Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vanaf "dinsdag" is het zover...

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 20 feb 2019 22:07

Moet je bij mij eens komen kijken :lol:

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 20 feb 2019 23:16

Nadeel van die haken is dat je fiets altijd heen en weer slingert. Een montagestandaard van de lidl (hebben ze regelmatig) is veel handiger en niet duur.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 21 feb 2019 06:50

Flepper schreef: 20 feb 2019 20:56 Tsja, die afstanden.
Diep van binnen weet ik ook wel dat het ooit mogelijk is om bijv. ritten van 40-50km te maken, alleen de weg er naartoe hè.
Zondag gewoon op de fiets stappen en een rondje van 60Km gaan maken. Als je rustigaan fietst dan haal je dat echt wel. Je zal ook merken dat de dagelijkse ritjes een stuk makkelijker gaan als je wat meer gewend bent aan langere afstanden.

raassie
Forum-lid
Berichten: 941
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 21 feb 2019 07:49

japiecarbon schreef: 21 feb 2019 06:50
Flepper schreef: 20 feb 2019 20:56 Tsja, die afstanden.
Diep van binnen weet ik ook wel dat het ooit mogelijk is om bijv. ritten van 40-50km te maken, alleen de weg er naartoe hè.
Zondag gewoon op de fiets stappen en een rondje van 60Km gaan maken. Als je rustigaan fietst dan haal je dat echt wel. Je zal ook merken dat de dagelijkse ritjes een stuk makkelijker gaan als je wat meer gewend bent aan langere afstanden.
+1

Die 40/50/60 km's of meer vallen echt mee. Je zit nu nog niet zo lang op de fiets en het weer is er ook nog niet echt naar. Maar over een paar weekjes lekker in het zonnetje 2 uurtjes wegtrappen is echt geen straf.
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 21 feb 2019 13:06

Vanmorgen voor het eerst eens gefietst met muziek op.
Kan niet zeggen dat het een groot succes is, niet vanwege het meer afgesloten zijn van de buitenwereld (heb een set die specifiek geluid van buiten doorlaat). Gekocht voor het hardlopen: Plantronics Backbeat Fit
494AC004-1523-49F0-A439-CC851E7143DE.jpeg
Doordat je natuurlijk een stuk harder gaat dan met hardlopen, vang je veel wind op je oren waardoor je de muziek eigenlijk te hard moet gaan zetten en dat vind ik weer teveel risico tjdens het fietsen... Daar is het veel te druk voor.

Het fietsen ging vanmorgen niet zo. Ik begin te vermoeden dat ik geen ochtend-fiets-mens ben. Ga ik jullie niet mee vermoeien hoor. ;)

Vanavond meer.

bdw
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 apr 2017 15:16

bdw 21 feb 2019 13:51

Heb het 's ochtends toch ook altijd wat lastiger om te fietsen de laatste tijd. Ik rij trouwens gewoon met standaard apple oortjes, maar dan met maar één oortje in. Genoeg om muziek te horen en genoeg om het verkeer te horen.

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1101
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 21 feb 2019 14:13

Ik ben ook geen ochtendmens qua fietsen.
Daarom doe ik op de heenweg altijd rustig aan en op de terugweg altijd wat meer mijn best.
Het voordeel daarvan is dat ik ook veel fitter aankom op mijn werk.
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16015
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 21 feb 2019 19:49

Flepper schreef: 21 feb 2019 13:06 Vanmorgen voor het eerst eens gefietst met muziek op.
...............
bdw schreef: 21 feb 2019 13:51 ..........Ik rij trouwens gewoon met standaard apple oortjes, .......................
Even off-topic maar het lijkt mij belangrijk genoeg.
Fietsen in het verkeer en oortje (-s) gaan volgens mij echt niet samen. Met oortje(-s) maak je het jezelf echt niet makkelijker om geen verkeersslachtoffer te worden.
Als je dan "maar" met 1 oortje rijd maakt dit dat je aan die kant minder hoort van het andere verkeer en dat je dan moet hopen dat je de andere ziet want horen zal een pak minder zijn.
Geen idee waarom mensen niet enkel uren gewoon zonder dit extra lawaai rond hun oren kunnen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 21 feb 2019 20:04

+1.

