Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vanaf "dinsdag" is het zover...

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 13 mar 2019 17:19

En onder welke omstandigheden pr's van andere mensen gereden zijn weet je ook al niet.
Behalve weersomstandigheden speelt ook mee of je alleen of met meerderen fietst.En onder welke omstandigheden pr's van andere mensen gereden zijn weet je ook al niet.
Daarom ook de segmenten die jezelf aanmaakt op privé zetten, dan heb je niks te maken met anderen.

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 13 mar 2019 22:41

lnnrtlnnrt schreef: 13 mar 2019 09:45 Flepper, wat goed dat je over het vliegveld geweest bent! Nog net op tijd, want volgens mij gaat het (in de lengte) dicht van 15 maart - 15 augustus. In de breedte kan je er het hele jaar over.
Ik las dat het dicht gaat i.v.m. het broedseizoen van de vele vogels.
Je hoort ze ook overal en toen ik er was, was het zo goed als verlaten. Ben 1 andere fietser tegengekomen :)
Was een welkome verandering en je zit zo ongemerkt veel langer en makkelijker op de fiets!

@de rest:
De Strava segmenten. Tsja, openbaar heeft niet zoveel zin, want er fietsen werkelijk 1000'en mensen die route. Op een bepaald segment zag ik 52xx personen staan :mrgreen:

Ik doe idd. al aan van die mini-sprints: fietser? Die haal ik in voordat ik bij het stoplicht ben!
Een bepaald stuk voorbij Den Dolder tot aan de stoplichten was altijd om de e.e.o. reden een stuk waar ik inkakte. Nu niet meer en trap ik stevig door en WEIGER om mezelf te laten verslappen. Bij het stoplicht aangekomen heb ik dan meestal toch een minuutje om op adem te komen.

Vandaag toch min of meer de knoop doorgehakt v.w.b. muziek onderweg :oops:
Ik heb van een vriend de Aftershokz Air gehoord: WAUW! Heel apart, want zelfs als de muziek hard staat, dan hoor je nog gewoon iedereen praten en kan je de gesprekken volgen.

Oh ja, nieuwtje, vers van de pers: Blurg en ik gaan volgende week en leuke rit doen van 152km :o Wel in 2x en op het gemak, maar het staat in de boeken!
Ik ga dit weekend nog wel een ritje doen van 40-50km om eens te ervaren hoe het is om zo lang, voor mijn doen dan, in het zadel te zitten. Heb er enorm veel zin en vind het ook best spannend...

Planning was om morgen te gaan fietsen, maar ik ben zojuist naar de sportschool geweest en heb een zware training achter de kiezen. Dus ik sla morgen over. Vrijdag weer en in het weekend dus. Zo kom ik toch op 3x deze week. Beetje smokkelen mag wel toch? Tmot wel leuk blijven allemaal ;)

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1100
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 14 mar 2019 10:28

In plaats van jezelf nog meer op te fokken door van segment naar segment te fietsen met mogelijk overtraining als gevolg, kan je ook proberen te genieten van het fietsen zelf.
Daarmee maak je je hoofd leeg en vind je wellicht balans tussen sport en ontspanning.
Het is namelijk geweldig om te fietsen en te genieten van het fietsen zelf en de omgeving!
Courir c'est mourir un peu

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 14 mar 2019 10:33

synapse schreef: 14 mar 2019 10:28 In plaats van jezelf nog meer op te fokken door van segment naar segment te fietsen met mogelijk overtraining als gevolg, kan je ook proberen te genieten van het fietsen zelf.
Daarmee maak je je hoofd leeg en vind je wellicht balans tussen sport en ontspanning.
Het is namelijk geweldig om te fietsen en te genieten van het fietsen zelf en de omgeving!
Voor woon-werk, in de spits , langs 80km wegen valt er niet veel te genieten. ;)
Daar ga ik de andere ritten wel voor gebruiken. Zoals komend weekend.

