Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vanaf "dinsdag" is het zover...

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 17 feb 2019 09:15

Flepper schreef: 16 feb 2019 14:50 Ik ga nu slechts 2 dagen met de fiets en zij werkt niet alle dagen (ik ook niet), dus het blijft nadenken. En soms kom ik uit het werk en heb ik geen zin om de auto's te wisselen of staat die van mij al op de oprit en niet aan de straat en bedenk ik het me binnen pas. L
Maar eh... misschien denk ik te eenvoudig, je kunt toch ook standaard 1 auto op de oprit zetten en 1 aan de straat? Probleem voor altijd opgelost...
Of zoals ik hier heb gedaan de oprit verbreden zodat er twee auto's naast elkaar kunnen maar ik realiseer me dat dat ook niet altijd kan.

jepickx schreef: 17 feb 2019 08:47 Maar @scottpch bedankt voor de tip, Dat klinkt goed. Wist niet dat er zulke handschoenen bestonden.
GripGrab heeft ze ook, heb ze zelf en goede ervaringen mee.

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 19 feb 2019 10:13

Vanmorgen viel me zwaar.
Heb gisteren in de sportschool ook benen getraind, roeien, squats, lunges. Alles was nog stijf. Het ging niet slecht, alleen zwaar.
Vanavond meer.

pmoraal84
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 jan 2017 17:38

pmoraal84 19 feb 2019 11:04

Per 1 maart een nieuwe baan in een stad 20km verderop. Voornemen is om dit het grootste gedeelte van het jaar op de racefiets te doen, tenzij het bizar slecht weer is. Als ik dit zo lees, dan krijg ik er steeds meer zin in. Leuk om te lezen over het afzien, de obstakels, het genieten etc... Benieuwd hoe 't mij zal vergaan, zal hier af en toe eens een update plaatsen!
Scott Addict RC 20

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 19 feb 2019 20:14

pmoraal84 schreef: 19 feb 2019 11:04 Per 1 maart een nieuwe baan in een stad 20km verderop. Voornemen is om dit het grootste gedeelte van het jaar op de racefiets te doen, tenzij het bizar slecht weer is. Als ik dit zo lees, dan krijg ik er steeds meer zin in. Leuk om te lezen over het afzien, de obstakels, het genieten etc... Benieuwd hoe 't mij zal vergaan, zal hier af en toe eens een update plaatsen!
Als je een beetje redelijke fietsroutes kan nemen, dan zou ik het zeker doen!
Ik heb gemerkt dat kou en wat regen niet veel uitmaakt. Bij ijs en sneeuw trek ik wel een grens (al zijn er die dan ook nog doorfietsen :shock: )

Nu breekt toch hoofdzakelijk de tijd van genieten aan hoor. Het wordt steeds beter weer waardoor minder kleding nodig is en je sneller opwarmt. Ik kijk in ieder geval erg uit naar korte broeken en shirts!

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 19 feb 2019 20:39

Over tot de vaste "blog" ;)

Vanmorgen viel me dus zwaar.
Gisteren voelde ik me top en dacht dat wat roeien wel zo lekker was (als je dit correct doet dan gebruik je je benen goed). Toen was ik in zo'n flow dat ik nog squats en lunges gedaan heb. Normaal gesproken doe ik geen benen de dag voordat ik ga fietsen.
Ben je goed fiets getraind dan zal dat ongetwijfeld geen probleem zijn, maar voor mij nog wel :(

Met stijve benen in de "kou", het was 4 graden, wegdek nat, viel me HEUL erg tegen.
"Ben ik pas hier" en "waarom heb ik nou weer wind tegen" (lees: briesje), "wat is het koud", "kreun ende steun". Hoop medelijden met mezelf. Pas toen ik, bij wijze van, de stal rook ging het wel weer.
Ach, het kan niet altijd feest zijn, toch?
Vanmiddag gaat het vast beter!

Vanmiddag:

Cool! 10 graden, dus geen 2e thermoshirt aan, geen facemask, geen overschoenen.
Goed begin :like:
Buiten is het nog lekker licht, er staat wel meer wind, maar ach. Gaan met die banaan.