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 21 feb 2019 20:10

Op zich heb je gelijk, maar als ik fiets dan hoor ik door de rijwind in feite ook niks. Maar dat heeft uiteraard ook met de snelheid te maken. Bij punten waar je langzamer gaat, zoals kruispunten, is dat natuurlijk anders.
Mijn Strava

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 21 feb 2019 20:23

Lcsmet schreef: 21 feb 2019 19:49
Flepper schreef: 21 feb 2019 13:06 Vanmorgen voor het eerst eens gefietst met muziek op.
...............
bdw schreef: 21 feb 2019 13:51 ..........Ik rij trouwens gewoon met standaard apple oortjes, .......................
Even off-topic maar het lijkt mij belangrijk genoeg.
Fietsen in het verkeer en oortje (-s) gaan volgens mij echt niet samen. Met oortje(-s) maak je het jezelf echt niet makkelijker om geen verkeersslachtoffer te worden.
Als je dan "maar" met 1 oortje rijd maakt dit dat je aan die kant minder hoort van het andere verkeer en dat je dan moet hopen dat je de andere ziet want horen zal een pak minder zijn.
Geen idee waarom mensen niet enkel uren gewoon zonder dit extra lawaai rond hun oren kunnen.
Wat mij betreft heb je 100% gelijk, echter moet je het in mijn geval echt zien als achtergrondgeluid.
Ik doof de omgeving absoluut niet uit, heb ik zelfs een pokkehekel aan.
Op de terugweg heb ik ze niet meer gebruikt, vindt het geen toegevoegde waarde hebben.

Dagelijks zie ik schoolgaande kinderen en volwassen met van die over-het-oor koptelefoons en twee dopjes in. Volgens mij horen die niets meer.
Zoals je zegt: levensgevaarlijk.

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 21 feb 2019 20:58

hayes schreef: 09 feb 2019 09:20 Tevreden van de Edge Explore? Ik heb hem zo'n maand of twee en tot nu toe behoorlijk positief.
Even terugkomend op je vraag ;) : JA! ik ben heel enthousiast op 2 dingetjes na:

1. accu gaf na 12 ritten nog steeds aan dat 'ie 100% vol is, maar bijna thuis ging 'ie uiteraard uit. Accu compleet leeg. Nu las ik in de forums dat dat juist de calibratie zou resetten en het vanaf nu, met een volle accu, goed zou moeten werken. Ik ga het zien.
2. de snelheid fluctueert behoorlijk +/- 2-3 km/u. Met name als je tussen de bomen rijdt. Ik denk dat de GPS lock niet zo super is.

Buiten die dingen ben ik echt tevreden. Goed afleesbaar, makkelijk handelbaar, zelfs behoorlijk met handschoenen aan.

Over tot de orde van de dag:

Laten we voorop stellen: ik ben MEGA positief over het fietsen!
Echterrrr :) Die ochtenden hè?
Is het de "kou", neh, daar heb ik geen last van, kan je je prima op kleden. Is het het vroege opstaan? Ook niet. Regen? meh, boeit me tot nog toe niet.
Het is alsof m'n lichaam eerst nog lekker wakker wil worden.
Jaren geleden ging ik voor m'n werk naar de sportschool om 06:00, dat was ook geen langdurige zaak. 's Ochtends hoor je rustig wakker te worden. PUNT! :lol:

Dat gezegd hebbende: de middagen daarentegen: whiehoeee :like:

Ik keek op buienradar:
buienradar.jpg
Yes: droog!
Kon de overschoenen in de tas laten, muts had ik vanmorgen al niet op.
Waar ik werk kan ik niet naar buiten kijken, naja, kan wel, maar moet ik ff voor lopen. We kijken uit op een overdekte binnenplaats, dus daar is het altijd droog.

Ik kom de fietsenstalling uit...
Da's niet droog, dus...
Ga ik terug om de overschoenen aan te trekken en m'n muts op doen? Njet, geen zin in.
De rit ging superlekker. M'n benen voelden goed, heb werkelijk overal harder dan anders kunnen fietsen zonder dat het meer inspanning dan anders koste. Echt lekker.
Onderweg 2x bij een stoplicht nog een leuk gesprekje met een elektrischebaboebakfietser (ja, dat is een woord) en later met een speedpedelecster (ook een woord). Heb even achter de pedelecster aangefietst totdat ze vriendelijk zwaaide en onze kortstondige relatie voorbij was... :cry:
(m'n vrouw leest dit forum niet gelukkig, maar mochten jullie niets meer van me horen, dan toch wel...)

Ik was wat later dan normaal weggegaan en thuis kon iemand al niet meer wachten. Normaal staat ze op een stoel bij het voorraam, maar dat duurde blijkbaar te lang :)
photo_2019-02-21 20.55.12.jpeg
Nou hoe ziet het er met wat regen nu voor mij uit? Nou zo dus:
bril.jpg
Komende week zou het ECHT mooi weer moeten worden.
Heb er nu al zin in!
Dat maakt het fietsen er alleen maar leuker op en misschien dat ik dan zelfs in de ochtend wel ga denken: fietsen ROELT!

Plaats reactie