Komt ook bij dat ik een racefiets geen echte fiets vind om echt lekker ontspannen te touren. Dan hijs ik me ook niet in m’n apenpakkie :)

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1100
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 14 mar 2019 12:00

Misschien is een kleine omweg waardoor je minder langs 80 kilometerwegen rijdt mogelijk?
Ik rij altijd een stuk om zodat de fietsroute ook wat landelijker wordt.
Dat is zeker in de zomer, met goed weer, fijn.
Als je langere tochten wilt/gaat fietsen, denk aan 120-150 kilometer, dan komt dat gevoel vanzelf wel ;-)
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
fred404
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 25 jul 2010 11:07
Locatie: Oldenzaal

Gebruikersavatar fred404 14 mar 2019 15:13

Flepper schreef: 14 mar 2019 10:33 Komt ook bij dat ik een racefiets geen echte fiets vind om echt lekker ontspannen te touren.
Voor een lekkere ontspannen zit op een racefiets kun je misschien overwegen om een bikefit te laten doen bij, ... bijvoorbeeld 12go. ;)

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 14 mar 2019 20:02

fred404 schreef: 14 mar 2019 15:13
Flepper schreef: 14 mar 2019 10:33 Komt ook bij dat ik een racefiets geen echte fiets vind om echt lekker ontspannen te touren.
Voor een lekkere ontspannen zit op een racefiets kun je misschien overwegen om een bikefit te laten doen bij, ... bijvoorbeeld 12go. ;)
Wow! Da’s een goed idee.
Zal ze eens bellen voor een afspraak :like:

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 15 mar 2019 10:56

#rookiefout
B883CD6C-19F5-4A10-B7D1-E8207FBB1AD8.jpeg
Je broek gaat OVER de overschoenen... :oops:

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 15 mar 2019 11:41

Op een gegeven moment maakt het toch geen flikker meer uit. En word alles rondom je voeten toch zeiknat is mijn ervaring

hayes

hayes 15 mar 2019 13:57

Yep, Na zowat 15-20 minuten doorregenen houden mijn overschoenen het niet meer.
Of je nu heel nat, of mega nat wordt doet er dan niet meer toe ;)

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 15 mar 2019 20:00

Klopt. Ik ben met mijn 33 racefietsjaren volgens mij geen beginner meer, maar mijn voeten waren vanmorgen ook kletsnat, ondanks overschoenen en broek daarover.

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 21 mar 2019 20:54

Helleuw, ben ik weer! :)

ik heb alle vaste dagen gewoon gefietst hoor, maar niet alles is gelogd door een defecte Fitbit.
De Garmin Edge Explore vind ik toch een onbetrouwbaar ding eigenlijk.
De GPS fluctueert op een recht stuk met een vaste snelheid van 23 naar 33km/u en alleen maar als ik van een open stuk onder wat bomen door fiets. Die heb ik dus niet gebruikt om te loggen.
Ik zal eens even wat gaan googlen of dat vaker voor komt.

Inmiddels heb ik weer een nieuwe Fitbit en die werkt weer top, dus kan ik het weer loggen.

Het fietsen op zich gaat echt HEERLIJK!
Iedere dag gaat het beter en sneller. Afgelopen dinsdag heb ik de rit in 45 minuten gedaan <hulk pose> :mrgreen:
Zadelpijn heb ik niet meer, alleen 's ochtends de eerste 2-3 minuten is nog even *oef*, maar dat is het dan ook wel. M'n hartslag gaat ook nog steeds gemiddeld naar beneden ook al fiets ik sneller.

Aangezien ik het fietscomfort altijd een puntje gevonden heb (en nog wel vind), heb ik andere banden om de velgen gelegd:
IMG_3429.jpg
Conti GrandPrix GT banden in 25mm.
Deze zouden wat soepeler moeten zijn dan de 4-seasons.

Oh ja, ze liggen ook om nieuwe velgen. DT Swiss P1800 Spline 23's.
Die zag ik nieuw te koop als koopje en kon het niet laten.
Ik heb er meteen nieuwe 10-speed cassette op gezet (Ultegra 11-28). Mja, 28... dat was een misklik en had het terug kunnen sturen, maar ik wilde het graag gaan gebruiken. Kan er altijd later nog iets anders van maken.

Waarom deze velgen? Nou ik wil misschien ooit eens tubeless proberen en deze zijn al tubeless geschikt. Misschien doe ik het nooit, maar stel dat, dan hoef ik niet nog een set te kopen.

Morgen weer een dagje woon-werk en die ga ik rustig aan doen.
Zaterdag staat er een grote dag voor de deur.

Hopelijk kan ik zaterdagavond nog steeds zeggen dat FIETSEN ROELT!
(we zullen het gaan zien...)

Plaats reactie