanz Bé schreef: 12 jun 2020 08:24 Leuk hoor! Ik ga deze lenen van je :winkthumb:
En doe dan meteen de zwijntjes de groeten van mij!
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1755
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 12 jun 2020 15:09

Voor het eerst in 4 weken weer eens een "fatsoenlijk" ritje kunnen rijden. Geblesseerd bij linker heup (idd de kant vd breuk van 7 jaar terug) en ook onder behandeling fysio. In die periode lichter verzet/ korter en geen off road.
Afgelopen woensdag soort van "groen licht" om meer te doen, dus zat ik vanochtend even na half 8 op de gravelbike. Als route maar eentje gepakt die ik al eerder gedaan had en waarvan ik wist dat het niet te gek zou zijn.
Vanuit Soest naar startpunt Nijkerk om vanaf daar via Putten, Garderen naar de kroondomeinen bij Apeldoorn te rijden en weer terug. Ging lekker muv het gedeelte bij de kuil bij Garderen.. Dat toch echt off road en even wat serieus klimwerk. Dat icm met stuiteren niet ideaal en aardig gevoelig. Gelukkig op de normalere stukken dat gevoel ook direct weer weg.
In ieder geval toch een aardig rondje van 132 km (5:17u) kunnen maken zonder total loss thuis te komen. Dat gevoel maar zien vast te houden, zeker richting vakantie en nieuwe racefiets die er aan komt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/3602094478
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6176
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 12 jun 2020 15:14

Rondje Lopiker en Alblasserwaard.

Vroeg op want er staan zo nog wat social events op het program. Alleen niet ieder was zo blij dat ik vroeg op pad ging:
Afbeelding

Wel een rondje met veel gras :D
Afbeelding

Maar dan fantaseer ik gewoon dat dit een toren van een Spaans kasteel is
Afbeelding

Toen ik een enorme financiele Corona dreun kreeg hielden we de humor er wel in: "verkopen we toch de boot" ........nou daar gaat hij (Merwedekanaal)
Afbeelding

In de Alblasserwaard is de keuze echt enorm
Afbeelding

Gelukkig gaan ze een stukje een beetje "opleuken"
Afbeelding

In dit soort omgevingen een rondje zonder molen zal niet meevallen
Afbeelding

Mooie plekjes langs de Giessen
Afbeelding

En ik had zo'n trek in koffie!
Afbeelding

Brug bij Alblasserdam was even open voor een hijskraan. Kan ik uren naar kijken.
Afbeelding

Laatste hindernis en nog even een dozijn km's tegen de wind naar huis. Stond toch nog redelijk wat wind.
Afbeelding

124km's
Afbeelding

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8103
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 12 jun 2020 17:17

Haha. Je hoeft helemaal niet meer naar Parijs Roubaix af te reizen. Ze leggen hem daar voor je uit!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 12 jun 2020 18:42

Vandaag vanuit Almere een mooi rondje van 91 km door Flevopolder naar Harderwijk, Nijkerk en weer terug over de Gooimeerdijk. Van Harderwijk naar Nijkerk was het slalommen door de mensenmassa, wat een volk op de terrassen en fietspaden. :shock:

https://www.strava.com/activities/3602506567
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 12 jun 2020 20:34

Vandaag een mooi rondje Deventer gedaan. Na 38km kleine tubeless lek, was snel dicht zonder veel druk verlies. Na Deveter meest wind mee, was wel lekker met nog 80km te gaan. Na 90km gestoken door een wesp op de hand was best even pijnlijk. Was prima fiets weer met nog wel een behoorlijk windje. Totaal 155km.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8103
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 13 jun 2020 11:55

Opgepast in het noordoosten van NL vandaag! Code geel:

https://nos.nl/l/2337117
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Plaats reactie