Nou, die banaan ging wel!
Heerlijke rit gehad. M'n benen voelde goed, de wind was 50/50 schuin van voren / achterop. Soms als je je zo goed voelt dan lijkt alles wel vanzelf te gaan.
M'n cadans was mooi constant, gemiddelde snelheid hoog, hartslag laag en ademhaling gewoon relaxed.
Het lijkt nu, als ik dit zo opschrijf, alsof ik hier de hele tijd mee bezig ben, maar het enige waar ik semi op let is m'n snelheid. Ik ben voornamelijk "bezig" met m'n cadans in de sweetspot te houden, dat fietst zooo lekker.

Ik kan me er nu nog niets bij voorstellen om bijv. 50km achter elkaar te gaan rijden, maar ooit gaat dat er wel van komen. Heb in ieder geval enorm zin om eens wat tochtjes met Blurg te gaan maken!

Vandaag was weer, zelfs met de ochtend, een geslaagde dag.
En ik neig er naar om toch een week te proberen 3x op de fiets te gaan, rond m'n vaste sportdagen.

Hoofdzakelijk omdat ik steeds meer merk dat fietsen ROELT!

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 19 feb 2019 20:54

Leuk verslag weer, maar een “ face mask” bij vier graden boven nul? :o :lol:

Dat wordt nog wat als het eens echt gaat vriezen.

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 19 feb 2019 21:03

robbebopper schreef: 19 feb 2019 20:54 Leuk verslag weer, maar een “ face mask” bij vier graden boven nul? :o :lol:

Dat wordt nog wat als het eens echt gaat vriezen.
Geen idee of het zo heet hoor, is zo'n ding:
faceding.jpg
M'n oren worden enorm koud anders :oops:
Toen het vroor had ik hem idd. ook op.
Met 4 graden heb ik wel m'n hele gezicht onbedekt.

Yizu
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 08 jan 2019 22:19

Yizu 19 feb 2019 22:03

Flepper schreef: 19 feb 2019 10:13 Vanmorgen viel me zwaar.
Heb gisteren in de sportschool ook benen getraind, roeien, squats, lunges. Alles was nog stijf. Het ging niet slecht, alleen zwaar.
Vanavond meer.
Na het trainen (benen) lekker in een ijskoudbad gaan zitten, heerlijk!!
Volgende dag heb ik nergens meer last van.
Braun Beauty SL Dedacciai

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 19 feb 2019 23:24

Flepper schreef: 19 feb 2019 20:39 Over tot de vaste "blog" ;)




Ik kan me er nu nog niets bij voorstellen om bijv. 50km achter elkaar te gaan rijden, maar ooit gaat dat er wel van komen. Heb in ieder geval enorm zin om eens wat tochtjes met Blurg te gaan maken!


Hoofdzakelijk omdat ik steeds meer merk dat fietsen ROELT
!
Ongeveer 5 jaar geleden kocht ik na een hardnekkig hardloop blessure een fitnessbike (hybride fiets) daarmee zette ik ook de eerste stappen naar het woon - werk fietsen. 23 km is de kortste route. Maandenlang deze afstand gefietst. Ik zag op Strava fietsers voorbij komen die elke dag wel 40 km heen en 40 km terug fietste. Ten eerste vond ik die lui knettergek en ten tweede was is ook wel wat jaloers op die mannen.

Nu 5 jaar later, bijna 100000 kilometers op de fiets verder waarvan vele fietsritten tussen de 200 en 500 km achter de rug. Lach ik nog wel eens om mijzelf dat ik toen die gedachtes had over andere fietsers. Als ik 1,5 uur beschikbaar heb in de ochtend als ik naar mijn werk fiets is mijn doel 50 km binnen die tijd. Of in ieder geval 40 tot 45 km. Wat ik bedoel te zeggen; als het fietsvirus je echt weet te pakken en je bouwt een stuk duurvolume op dan stellen tzt dit soort woon - werk ritjes qua inspanning en afstand helemaal niks meer voor ;-)

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 20 feb 2019 08:35

RVV schreef: 19 feb 2019 23:24
Flepper schreef: 19 feb 2019 20:39 Over tot de vaste "blog" ;)




Ik kan me er nu nog niets bij voorstellen om bijv. 50km achter elkaar te gaan rijden, maar ooit gaat dat er wel van komen. Heb in ieder geval enorm zin om eens wat tochtjes met Blurg te gaan maken!


