Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Belg gezocht

plaqsac
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 apr 2018 12:43

plaqsac 29 mar 2019 14:29

Beste Belgische forumleden,

Graag kijk ik naar de Belgische zenders. Thuis lukt dat gewoon via de TV. Echter op de laptop of mobiel kan dat niet via mijn TV-aanbieder en gebruikte ik de app of website van VRT. Sinds kort is dit voor Nederlanders niet meer beschikbaar en moet een account geverifieerd worden met een Belgisch telefoonnummer (via sms).

Is er op het forum een Belg beschikbaar die mij hiermee wil helpen? Dan kan ik vandaag nog tijdens werk genieten van de E3 prijs.

Ik zou dan jouw telefoonnummer in moeten vullen. Jij krijgt dan een code toegestuurd. Als je die code dan vervolgens weer naar mij toe stuurt zou ik moeten kunnen inloggen.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5244
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 29 mar 2019 17:22

Mag ik vragen hoe je de vlaamse zenders probeert te bekijken? Via app, website,...?

Amateur123
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 mar 2019 17:08

Amateur123 01 apr 2019 22:17

Als je Ziggo hebt kan je inloggen op https://www.ziggogo.tv/ en alle zenders bekijken in de hele EU. Andere tv-aanbieders hebben volgens mij een vergelijkbaar aanbod.

Geoblocking is naar ik meen sindskort verboden, vroeger werkte Ziggo Go bijvoorbeeld alleen maar in Nederland.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 apr 2019 07:57

Geoblocking is zeker niet verboden. Webwinkels mogen klanten enkel niet meer dwingen om enkel de webshop in het eigen land te bezoeken, maar er is geen leveringsplicht vanuit andere landen. Zo kan je bijvoorbeeld ook Wiggle.fr bezoeken en stellen ze voor dat je naar Wiggle.nl gaat, maar je kunt dat negeren en gewoon .fr blijven, enkel hoeven ze niet aan te bieden om naar Nederland te versturen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5244
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 02 apr 2019 08:38

Geoblocking of niet; bij de vrt.nu content staat net dat hun inhoud enkel in de EU te zien is. Kan je dus niet zonder meer kijken vanuit Nederland, dan vermoed ik eerder een technisch probleem met de filtering bij de vrt.

Dus als kijken niet lukt, laat eens weten waar het fout loopt.
Zoals, wanneer moet je dat belgische telefoonnr geven?

Walter

Maruss
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 03 apr 2019 19:20

Amateur123 schreef: 01 apr 2019 22:17 Als je Ziggo hebt kan je inloggen op https://www.ziggogo.tv/ en alle zenders bekijken in de hele EU. Andere tv-aanbieders hebben volgens mij een vergelijkbaar aanbod.

Geoblocking is naar ik meen sindskort verboden, vroeger werkte Ziggo Go bijvoorbeeld alleen maar in Nederland.
Ik woon wel in de EU en gebruik Ziggo tv dagelijks, maar mij is het zonder VPN nog niet gelukt om naar een programma te kijken. Maar met VPN op Belgie kon in wel Sporza in replay kijken, terwijl mensen dat in Nederland dan weer niet lukte.

Het lijkt erop dat Ziggo dat app niet blokkeert, maar dat er ivm rechten bepaalde programma's toch geblokkeerd worden en dat zijn er nogal wat.

Plaats reactie