Hoofdzakelijk omdat ik steeds meer merk dat fietsen ROELT
!
Ongeveer 5 jaar geleden kocht ik na een hardnekkig hardloop blessure een fitnessbike (hybride fiets) daarmee zette ik ook de eerste stappen naar het woon - werk fietsen. 23 km is de kortste route. Maandenlang deze afstand gefietst. Ik zag op Strava fietsers voorbij komen die elke dag wel 40 km heen en 40 km terug fietste. Ten eerste vond ik die lui knettergek en ten tweede was is ook wel wat jaloers op die mannen.

Nu 5 jaar later, bijna 100000 kilometers op de fiets verder waarvan vele fietsritten tussen de 200 en 500 km achter de rug. Lach ik nog wel eens om mijzelf dat ik toen die gedachtes had over andere fietsers. Als ik 1,5 uur beschikbaar heb in de ochtend als ik naar mijn werk fiets is mijn doel 50 km binnen die tijd. Of in ieder geval 40 tot 45 km. Wat ik bedoel te zeggen; als het fietsvirus je echt weet te pakken en je bouwt een stuk duurvolume op dan stellen tzt dit soort woon - werk ritjes qua inspanning en afstand helemaal niks meer voor ;-)
Herkenbaar. Vanuit mijn vorige woonplaats was mijn woon-werk afstand rond de 20km (was al niet de kortste route, maar wel een leuke en rustige). Toen ging ik verhuizen en werd mijn woon-werk afstand verkort tot 10km. Dat doe ik eigenlijk alleen op mijn gewone fiets (als ik de kinderen mee neem naar school). Mijn vaste woon-werk route kwam weer uit op 20km. Af en toe deed ik dan wat extra. Dit jaar ben ik structureel wat meer kilometers aan het maken. Ik heb de wekker wat vroeger gezet en fiets op dit moment rond de 30km(+) naar het werk. Dat aantal zou nog best wel eens kunnen groeien.

Het fietsen gaat ook steeds makkelijker. Even iets terugbrengen naar een vriend (kortste route ongeveer 17km enkele reis) deed ik voorheen met de auto. Nu, even op de fiets. Met een omweg.

Verslaafd? Jazeker.
Mijn Strava

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 20 feb 2019 18:24

Flepper schreef: 19 feb 2019 21:03 Geen idee of het zo heet hoor, is zo'n ding:
M'n oren worden enorm koud anders :oops:
Toen het vroor had ik hem idd. ook op.
Met 4 graden heb ik wel m'n hele gezicht onbedekt.
Tip; er bestaan ook een soort hoofdbanden die je over je oren en voorhoofd doet of mutsen die ook de oren bedekken, dat voelt bij mij bij de huidige temperaturen 's ochtends prettiger. Maar temperatuurbeleving is iets persoonlijks, ik heb de overschoenen nu ook niet meer aan (natuurlijk wel goede/warme sokken en winterzolen in de schoenen).

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 20 feb 2019 20:56

Leuk die reacties weer! :like:

Tsja, die afstanden.
Diep van binnen weet ik ook wel dat het ooit mogelijk is om bijv. ritten van 40-50km te maken, alleen de weg er naartoe hè.

Voordat ik begon te trainen met een trainer (in de sportschool) was mijn grootste klacht: conditie. Kracht had ik zat (vind ik).
Toen gingen we die eerste training doen..... :shock: :o

Het fietsen is gelukkig al niet meer zo erg als die eerste training, maar het was wel weer afzien op een andere manier. Ik dacht wel te kunnen knallen, maar ben het langdurige totaal niet gewend. In de sportschool doe ik alleen supersets en triple-sets, maar dat is toch veel kortstondiger dan 50-60 minuten constant fietsen.

Ik besef me ook wel dat ik net begonnen ben hoor en ik zie nu al van rit tot rit vooruitgang. Maar het duurt zo laaaaaang ;)

@Buddo:

Goeie, ik kan natuurlijk gewoon een dun mutsje onder de helm dragen!
Totaal niet aan gedacht...

Vandaag heb ik een paar beugels gekocht en kan ik de fiets ophangen voor onderhoud!
Da's wel een stuk makkelijker zeg.
Fietsindelucht.jpg
(jaja, de garage is een rommel... :oops: )

Plaats reactie